Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De fiets is een de beide fietstassen het tweede stuk. - Forum Wereldfietser

De fiets is een de beide fietstassen het tweede stuk.

Hoi,

In februari ga ik naar Mexico. Vlieg met Martinair naar Cancun. Martinair hanteert het "2 piece concept". De fiets is een de beide fietstassen het tweede stuk.
Heeft iemand een goed idee de tassen stevig als 1 bagagestuk aan te bieden. Dit zonder in Mexico al te veel extra verpakkingsmatreriaal mee te hoeven slepen.
Op schiphol kunnen de tassen met plastic samen gesealed worden, echter ik weet niet of een de dergelijk methode ook op de terugweg voorhanden is.

Greetz Wim

je kan een soort stang maken en ze beide daar aan klikken, dan heb je eigenlijk een deel. als je er dan wat tape om draait blijven ze zeker zitten.

Ik stopte ze in een zogenaamde 'turkentas' verstevigd met wat tape. In Argentinië en Bolivia waren die tassen ook verkrijgbaar. Ik weet niet hoe het met Mexico zit. Maar daar zijn vast ook mensen die veel spullen in een zak/tas willen vervoeren. Je kan de tas ook meenemen en als zitlap gebruiken.

Bij de Bever kan je een grote "plunjezak" kopen, waar je je fietstassen in kan doen. Ik kan hier zowel m'n voor als achtertassen in kwijt en heb dus zo 1 stuk bagage ipv 2 of 4. De beverzak is goed op te vouwen en onderweg handig als bv picknickkleedje.

Wij stoppen onze fietstassen altijd in een 'graanzak'.
Deze is gemaakt van Nylon, zo groot als een vuilniszak en vind je vaak in vrolijke kleuren op markten in derde wereldlanden. De mijne is wel 6 jaar meegegaan. Verder kan je dan ook nog een grote fietstas als handbagage het vliegtuid in nemen. Vergeet niet om naast 'de graanzak' ook de afzonderlijke fietstassen te labelen.

Goede reis!

Blanche

Ik zet mijn tassen altijd met de ruggen waar de kwetsbare haken aan zitten tegen elkaar. Vervolgens een lange spanband onder de hengsels door om beide tassen heen en nog zo'n band in de breedte om beide tassen heen. Op die manier durf ik het zelfs aan om zonder extra grote plastic zak erom heen ze de bagageband te laten trotseren. Vroeger deed ik hetzelfde maar dan met 2 grote spinnen. Die kunnen echter losschieten wat een keer gebeurd is. Overigens heb ik meestal wel 2 vuilniszakken bij me die ik ter extra bescherming om iedere tas doe en pas dan met de spanbanden bundel.
Luc

Als je maar 2 fietstassen hebt dan kun je één van de twee als handbagage meenemen. Als dat om een of andere reden niet kan, dan kun je ze simpel met een touw aan elkaar bevestigen.

Met dank voor jullie ideeen.
Iemand enig idee waar ik zo'n 'turkentas' zou kunnen kopen?
Google helpt me hier niet zoveel, en shoppingbag is een beetje te algemeen.

leeuw schreef:Iemand enig idee waar ik zo'n 'turkentas' zou kunnen kopen?
Op de markt of zo'n soort winkel waar je goedkoop huishoudelijke artikelen kunt kopen.

Ben

Ik vind de benaming wel niet zo kies, maar iedereen weet dan wel wat je bedoelt. :wink:
Ik koop hem bij Timco voor €1.00 euro. maar ik geloof dat ze hem ook bij Blokker hebben.
Hij/het weegt 210 gram.
Ik gebruik hem ook altijd, maar je moet er wel touw of iets dergelijks omheen doen en de handvaten bij elkaar binden of tegelijk met het touw omwikkelen anders scheurt hij onheroepelijk kapot. Het vliegveld personeel pakt het namelijk aan een handvat aan en dan scheurt hij kapot!

Hoi!
Ik vind de benaming wel niet zo kies, maar iedereen weet dan wel wat je bedoelt.
Waarom niet? Je ziet turkentassen overal in turkije hoor :lol:

Ik heb mijn tassen op de heenweg in een grote Ikea tas verpakt en op de terugweg in een zak voor graan/reist/aardappels. Die kan je overal vinden.
Voor de zekerheid heb ik ze ook maar laten 'sealen'.

Fiets de wereld (maar eerst ff uitpuffen),
Whisky

whisky schreef:Hoi!
Ik vind de benaming wel niet zo kies, maar iedereen weet dan wel wat je bedoelt.
Waarom niet? Je ziet turkentassen overal in turkije hoor :lol:

Ik heb mijn tassen op de heenweg in een grote Ikea tas verpakt en op de terugweg in een zak voor graan/reist/aardappels. Die kan je overal vinden.
Voor de zekerheid heb ik ze ook maar laten 'sealen'.

Fiets de wereld (maar eerst ff uitpuffen),
Whisky

En ook in Marokko hoor!! Net zoals de graan/rijst (reist ??)/ aardappelzakken :D