Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Transport van en naar de luchthaven in Bangkok ? - Forum Wereldfietser

Transport van en naar de luchthaven in Bangkok ?

Hallo iedereen,

Binnen 2 weken vertrekken we naar Bangkok voor iets meer dan 3 weken fietsen (in noord Thailand, zie hier : http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=7341)

We zijn momenteel op zoek naar een reisburo of iets dergelijk die transport kan regelen van en naar de luchthaven. We komen aan in de late avond, dus openbaar vervoer lijkt me moeilijk, ook omdat onze fietsen nog ingepakt zullen zijn.

Wie kan me een goeie tip geven voor het regelen van transport ?
In het verleden heb ik beroep gedaan op Vieng Travel, die sommigen wel zullen kennen, maar deze reageren jammer genoeg niet meer op mails...
Vandaar dat we op zoek moeten naar iets anders.

Alvast bedankt,

Koen

Waarom benader je je eerste hotel in Bankok niet per mail?
Toen we naar Vietnam gingen heb ik een mailtje getsuurd naar het guesthouse. Na vele uren vliegen stond er een 'mannetje'op me te wachten op het vliegveld. Heerlijk en tegen een fractie van de prijs van Nederlandse bedrijven die zogenaamde 'opstapjes' regelen. 8)

Fijne vakantie!!

Blanche

Blanche,

dat is inderdaad ook een optie, waar ik nog niet aan gedacht had.
Heb je goeie ervaringen met een bepaald guesthouse in Bangkok ?

Koen

Koen ik ben nog nooit Thailand geweest. Zoek een guesthous uit in je guide met e-mail of google er een op internet.....en afspreken maar :>
Meestal willen ze je graag ophalen als je er ook blijft slapen. Maak van te voren een afspraak over de prijs en vermeld erbij dat je een fiets bij je hebt.


Zo en nu gaat de computer uit want ik ga naar het Filmfestival in Rotterdam 8)

Je kunt ook per bus naar Bangkok gaan. De bussen staan beneden. Via de rol banen kun je naar beneden. Kaartje kopen, fiets (in doos) in de bus en uitstappen in Bangkok.

Eventueel de fiets nog met een tjoektjoek verder de stad in.
http://www.ericopdefiets.nl/2007Thailan ... c2227.html
Veel plezier!
Eric

Inderdaad, gewoon met de bus is een mogelijkheid, maar dan sta je daar wel ergens aan een bushalte in het centrum van Bangkok op xx km van je hotel met een zware fietsdoos en je tassen. Ik vrees dat de gemiddelde tuk-tuk driver in Bangkok zen lippen al aflikt als hij je daar ziet staan, en je "geen andere uitweg hebt" dan met hem mee te rijden naar je hotel.
Ik neem altijd gewoon een taxi. Er staan genoeg "breaks" met grote kofferruimte waar je fietsdoos in kan. Tegenwoordig zetten ze allemaal hun meter op en kost het je niet meer dan +/- 300 Baht (6,50 Euro) van de luchthaven tot aan je hotel in hartje Bangkok
Een keer heb ik in het Eastinn geslapen, en die hebben een groot genoeg busje om je af te halen.

Ik lees dat ze 's avonds laat aankomen. Volgens mij rijden er dan geen bussen meer.

ik neem aan dat je landt op Suvarnabhumi. Voorheen was het Don Muang maar dit wordt tegenwoordig alleen nog maar voor nationale vluchten gebruikt.
Nadeel van het nieuwe Suvarnabhumi (gouden land) is dat het verder van Bangkok ligt en vervoer er naar dus duurder zal zijn.
Echter vervoer genoeg. De beroemde minibus om je naar BKK te brengen zijn er genoeg. Daar moet toch zeker een fiets in passen. Bovendien kunnen eventueel ook nog fietsen op het dak. Normaal kost een vervoertje ongeveer 500 baht per persoon. Neem wel een taxi met taxi-meter. Mocht de minibus geen meter hebben, spreek dan vooraf een bedrag af.

