Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Transport van en naar de luchthaven in Bangkok ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Transport van en naar de luchthaven in Bangkok ?

Ik zou toch maar hier naar je juiste prijzen kijken voor fietsen bij de KLM
http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... tseq.htm#2

Dat tail-end tarief geldt alleen als je bijvoorbeeld van Bangkok naar Hanoi boekt.
Amsterdam - Bangkok valt onder "alle overige landen die niet in zones2/3 worden vermeld".
Die aanbiedingen heeft de KLM zelden in de gunstige fietsperiode in Thailand. Verder gaat het slechts om een beperkt aantal tickets. Bovendien moet je vrij snel beslissen.

Overigens heeft de KLM een rare prijsbereking van de Euro ten opzichte van de dollar. Bij de KLM is 1 euro een 1 dollar!

bert sitters schreef:Ik zou toch maar hier naar je juiste prijzen kijken voor fietsen bij de KLM
http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... tseq.htm#2

Dat tail-end tarief geldt alleen als je bijvoorbeeld van Bangkok naar Hanoi boekt.
Amsterdam - Bangkok valt onder "alle overige landendie niet in zones2/3 worden vermeld".
Die aanbiedingen heeft de KLM zelden in de gunstige fietsperiode in Thailand. Verder gaat het slecht om een beperkt aantal tickets. Bovendien moet je vrij snel beslissen.

Overigens heeft de KLM een rare prijsbereking van de Euro ten opzichte van de dollar. Bij de KLM is 1 euro een 1 dollar!
Je hebt idd gelijk.
Wat aanbiedingen betreft: Geldt dit niet voor alle maatschappijen? Heeft trouwens meer te maken hoeveel stoelen een tour-operator heeft ingekocht.

Anyway heb ze allemaal al eens gevlogen daar naar toe en gemiddeld doet de KLM niet onder. Malaysian vond ik persoonlijk echt top. Maar dit lag misschien ook wel aan het feit dat ik onderweg dikke pret heb gehad met een steward.

Tsjonge jonge, wat een discussie weer he :D
Conclusie, zoals met alles in Thailand: Alles is mogelijk, en het komt altijd wel goed in het land van de glimlach.
En Bert heeft gelijk dat de instelling "farang, buienlander, geld" maar beter eens achterwege gelaten wordt.
We zouden beter eens gaan disccusieren met horeca-uitbaters bij ons die ik-weet-niet-hoeveel durven vragen op de grote markt in Antwerpen of Amsterdam voor een koffietje, i.p.v. steeds de discussies aan te gaan met die locale Thai, Cambodiaan of Laotiaan die elke dag een paar centen verdient.
Als je je een beetje afzondert van de backpacker hot spots moet je al heel veel pech hebben als je een keertje in de zak gezet wordt in thailand.

Geniet and keep on :lol:

Demy schreef:Ik begrijp dat je het niet erg op hebt met de KLM. Overigens kun je hier de prijzen zien. Standaard tot 20 kilo is volgens mij 40 euro voor een enkeltje. Nu vliegt de KLM niet met de modernste kisten, toch zijn het aantal crashes in vergelijking met bv. China Airlines veel lager. Bovendien nog dat kleine beetje Nederlands om trots op te zijn. Wat is het toch met Nederlanders om altijd te schoppen tegen eigen producten. Daf deugde niet, Philips is klote en de KLM is ook ruk. Nog even en er is niets meer over. Ook de KLM heeft soms leuke aanbiedingen op Bangkok. Rond de 550 Euro op Bangkok.
KLM is binnen Europa best wel een goede maatschappij, maar richting Azië is de service en het inflight entertainment gewoon een stuk minder dan bij bv. Singapore Airlines. De 747's waarmee KLM naar Bangkok vliegt zijn wat dat betreft verouderd (geen individuele schermpjes).
Verder is fietsvervoer intercontinentaal bij KLM feitelijk geen optie omdat KLM een idioot bedrag vraagt (€ 160 retour). Met andere woorden: ze willen geen fietsen meenemen.
Zoals Bert al schreef, is het met een fiets altijd aan te raden zo vroeg mogelijk in te checken omdat er altijd problemen bij het inchecken kunnen ontstaan, omdat fietsen apart van de andere bagage naar het vliegtuig worden gebracht en ten slotte omdat het inladen van fietsen volstrekt geen prioriteit heeft. Liever een koffer mee dan een fiets, zo luidt de regel.