Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achteruitkijk-video op de fiets - Forum Wereldfietser

Achteruitkijk-video op de fiets

Wie in drukke straten of in heuvelachtig gebied fietst, houdt graag het achteropkomende verkeer in de gaten. Het Amerikaanse bedrijf Cerevellum heeft als eerste een achteruitkijk-video voor fietsers ontwikkeld.
De fietscomputer heeft een 3,5 inch lcd-scherm (240 x 320 pixels), waarop u – afhankelijk van de gebruikte modules – snelheid, afstand, hartslag en eventueel navigatie-informatie kunt aflezen. Om video te bekijken, bevestigt u een lens aan de achterkant van het zadel of aan het uiteinde van een handsteun. De video heeft geen last van trillingen van de fiets. De Cerevellum wordt gevoed door een lithium-ion-batterij, die 4 uur video weergeeft of 16 uur bij andere data. De fietscomputer beschikt over 32 MB RAM en het is mogelijk om data op te slaan en te transporteren naar uw PC. De Cerevellum is nog niet te koop.
Verwachte prijzen: € 300,– (basis-unit), € 100,– (achteruitkijkmodule)
Website (momenteel nog niet “on air”): www.cerevellum.com

Uit: Computeridee

achteruitkijk-video voor fietsers
:lol:

Toen ik dit las, moest ik even lachen en zie het al helemaal voor me:
Zit je het gevaar van achteren te bekijken, knal je op een geparkeerde auto omdat je te lang op het lcd-scherm zit te turen :?

Hmm, wat is er mis met een spiegeltje? Lijkt mij een stuk lichter en de resolutie is ook veel beter. :wink:

Maurice schreef:Hmm, wat is er mis met een spiegeltje? Lijkt mij een stuk lichter en de resolutie is ook veel beter. :wink:
Maurice, daar sluit ik me bij aan! Ik heb een achteruitkijkspiegeltje op de poot van mijn bril (zelf gefabriceerd), maar het videoapparaat kan je wel omdraaien als vooruitkijk-video, dan kan je later mooie opnamen van je fietstochten op de computer bekijken... :wink: Wel prijzig hoor en diefstalgevoelig. Ook teveel geheister met deze extra bagage.

Handig bij het achteruit inparkeren.

pfffffft, het moet niet veel gekker worden. Fietstomtoms omdat men de kunst van het kaartlezen aan het kwijtraken is, achteruitkijkvideo's omdat men door gebrek aan beweging niet meer kan omkijken of niet meer in eenvoudige eenvoudige oplossingen kan denken, superdure door en door betrouwbare fietsen omdat men sleutel- en knutselvrees heeft, anti-lekbanden omdat plakken te veel moeite is, we moeten oppassen om geen onzelfredzame automobilisten met avontuurangst te worden.
Er moet meer verdwaald worden!!!

niko

nikopaul schreef:Er moet meer verdwaald worden!!!
Precies !!! :-)

pfffffft, het moet niet veel gekker worden.
Eén van de redenen waarom ik fietsvakanties zo fijn vind is juist die notie van avontuur. Dus ik kan hierin ver mee gaan.
Zo'n TomTom zou ik nog wel willen hebben voor grote steden. Urenlang in de regen en het halfduister op industrieterreinen en in lelijke buitenwijken ronddwalen op zoek naar de juiste route naar de camping, is niet mijn idee van vakantie. En dan laten gewone kaarten je meestal wel in de steek... :(

GPS kan een fietsreis enkel leuker maken. Je kan zoveel meer wegen kiezen op voorhand en als je dan toch nog zelf wil kiezen, zet je uw toestel uit.

Hoi!
Het Amerikaanse bedrijf Cerevellum heeft als eerste een achteruitkijk-video voor fietsers ontwikkeld.
:shock: Deze gadget verdient dus echt de stomheidsprijs. Lang leve de spiegel! Volgens mij kan alleen een inwoner van een totaal geautomobiliseerde en op technologie gerichte maatschappij zoiets onbenulligs bedenken. Alles wordt lukraak ontwikkeld hoewel er voor fietsen veel betere eenvoudige alternatieven (spiegeltje), voor handen zijn.
Wat wordt de volgende 'uitvinding'? Automatische ruitewissers voor op de fiets?

Fiets de wereld (met spiegeltje)
Whisky

Ach whisky, als je dit ziet, dan snap je het misschien wel.

Als je trouwens 5 BoB karretjes achter je fiets aantrekt, kan het wel handig zijn. (note: ALS)