Demy schreef:Ik lees dat ze 's avonds laat aankomen. Volgens mij rijden er dan geen bussen meer.

ik neem aan dat je landt op Suvarnabhumi. Voorheen was het Don Muang maar dit wordt tegenwoordig alleen nog maar voor nationale vluchten gebruikt.
Nadeel van het nieuwe Suvarnabhumi (gouden land) is dat het verder van Bangkok ligt en vervoer er naar dus duurder zal zijn.
Echter vervoer genoeg. De beroemde minibus om je naar BKK te brengen zijn er genoeg. Daar moet toch zeker een fiets in passen. Bovendien kunnen eventueel ook nog fietsen op het dak. Normaal kost een vervoertje ongeveer 500 baht per persoon. Neem wel een taxi met taxi-meter. Mocht de minibus geen meter hebben, spreek dan vooraf een bedrag af.
Wanneer je op de nieuwe luchthaven de terminal buitenwandelt kan je je aan een burootje melden, je betaalt 50 Baht, je krijgt een bonnetje met daarop het adres waar je heen moet, en de taxi chauffeur is verplicht (en zal uit zichzelf) de meter aanzetten. Zoals gezegd, het heeft mij nooit meer dan 300 Baht gekost (excl. de 50 Baht op de luchthaven).
Een puike service. Waar ter wereld word je voor zo'n bedrag in de hoofdstad van de luchthaven tot voor je hotel gereden ?
Ik ken Bangkok ondertussen een klein beetje mag ik zeggen, en nooit heb ik de indruk gehad dat een taxi chauffeur een omweg maakte, dus ook hier is geen argwaan nodig (tuk tuk's en motobikes zijn natuurlijk een ander verhaal).
Waarom moeilijk doen met bussen als het ook makkelijk kan ??

koenie schreef:
Demy schreef:Ik lees dat ze 's avonds laat aankomen. Volgens mij rijden er dan geen bussen meer.

ik neem aan dat je landt op Suvarnabhumi. Voorheen was het Don Muang maar dit wordt tegenwoordig alleen nog maar voor nationale vluchten gebruikt.
Nadeel van het nieuwe Suvarnabhumi (gouden land) is dat het verder van Bangkok ligt en vervoer er naar dus duurder zal zijn.
Echter vervoer genoeg. De beroemde minibus om je naar BKK te brengen zijn er genoeg. Daar moet toch zeker een fiets in passen. Bovendien kunnen eventueel ook nog fietsen op het dak. Normaal kost een vervoertje ongeveer 500 baht per persoon. Neem wel een taxi met taxi-meter. Mocht de minibus geen meter hebben, spreek dan vooraf een bedrag af.
Wanneer je op de nieuwe luchthaven de terminal buitenwandelt kan je je aan een burootje melden, je betaalt 50 Baht, je krijgt een bonnetje met daarop het adres waar je heen moet, en de taxi chauffeur is verplicht (en zal uit zichzelf) de meter aanzetten. Zoals gezegd, het heeft mij nooit meer dan 300 Baht gekost (excl. de 50 Baht op de luchthaven).
Een puike service. Waar ter wereld word je voor zo'n bedrag in de hoofdstad van de luchthaven tot voor je hotel gereden ?
Ik ken Bangkok ondertussen een klein beetje mag ik zeggen, en nooit heb ik de indruk gehad dat een taxi chauffeur een omweg maakte, dus ook hier is geen argwaan nodig (tuk tuk's en motobikes zijn natuurlijk een ander verhaal).
Waarom moeilijk doen met bussen als het ook makkelijk kan ??
Met een fiets kom je niet een taxi in?
Een minibus is meer geschikt.
Die 50 baht betaal je voor die dames achter de tafel voor de service en commissie. Zo werkt het daar nu eenmaal. De taxi-driver krijgt op zijn beurt ook weer commissie van het hotel waar hij je heen brengt. Althans zal dat zeker proberen. Let maar eens op hoe braaf hij achter je aanloopt het hotel in en je koffers naar binnen brengt. Indien je zelf al weet waar je heen wilt is dit niet nodig. Zelfs Engels voldoet meestal wel voor het adres. Je zou zelf het adres ook op een papiertje kunnen schrijven. Wil je een goeie deal maken voor een hotel, sluit deze dan met het hotel. Dus niet met iemand achter een tafeltje of een taxi-driver want die willen er allemaal van mee eten.

groetjes.

