Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ik wil een Giant Expedition: fiets van het jaar. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Ik wil een Giant Expedition: fiets van het jaar.

Als je gewone Marthons op die Giant laat zetten, zorg dan wel dat het ook dan 42 mm is, en niet smaller.
Als je Koga geld gaat uitgeven zijn er betere alternatieven. Ik kan een hele rij redenen verzinnen waarom die Koga Light voor een vakantiefiets geen goed plan is.
Willem

piet66 schreef:
Blanche schreef:En ik wil geen Giant Expedition !!!
Dan hoef ik dus niet bang te zijn dat jij hem steelt :D.



:lol: :lol: Sorry hoor maar ik word een beetje melig van die kop continue in het forum. Fiets maar lekker door op je fietsje piet, doe ik het op de mijne waarvan ik het merk niet ga noemen. Hij moet me eerst maar eens de beloofde banden sturen!!! :wink:

Willem Jongman schreef:Als je gewone Marthons op die Giant laat zetten, zorg dan wel dat het ook dan 42 mm is, en niet smaller.
Willem
Ok, bedankt.

Blanche schreef:
piet66 schreef:
Blanche schreef:En ik wil geen Giant Expedition !!!
Dan hoef ik dus niet bang te zijn dat jij hem steelt :D.



:lol: :lol: Sorry hoor maar ik word een beetje melig van die kop continue in het forum. Fiets maar lekker door op je fietsje piet, doe ik het op de mijne waarvan ik het merk niet ga noemen. Hij moet me eerst maar eens de beloofde banden sturen!!! :wink:
Het spijt me als deze post je ergernis wekt. Dat is zeker niet de bedoeling. Ik ben net actief op dit forum en probeer zoveel mogelijk informatie te krijgen van de leden. Door mijn enthousiasme over het kiezen van een nieuwe fiets (voorpret) post ik vaak in dit topic. Ik krijg daarop (gelukkig voor mij) ook vaak antwoord; een bewijs dat dit forum een erg handig hulpmiddel is.

O ja. Deze fiets heeft een ahead vork. Dat betekent dat je niet zoals bij een traditionele vork je stuur omhoog kunt zetten door de stuurpen wat omhoog te trekken. Als de binnenbalhoofdbuis eenmaal is afgezaagd zit je daaraan vast. Dus laat ze die buis niet afzagen maar een stel spacers monteren! Je kunt dan uitproberen wat bij je past, en als je het echt zeker weet dat het stuur niet hoger hoeft kun je de binnenbalhoofdbuis alsnog laten afzagen.
Willem

Hallo Piet....

Melig heeft een andere betekenis dan ergernis.
Ik vrees dat je een melige (goed bedoelde) bijdrage nu echt anders oppakt dan dat ik hem bedoel.

Tja eigen schuld dikke bult...moet ik mijn meligheid maar voortaan ergens anders botvieren. :wink:

Welkom bij de club!

Blanche schreef:Hallo Piet....

Melig heeft een andere betekenis dan ergernis.
Ik vrees dat je een melige (goed bedoelde) bijdrage nu echt anders oppakt dan dat ik hem bedoel.

Tja eigen schuld dikke bult...moet ik mijn meligheid maar voortaan ergens anders botvieren. :wink:

Welkom bij de club!
:D Ik dacht dat je 'melig' gebruikte voor 'geïrriteerd'.

Willem Jongman schreef:Wijnand's tikkende stuurpen. Die verstelbare krengen gaan na verloop van tijd geloof ik allemaal kraken. Je kunt er siliconenspray in doen, misschien helpt dat een tijdje. En goed vastdraaien. Omdat je nu weet hoe je je stuur wilt hebben zou ik maar op zoek gaan naar een vaste pen waarmee je dezelfde zitpositie kunt bereiken.
Wim
Het tikken is inmiddels verholpen. Ik heb de hoek van de stuurhouder (hoe heet zoiets) iets hoger gezet en daar waar het stuur vast wordt geklemd stukjes binnenband tussen gezet. Het is weg heerlijk! Maar ja waar heeft het nu aan gelegen?

