Additionally, paste this code immediately after the opening tag: titanium - Forum Wereldfietser

titanium

Op de fiets en wandel beurs stond een Idworx Easy Rohler met een Titanium frame.
Deze Ti-Rohler zal in klein aantal (± 50 stuks) geproduceerd gaan worden aldus Rein Veenendaal. Ziet er héél gelikt uit :lol: . Alleen, zou ik er niet op durven te fietsen. Stel je voor dat je met z’n exclusieve rijwiel valt :cry: . Titanium frames schijnen bijzondere comfortabele rijeigenschappen te hebben. De fabrikanten o.a. Merlin, Litespeed, Lynskey Performance en nu Idworx die op dit niveau frames maken zijn wereldwijd op twee handen te tellen.
Wie kan hier wat meer over vertellen?
Wie heeft ervaring met de rijeigenschappen van titanium fietsen?
Groetjes Roger.
Roger schreef: Wie heeft ervaring met de rijeigenschappen van titanium fietsen?
Ons aller Eric. En we wachten met spanning op het verslag van zijn proefrit.

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 4&start=60

Ben

Sorry Bent,

ik schrijf geen recensies op of voor het wereldfietserforum, deze worden namelijk weggehaald door moderatoren/webmaster omdat dit een commerciele uiting zou zijn. Ik word erg dwarsgezeten bij heel veel dingen die ik plaats en die met mijn winkel te maken hebben. Jammer, want iedereen die mij persoonlijk kent weet dat ik gewoon enthousiast ben.

Maar zodra ik tijd heb, plaats ik de test van de Van Nicholas op mijn eigen site, zoals andere tests. Overigens heb ik nu de Easy Tirohler in de winkel omdat morgenavond een zeker Gerrit over zijn fietsen komt vertellen. Van de week staat hij er nog.

En is een dure fiets, exclusief. Nee, een auto van €10.000,- is veel exclusiever :lol:

@Eric,

als je nu eens een review direct post op het WF forum dan laten we die natuurlijk staan, daar is een forum immers voor. Als je in een post alleen maar verwijst naar een pagina van jouw winkel waarop dan idd naast een aantal andere zaken idd een vorm van review te vinden is dan word idd volgens de regels je post geweizigd danwel verwijdert. Maar daar ging het in een aantal andere topics al over. Dus misschien wil je je wel uitspreken over het topic van de TS?

@TS,

zag laatst een heel erg mooie TI fiets van Multi Cycle, moet eerlijk zeggen dat ik dan persoonlijk eerder daarvoor zou kiezen.

De specs liegen er in iedersgeval niet om.

Afbeelding

Succes met je zoektocht :wink:


Bas

Moderated:

Geen inhoudelijk antwoord op de vraag van de topic starter!!!

Als je wat te melden hebt over de vraag van de topic starter mag je natuurlijk altijd antwoorden, maar het is niet de bedoeling om een flamewar te starten of een topic te kapen voor dit soort nonsens.

Basta.

B@se schreef:
zag laatst een heel erg mooie TI fiets van Multi Cycle, moet eerlijk zeggen dat ik dan persoonlijk eerder daarvoor zou kiezen.

De specs liegen er in iedersgeval niet om.
[Bas
De prijs ook niet :shock:. Maar hij weegt (inclusief slot) 16.6 kg, echt netjes.
Maar voor die prijs en een paar kilootjes meer neem ik liever een CrMo frame met Rohloff. Kan iedere dorpssmit nog lassen ook :roll:

Fiets de wereld,
whisky

MIjn stalen M-gineering weegt met Rohloff slot, dragers, Magura's, verlichting, spatborden, verend Brooks zadel en wat niet al nog net iets minder. Kortom, koop geen ti fiets vanwege het gewicht. Het frame is toch al een klein deel van het gewicht van een fiets, dus een lichter frame maakt sowieso niet veel uit.
Willem

Beste B@se,

ik plaats geen directe test op dit forum of enig ander forum. Waarom? Als ik op mijn site een stuk tekst aanpas, verandert de oude tekst niet mee.

Soms voeg ik iets toe, omdat later blijkt dat iets enige nuancering of correctie behoeft. Als het dan nog op deze site staat, staat er oude informatie.

Ik zal met een lijst voorstellen komen voor de moderatoren tijdens eerstvolgende ledenvergadering. Daar kan dan over gestemd worden. Dat lijkt mij de enige juiste methode. Want weet je, ik ben echt niet de enige enthousiaste vakantiefietser die zich ergert aan de regelzucht van de moderatoren.

En Willem, wat dat gewicht betreft, heb je -zoals gewoonlijk- gelijk. Maar titanium ziet er gewoon erg mooi uit en het kan niet roesten :lol:

Eric Schuijt

Het is heel vervelend dat ik misschien ouwe koeien uit de sloot haal, maar ik zit echt met een brandende vraag.

Wat ik als relatieve buitenstaander niet goed snap is: Marten plaatst ook informatieve links naar de site van zijn bedrijf. Deze links worden (godzijdank) nooit verwijderd of overgekopieerd. Als Eric hetzelfde doet, is het reclame. Het verschil begrijp ik niet.

Ik wil alleen proberen te snappen wat nou het verschil is. Als iemand liever via PB wil reageren vind ik dat ook goed.

Groeten,

Guus