Demy schreef: Met een fiets kom je niet een taxi in?
Een minibus is meer geschikt.
Die 50 baht betaal je voor die dames achter de tafel voor de service en commissie. Zo werkt het daar nu eenmaal. De taxi-driver krijgt op zijn beurt ook weer commissie van het hotel waar hij je heen brengt. Althans zal dat zeker proberen. Let maar eens op hoe braaf hij achter je aanloopt het hotel in en je koffers naar binnen brengt. Indien je zelf al weet waar je heen wilt is dit niet nodig. Zelfs Engels voldoet meestal wel voor het adres. Je zou zelf het adres ook op een papiertje kunnen schrijven. Wil je een goeie deal maken voor een hotel, sluit deze dan met het hotel. Dus niet met iemand achter een tafeltje of een taxi-driver want die willen er allemaal van mee eten.

groetjes.
Zo werkt het inderdaad nu eenmaal op de nieuwe luchthaven, en dat is een hele verbetering tegenover wat er op de oude luchthaven gebeurde, waar je telkens een hele discussie had alvorens die meter opging (of de chauffeur wilde je al niet meer meenemem).
Dus voor die ene Euro ben je al van dat probleem vanaf.
Ik ga er inderdaad ook vanuit dat jij de chauffeur vertelt naar welk hotel je wilt, en niet tegen hem zegt "up to you", want dan zal hij wel ergens commissie ruiken.
Ik geef de dames gewoon het adres waar ik heen moet, de chauffeur krijgt een papiertje met dat adres van hen, en brengt je daar zonder probleem langs de kortste weg heen, en ik heb ze nooit om commissie weten vragen.
In de gewone taxis krijg je een fietsdoos rechtopstaand op de achterbank, en kan je zelf voorin zitten.
Er staan voldoende breaks, en zelfs af en toe een enkele taxi die iets weg heeft van een terreinwagen waar gerust 2 dozen inpassen.
Geef de brave man nog enkele tientallen Baht fooi omdat je die grote doos in zen taxi stak, en everybody happy.
Enkele dagen terug stond in de Bangkok Post dat de skytrain naar de luchthaven 'ten laatste' binnen drie jaar klaar dient te zijn.

Het is echt, echt niet nodig om argwaan te hebben tegenover de taxichauffeurs in Bangkok.
Zelfs voor verplaatsingen in de stad.
Een ritje met een motobike van Khao San Road naar de shopping centra bij Siam Square kost je zeker 100 Baht, je wordt vergast en je riskeert je leven (of minstens je knieeen).
Stap eens in een 'taxi meter'. Op het einde van de rit ben je niet meer kwijt, je zit airconditioned EN veilig.
Maar goed, we kwamen om te fietsen he :wink:

Ach ja, het is wel leuk om te zien dat het werk wat wij in ons eentje kunnen doen, daar door soms wel 5 personen wordt gedaan. Taxi's zijn daar idd wat breder. Reis je alleen dan zou 't best wel kunnen. Met twee personen wordt 't al een ander verhaal om alles in één taxi te proppen. Dat je ze nooit de commissie ziet regelen komt omdat dit in Thai's wordt geregeld en zeer discreet gebeurt. Ze zorgen er echt wel voor dat jij dat niet ziet, of komen later terug om de buit op te halen.

Mocht je b.v. eerst een weekje in Bangkok willen blijven om bij te komen van de reis, zorg dan dat de taxidriver niet met je meegaat naar binnen. Tip 'm en bedank hem. Hierna kun je de scherpste deal maken voor een weekje overnachtingen. Dit geldt natuurlijk niet als je al via internet hebt besproken. Ik adviseer dan ook om nooit van te voren al iets te boeken. De kans dat je daardoor zonder hotel komt te zitten is uiterst gering. Even rondshoppen bij een paar hotel's of guesthouses scheelt al snel 50% op het oorspronkeijke bedrag wat je per nacht betaald. Wees ook vrij om te vragen of je eerst even de kamer kunt zien. Op die vraag wordt je heus niet raar aangekeken. Neem in iedergeval een kamer met een fan of liever eentje met airco.

Achter op een motorbike of er zelf eentje berijden door Bangkok, is idd een hachelijk avontuur. Het is daar zoveel drukker dan hier. Het lijkt wel iets op Milaan waar ook alles door elkaar scheurt en geen regels lijken te zijn. Met uitzondering dat alles links rijdt natuurlijk. Met minimaal een motorrijbewijs mag je het ook zelf proberen. Gezien de motorbikes veel op onze brommertjes lijken is het wel degelijk een motor. Vier versnellings half-automaat Honda Wave's zie je meeste. De ongelukken ontstaan juist doordat deze handige Aziaat wordt onderschat. Het ding rijdt n.l. makkelijk 100. Daarom zie je elk jaar weer vele tourristen die na een ritje in het slechtste geval in het ziekenhuis belandden. En echt, de schade die je veroorzaakt moet jezelf betalen, gezien er geen verzekering blijkt te zijn ondanks dat dit je wel belooft is bij het afsluiten van het huurcontract.