wijnand schreef:Maar ja waar heeft het nu aan gelegen?
Dat tikken wordt meestal veroorzaakt door vuiligheid. Doordat je nu je stuur wat veranderd hebt, kan dat net voldoende zijn om het tikken te verhelpen. Meestal helpt het om het stuur los te maken, zowel de stuurpen als het stuur goed schoon te maken en vervolgens met wat vet weer in elkaar te zetten.
piet66 schreef:Ik zocht een Santos of een Koga, maar ik ga nu waarschijnlijk een Giant Expedition kopen. Een belangrijke reden voor mij is dat het doel waarvoor ik de fiets ga gebruiken de meerprijs van die andere fietsen niet rechtvaardigt.
Misschien is de VSF T400 ook wat voor jou, de 27-gang versie komt welliswaar met een Deore-LX groep maar is wat beter uitontwikkeld op de andere onderdelen en rond de 1000 EUR. Stevig stalen frame en 26" wielen, zeker veel waar voor je geld.
koekeloe schreef:Misschien is de VSF T400 ook wat voor jou, de 27-gang versie komt welliswaar met een Deore-LX groep maar is wat beter uitontwikkeld op de andere onderdelen en rond de 1000 EUR. Stevig stalen frame en 26" wielen, zeker veel waar voor je geld.
Bedankt voor de tip. Als ik de berichten over de T400 lees, kan ik ook niet anders dan concluderen dat deze fiets veel waar voor zijn geld biedt. Toch valt deze fiets voor mij af, want:

-Ik wil mijn fiets bij de lokale fm kopen.
-Ik wil geen 26" fiets.
-Voor mijn doeleinden volstaat alu (vnl. fietsen in Benelux).
-Voorkeur gaat/ging uit naar Koga, Santos of deze Giant.

Andreas schreef:Ik ben inmiddels ook op zoek naar een trekking fiets. En vandaag heb ik toevallig een paar rondjes op een Expedition 2.0 van 2007 gedaan (in de winkel). Echt een lekker fiets.
Nu vraag ik mij wel af of de prijs, die daar genoemd wordt, wel klopt: 1.099,- nu met 20 % korting. Eerder in deze thread schrijft Wijnand, dat hij voor een Expedition 3.0 von 2007 maar 899,- betaald heeft. Of is bij Giant 1.0 beter dan 2.0 beter dan 3.0?

Licht verwarde groeten - andreas
1.0 2.0 of 3.0 verschillen in afmontage m.b.t. de groepen en bijv. de toepassing van hydraulische remmen welke niet op de 3.0 zitten.

gr. Wijnand

Ja, daar was ik op pagina 2 ook al achter gekomen.

Inmiddels heb ik een keuze kunnen maken en mijn nieuwe fiets besteld, een Cube Touring. Een slooping frame met Lockout Voorvork van Suntour en verder met Deore (en Deore LX) afmonteert. Zeker niet te vergelijken met een Giant Expediton. Nou ja, waarom eigenlijk niet? Ben benieuwd wat voor opmerkingen komen.
Één nadeel heb ik al kunnen vinden: ik heb anthrazit gekozen in plaats van standaard wit met oranje. Tja, nu woord het wachten tot week 20.

Deze? (maar dan heren)

Afbeelding

mooi fietske, heb deze al eens int eggie mogen aanschuwen en moetzeggen ziet er wel ok uit.

Veel plezier ermee!

Bas

B@se schreef:Deze? (maar dan heren)

Afbeelding

mooi fietske, heb deze al eens int eggie mogen aanschuwen en moetzeggen ziet er wel ok uit.

Veel plezier ermee!

Bas
Is een meidenfiets Bas! :lol:

Zonder dollen. Leuk fietske, zijn ook goedkopere van, strak model. Had er ook al een oogje op laten vallen.

Oh, denk je anthrazit is er ook als heren model? :-)
Natuurlijk het model voor heren! Oftewel deze maar dan in bijna zwart :-)

Afbeelding

En als die half mei dan geleverd is plaats ik een foto hier van een anthrazit heren model :-)

Ja, er zijn goedkopere versies van, en ook duurdere. Je kunt er tussen 549,- en 1.349,- voor de Trekking fietsen van Cube neerleggen. Hier die overzicht.

Op het plaatje ziet hij er heel mooi uit!
Er is nog een merk wat er wel wat op lijkt.
http://www.kettler-bike.de/trekking/black_light.html

groetjes.

Hopelijk hebben ze wel nieuwe spaken op dit model gezet.

Mijn vriendin rijdt met het model 2006.

schitterende fiets, maar de spaken beginnen spontaan te roesten.
(steeds binnen gestaan)


blijkbaar zijn het geen rvs spaken die ze gebruikten toen

popcorn schreef:Hopelijk hebben ze wel nieuwe spaken op dit model gezet.

Mijn vriendin rijdt met het model 2006.

schitterende fiets, maar de spaken beginnen spontaan te roesten.
(steeds binnen gestaan)


blijkbaar zijn het geen rvs spaken die ze gebruikten toen
Ik weet niet welke spaken het zijn. Op de site van Giant is dat niet te achterhalen. De hele fiets is opgewaardeerd (o.a. volledige, nieuwe XT groep), hopelijk zijn ook de spaken beter. Ik heb de opmerking over verroeste spaken eerder in dit topic ook al gelezen.

Ik ga nu ook maar een Giant Expedition halen (en met mij mijn vader). De goede berichten op dit forum hebben me voldoende overtuigd :-)

Nog tips mbt de accessoires? :lol: