Additionally, paste this code immediately after the opening tag: denmarken te duur? - Forum Wereldfietser

denmarken te duur?

over een paar weken lekker vakantie en dan 2,5 week fietsen (wielrennen)nederland/belgie en duitsland al regelmatig "bezocht"en wil nu iets anders.
Denemarken moet een mooi land zijn om te fietsen maar wie kan me hier meer over vertellen? is het een duur land mbt eten? hotels enz.

ik hoop maar dat dit bericht voor jou niet te laat komt
als je naar denemarken gaat moet je beslist met de tent gaan
er zijn namelijk zo'm 735 kampeerterreintjes in denemarken die speciaal voor fietsers ingericht zijn
je kunt hier voor niets of voor heel weinig geld een nachtje slapen
de kampeerterreintjes zijn over het algemeen voorzien van water en toilet
je kunt in denemarken hierover een infoboekje krijgen
het kost 95 kronen = 12,77 Euro
verder is het niet duur in denemarken: je moet simpelweg niet alle luxe willen die je van thuis gewend bent!!
su^c6 |
sjoerd
Waarschijnlijk ben je al weg, maar toch een reactie.
Ik vind Denemarken een prachtig land om te fietsen, doen dus! Maar het is wel degelijk een (relatief) duur land. De speciale fiets/wandel kampeerplekjes, kosten inderdaad bijna niets en zijn vaak erg leuk. Het bewuste boekje kun je trouwens ook bij oa de Fietsvakantiewinkel in Woerden kopen. Andere campings kosten wel wat meer. Vorige zomer betaalden wij bijna 30 euro per nacht (1 tentje, 2 volwassen + baby + kleuter) op een camping. Ook voor je boodschappen ben je aanzienlijk meer geld kwijt dan in Nederland!

Ik ben deze zomer (eind juni) in denemarken ruim 2 weken wezen fietsen. Een prima land om te fietsen met vele vele fietspaden en automobilisten die zeer attent zijn. Voor kamperen met tent is het vrij prijzig, we betaalden gemiddeld 10 tot bijna 15 euro per persoon per klein tentje wat gewoon eigenlijk veel te duur is. Verder dient men voor veel campings eenmalig een campingpas te kopen a 15 euro .

Al het eten wat we zelf maken waren qua boodschappen ook behoorlijk aan de prijs, gemiddeld waren we 50% duurder uit dan in Nederland. Biertje op terras ook behoorlijk aan de prijs gemiddeld 3 tot 5 euro, koffie ergens drinken was ook vrij lastig omdat bij zoiets als koffie verkeerd bestellen je de meest vreemde koffie in je kopjes aantrof (tot aan vaas met ruim een halve liter vreselijk slappe koffie aan toe). Supermarkten kunnen verder soms op redelijk verre afstanden liggen. Als laatste zijn er veel fietsenmakers aldaar die je uit de brand bij pech kunnen helpen.

Maar nogmaals qua fietsenroutes en paden een prachtland.