Ben jezelf al een keertje op de fiets door Bangkok gereden? Er is n.l. ook de mogelijkheid om een fietstocht dwars door Bangkok te doen. Er is daar een Nederlands stel die deze tocht organiseert en de fietsen ook de verhuurt.

Mijn advies van Bangkok en andere aankomstplaatsen na een lange vlucht: regel vooraf een transfer voor jou en je fiets en een hotel voor de eerste nacht bij Asian Way of Life: www.awol.nl of de Fietsvakantiewinkel: www.fietsvakantiewinkel.nl
Kost je wel wat meer, want je betaalt ook de Nederlandse BTW en hun kantoorkosten en zij doen het niet om verlies te leiden.
Scheelt je wel een hoop gedoe. Je hebt een lange vlucht achter de rug en je zit met een jetlag. Je fiets blijft ingepakt en gaat op een bagagewagentje. Op de afgesproken plek staat iemand klaar die een bordje met jouw naam onhoog houdt. Jij en je fiets gaan in een bestelautootje. Je wordt keurig bij je hotel afgeleverd. Je kunt onmiddelijk douchen en bijkomen bij het zwembad. Als je voldoende bent uitgerust pak je je fiets uit en maak je je rijwiel reisvaardig.
Dus geen discussies met taxichauffeurs, zoeken van een hotel, een chauffeur die je naar een ander hotel wil brengen. Jouw uitgekozen hotel is natuurlijk net vol, of het guesthouse waar je drie jaar geleden was heeft een nieuwe eigenaar en is veel minder leuk, maar wel drie keer zo duur.

bert sitters schreef:Mijn advies van Bangkok en andere aankomstplaatsen na een lange vlucht: regel vooraf een transfer voor jou en je fiets en een hotel voor de eerste nacht bij Asian Way of Life: www.awol.nl of de Fietsvakantiewinkel: www.fietsvakantiewinkel.nl
Kost je wel wat meer, want je betaalt ook de Nederlandse BTW en hun kantoorkosten en zij doen het niet om verlies te leiden.
Scheelt je wel een hoop gedoe. Je hebt een lange vlucht achter de rug en je zit met een jetlag. Je fiets blijft ingepakt en gaat op een bagagewagentje. Op de afgesproken plek staat iemand klaar die een bordje met jouw naam onhoog houdt. Jij en je fiets gaan in een bestelautootje. Je wordt keurig bij je hotel afgeleverd. Je kunt onmiddelijk douchen en bijkomen bij het zwembad. Als je voldoende bent uitgerust pak je je fiets uit en maak je je rijwiel reisvaardig.
Dus geen discussies met taxichauffeurs, zoeken van een hotel, een chauffeur die je naar een ander hotel wil brengen. Jouw uitgekozen hotel is natuurlijk net vol, of het guesthouse waar je drie jaar geleden was heeft een nieuwe eigenaar en is veel minder leuk, maar wel drie keer zo duur.
Als geld geen rol speelt is dat natuurlijk de beste optie.
Het is natuurlijk een flink stuk vliegen en je bent mogelijk gaar als je aankomt en wilt het liefste direkt je hotel in. KLM vliegt 's avonds naar Bangkok en indien je al vaker gevlogen hebt, heb je mogelijk toch even kunnen pitten. Dat scheelt al de helft.

Persoonlijk hou ik wat meer van 't avontuur.

Overigens kun je ook gewoon een douche pakken op het vliegveld, slapen in de moslim-gebedsruimte (vind je op elke grote luchthaven, ook op Schiphol), voedsel en drinken kopen bij 7-eleven.
Hoewel geen moslim heb ik deze ruimtes weten te waarderen. Het is vaak veel aangenamer verpozen dan in de drukke transithallen en je kunt er heerlijk relaxen.

Demy schreef:
bert sitters schreef:Mijn advies van Bangkok en andere aankomstplaatsen na een lange vlucht: regel vooraf een transfer voor jou en je fiets en een hotel voor de eerste nacht bij Asian Way of Life: www.awol.nl of de Fietsvakantiewinkel: www.fietsvakantiewinkel.nl
Kost je wel wat meer, want je betaalt ook de Nederlandse BTW en hun kantoorkosten en zij doen het niet om verlies te leiden.
Scheelt je wel een hoop gedoe. Je hebt een lange vlucht achter de rug en je zit met een jetlag. Je fiets blijft ingepakt en gaat op een bagagewagentje. Op de afgesproken plek staat iemand klaar die een bordje met jouw naam onhoog houdt. Jij en je fiets gaan in een bestelautootje. Je wordt keurig bij je hotel afgeleverd. Je kunt onmiddelijk douchen en bijkomen bij het zwembad. Als je voldoende bent uitgerust pak je je fiets uit en maak je je rijwiel reisvaardig.
Dus geen discussies met taxichauffeurs, zoeken van een hotel, een chauffeur die je naar een ander hotel wil brengen. Jouw uitgekozen hotel is natuurlijk net vol, of het guesthouse waar je drie jaar geleden was heeft een nieuwe eigenaar en is veel minder leuk, maar wel drie keer zo duur.
Als geld geen rol speelt is dat natuurlijk de beste optie.
Het is natuurlijk een flink stuk vliegen en je bent mogelijk gaar als je aankomt en wilt het liefste direkt je hotel in. KLM vliegt 's avonds naar Bangkok en indien je al vaker gevlogen hebt, heb je mogelijk toch even kunnen pitten. Dat scheelt al de helft.

Persoonlijk hou ik wat meer van 't avontuur.

Overigens kun je ook gewoon een douche pakken op het vliegveld, slapen in de moslim-gebedsruimte (vind je op elke grote luchthaven, ook op Schiphol), voedsel en drinken kopen bij 7-eleven.
Hoewel geen moslim heb ik deze ruimtes weten te waarderen. Het is vaak veel aangenamer verpozen dan in de drukke transithallen en je kunt er heerlijk relaxen.
Ik ga na aankomst toch het liefst zo snel mogelijk van de luchthaven af naar het hotel. Een douche is leuk voor vertrek als je je bagage (en dus ook je fiets) heb afgeleverd, of tijdens een transit, maar als je aankomt ga je toch zo snel mogelijk naar de bagageband en dan ben je door de paspoortencontrole. en daar zijn meestal geen douches. Verder zijn er ook mensen die in het vliegtuig geen oog dicht doen. KLM rekent een forse prijs voor het meenemen van je fiets. Dat is vele malen meer dan de kosten voor zo'n transfer en hotel dat je in Nederland boekt. En wat zijn die kosten in verhouding tot het totale bedrag dat jou die reis kost?
Avonturen beleef ik liever onderweg op de fiets: dat gedoe met taxichauffeurs op een luchthaven vind ik geen avontuur. Ik vind dat vervelend.

bert sitters schreef:
Demy schreef:
bert sitters schreef:
KLM rekent een forse prijs voor het meenemen van je fiets. Dat is vele malen meer dan de kosten voor zo'n transfer en hotel dat je in Nederland boekt. En wat zijn die kosten in verhouding tot het totale bedrag dat jou die reis kost?

Avonturen beleef ik liever onderweg op de fiets: dat gedoe met taxichauffeurs op een luchthaven vind ik geen avontuur. Ik vind dat vervelend.
Ik denk dat iedere luchtvaartmaatschappij zo'n beetje het zelfde rekent indien je een fiets als bagage meeneemt. Ik trek zelf liever een plan, voordat een ander een plan trekt voor mij. Maar zoals ik al schreef is dat persoonlijk. Volgens mij bespaar je uiteindelijk veel op een vakantie op die manier vooral als deze voor een langere periode is. Zelf heb ik nooit gedoe gehad met taxichauffeurs. Meestal levert het een leuke conversatie op onderweg. De één prefereert een strak georganiseerde vakantie en de ander houdt meer van avontuur en regelt zelf zijn zaakjes. Wat gedoe is en vervelend noem ik ook geen avontuur en dan heb je me verkeert begrepen. Het avontuur zit 'm in het feit om alles zoveel mogelijk in eigen hand te houden, niet dat alles zo goedkoop mogelijk is maar me aan te passen hoe men daar leeft. Een Thai kan met 100 baht de hele dag doorkomen en de uitdaging voor mij ligt meer om zoveel mogelijk innovatief met mijn geld om te gaan. dus probeer ik ook het zelfde te eten als de Thai en ook dat lukt me behoorlijk, probeer me de taal machtig te maken en je zult verstelt staan hoeveel deuren je daar mee opent. Goed je bent en blijft een farang (buitenlander, geld!), maar ik probeer toch wel te laten blijken dat ik niet de farang ben die voor alles z'n beurs open trekt. Thuis smijt ik niet met geld en doe dat ook daar niet als het niet nodig is. Dat bedoel ik met avontuur.

Demy:

Checked altijd als laatste in en krijgt daardoor vaak een upgrade omdat alle economy-stoelen al bezet zijn. (werkt alleen als je alleen reist)

Staat nooit in de rij van het vliegtuig om tijdens het boarden of na het landen zo snel mogelijk het vliegtuig in te stappen of te verlaten (echt helpt niet iedereen gaat tegelijk de lucht in!) Blijft lekker zitten en wacht tot iedereen is ingestapt of uitgestapt.

Claimed zijn bagage na het landen en gaat lekker rustig zijn gang. (heeft geen haast om zo snel mogelijk buiten te staan.) douchen en lekker fris scheren en een hapje eten.

Demy schreef:
bert sitters schreef:
Demy schreef: Ik denk dat iedere luchtvaartmaatschappij zo'n beetje het zelfde rekent indien je een fiets als bagage meeneemt. Ik trek zelf liever een plan, voordat een ander een plan trekt voor mij. Maar zoals ik al schreef is dat persoonlijk. Volgens mij bespaar je uiteindelijk veel op een vakantie op die manier vooral als deze voor een langere periode is. Zelf heb ik nooit gedoe gehad met taxichauffeurs. Meestal levert het een leuke conversatie op onderweg. De één prefereert een strak georganiseerde vakantie en de ander houdt meer van avontuur en regelt zelf zijn zaakjes. Wat gedoe is en vervelend noem ik ook geen avontuur en dan heb je me verkeert begrepen. Het avontuur zit 'm in het feit om alles zoveel mogelijk in eigen hand te houden, niet dat alles zo goedkoop mogelijk is maar me aan te passen hoe men daar leeft. Een Thai kan met 100 baht de hele dag doorkomen en de uitdaging voor mij ligt meer om zoveel mogelijk innovatief met mijn geld om te gaan. dus probeer ik ook het zelfde te eten als de Thai en ook dat lukt me behoorlijk, probeer me de taal machtig te maken en je zult verstelt staat hoeveel deuren je daar mee opent. Goed je bent en blijft een farang (buitenlander, geld!), maar ik probeer toch wel te laten blijken dat ik niet de farang ben die voor alles z'n beurs open trekt. Thuis smijt ik niet met geld en doe dat ook daar niet als het niet nodig is. Dat bedoel ik met avontuur.
Ik denk dat veel fietsers met jouw instelling op pad gaan.
Dat "farang, buitenlander, geld" maak ik onderweg niet zo mee. Vooral als je buiten de toeristische gebieden fietst, maar mijn ervaring en van anderen is dat dit op de luchthaven van Bangkok duidelijk wel geldt.

Verder zitten er grote verschillen tussen regels en prijzen voor het meenemen van fietsen bij de diverse luchtvaartmaatschappijen.
KLM komt ook nog ongunstig aan in Bangkok: dik in de middag. Voordat je in het hotel bent is het al donker, of bijna donker.
Ik kom het liefst 's morgens vroeg aan. Is het nog niet zo heet. Dan kan ik eerst even bij komen en daarna allerlei regelwerk doen en mijn fiets rijklaar maken.
Als laatste inchecken zou ik met een fiets nooit doen. Er kan een discussie zijn of je fiets wel of niet meemag. Je fiets kan daardoor ook achterblijven.

bert sitters schreef:
Demy schreef:
bert sitters schreef: Ik denk dat veel fietsers met jouw instelling op pad gaan.
Dat "farang, buitenlander, geld" maak ik onderweg niet zo mee. Vooral als je buiten de toeristische gebieden fietst, maar mijn ervaring en van anderen is dat dit op de luchthaven van Bangkok duidelijk wel geldt.

Verder zitten er grote verschillen tussen regels en prijzen voor het meenemen van fietsen bij de diverse luchtvaartmaatschappijen.
KLM komt ook nog ongunstig aan in Bangkok: dik in de middag. Voordat je in het hotel bent is het al donker, of bijna donker.
Ik kom het liefst 's morgens vroeg aan. Is het nog niet zo heet. Dan kan ik eerst even bij komen en daarna allerlei regelwerk doen en mijn fiets rijklaar maken.
Als laatste inchecken zou ik met een fiets nooit doen. Er kan een discussie zijn of je fiets wel of niet meemag. Je fiets kan daardoor ook achterblijven.
Allereerst zijn de Thai natuurlijk hele lieve mensen. Wel arm en wordt er opgekeken naar die buitenlander. (farang) Een buitenlander op een fiets wordt niet voor vol aangezien. De Thai vind dit uiterst vreemd. :roll:

Wat is er mis met KLM?
Als ik hier zo rondlees zijn de prijzen ongeveer allemaal 40 euro per fiets(enkeltje dus wordt 80) Een fietsdoos is bij de meesten ook wel slim en een eis. Tenzij je bike in een koffer past natuurlijk.
Al jaren vliegt de KLM overigens iedere avond om 20:30 rechtstreeks op Bangkok. Da's ook nog eens half-cargo 747! tel daar 11 uur bij op + 5 of 6 uur tijdsverschil. Dan zit je zeker niet dik in de middag.
Overigens Vliegen de meeste maatschappijen rond dit tijdsstip op Bangkok. Ook China airlines, Eva air en Lufthansa doen dit. Als laatste inchecken met een fiets kan wel als je van te voren (en dat is wel zo slim) je fiets al hebt aangemeld. De vrachtruimen gaan pas dicht als alle pasagiers hebben ingecheckt. Denken dat je 's morgens op Bangkok een frisse neus kan halen is een illusie. Een halfuur na zonsopkomst is het weer net zo heet. Meestal komt de temperatuur 's nachts niet beneden de 22 graden. rond december en januari is het 't koelste in Thailand. Met name in het noorden. Da's ook de mooiste tijd om er te reizen.

Demy schreef:Wat is er mis met KLM?
Veel ,o.a. dat het de minst fietsvriendelijke luchtvaartmij is.
Demy schreef: Als ik hier zo rondlees zijn de prijzen ongeveer allemaal 40 euro per fiets
KLM naar Bangkok kost € 80,= per fiets per enkele reis.

Ben

Een fiets meenemen naar Bangkok kost bij de KLM 80 Euro per enkele reis, dus 160 Euro per retour!!!!

Als je je ticket bij het juiste reisbureau boekt, gaat je fiets gratis mee met Singapore Airlines en Malaysian.

Een fiets hoeft bij de KLM niet in een doos, ook al beweren de dames in de blauwe mantelpakjes achter de incheckbalie vaak anders.

Ook al heb je je fiets vooraf aangemeld, het kan toch leiden tot discussies met de dames in het blauw.

Voor bagage geldt vol is vol! De KLM vliegt inderdaad met een combi en die zit al vol met vracht. Ze houden het totaal gewicht tijdens het inchecken in de gaten en als er veel passagiers voor je zijn met overgewicht, dan heb je pech als je de laatste bent.
Een fiets gaat niet met de gewone bagagestroom mee, maar wordt apart naar het platform gebracht. Als je aan de late kant bent, is het risico groot dat je fiets blijft staan. Het dringende advies is als je een fiets bij je hebt echt om drie uur voor vertrek bij de incheckbalie op Schiphol te staan

Ik stond afgelopen eind oktober voor 7:00 uur 's morgens op Bangkok-Airport. De temperatuur was toen 23 graden. Echt een stuk aangenamer dan de maximum temperatuur van 33 graden die middag.

China Air en Eva Air landen morgens vroeg op Bangkok. Lufthansa heeft meerdere vluchten vanaf diverse luchthavens in Duitsland.

Volgens een consumentenonderzoek scoort de KLM duidelijk lager dan de Aziatische maatschappijen op de vluchten tussen Europa en Zuidoost-Azie.

Ik begrijp dat je het niet erg op hebt met de KLM. Overigens kun je hier de prijzen zien. Standaard tot 20 kilo is volgens mij 40 euro voor een enkeltje. Nu vliegt de KLM niet met de modernste kisten, toch zijn het aantal crashes in vergelijking met bv. China Airlines veel lager. Bovendien nog dat kleine beetje Nederlands om trots op te zijn. Wat is het toch met Nederlanders om altijd te schoppen tegen eigen producten. Daf deugde niet, Philips is klote en de KLM is ook ruk. Nog even en er is niets meer over. Ook de KLM heeft soms leuke aanbiedingen op Bangkok. Rond de 550 Euro op Bangkok.