Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Paastocht

159 berichten

Henk_B schreef:John,

Kun je ongeveer vertellen hoe de route van zaterdag er uit ziet?
Ik probeer een plaats in NL te vinden, niet al te ver van Darfeld en niet te ver van de route op de zaterdag, om aan kan haken. Vrijdag kan ik niet, vandaar.
Rheeze - Uelsen ligt maar op een kilometer of 30 van elkaar dus zul je een route hebben bedacht die er een beetje tussendoor slingert. Mocht 1 van die slingers richting Hengelo/Enschede gaan dan wordt mijn puzzel een stuk makkelijker.

Henk
Henk ik stuur je een pb :!:

John

bompa schreef:Ann uit Leuven, hoe ga je naar Zwolle?
Ik zit met dezelfde vraag, ik vertek vanuit Zwijndrecht ( Antwerpen ) met de trein naar Zwolle.
Ofwel s'morgens vroeg ( 07.00 uu station Antwerpen) op vrijdag, of anders al van donderdag vertekken.

tot dan
Ik ga denk ik 's ochtends vroeg vertrekken, da 's dus 06u05 in Leuven :?

Terug vanuit Coesfeld is helemaal moeilijk precies, hoe ga jij dat doen?

Hoi John,

bij heel slecht weer wordt dan de paastocht uitgesteld ?

Groetjes,
Ingeborg :wink:

Ingeborg Emmel schreef:Hoi John,

bij heel slecht weer wordt dan de paastocht uitgesteld ?

Groetjes,
Ingeborg :wink:
Ik mag je humor wel Ingeborg hahahaha :lol:

John

Ik zat net te kijken naar de weer berichten en op vrijdag is er 80% kans op regen.

Ik kijk nog aan wat de rest van de paas dagen brengt, maar als het alle dagen gaat regenen, dan ga ik niet mee, het moet wel leuk blijven natuurlijk.

mario

Bloed, zweet, tranen en regen.....ze drogen allemaal!

Je kan alleen nat worden tot je huid trouwens.

:lol:

Vrijdag = 80% kans op regen
Max 8mm
Wordt tussen de 6 en 8 graden
Windkracht 5

MAAAAAAR! Wind uit het NW - in de rug dus! Dat scheelt!

Froggy schreef:Vrijdag = 80% kans op regen
Max 8mm
Wordt tussen de 6 en 8 graden
Windkracht 5

MAAAAAAR! Wind uit het NW - in de rug dus! Dat scheelt!
That's the spirit!!!

Zelf ben ik herstellende van een buikgriep :oops: orchhhh

En na al het gezeur over aantallen enz ben ik niet van plan om thuis te blijven :wink:

Een 2 tal wil eventueel in Hardenberg op de karavaan aansluiten. Eén in Gramsbergen 2 anderen sluiten aan in Duitsland. 2 anderen willen eerder weg. 2 komen er uit België (waarvan wij er een een slaapplaats aanboden voor donderdag as). Een man/vrouw of 14 die tot nu toe geen kick heeft gegeven en denk ik van plan is om gewoon de Paasroute te fietsen.

Je hebt de keus om gebruik te maken van de camping of als je liever een dak boven je hoofd hebt kun je dat ook regelen. Indien je dat wilt wees er vroeg bij. Helaas in Harddorfer See zullen wij met zijn allen de tent in moeten kruipen op de camping. Andere overnachtingen zoals een eenvoudige hut zitten vol :roll:

Groet

John

Vikingar zei:

Quote: En na al het gezeur over aantallen enz ben ik niet van plan om thuis te blijven . Unquote

Thuisblijven? :?: Het weer lijkt sprekend op dat van de wintertrektocht.
Het grote voordeel is dat we nu de wind waarschijnlijk in de rug hebben. Wordt dus gewoon een makkie :!:
Ik geloof zelfs dat de kans op winterse neerslag groter is dan in januari :roll:

Dus paashazen: wintervachtjes uit de mottenballen en gewoon gezellig vrijdag met tich WF-ers met de Vecht in gevecht :wink:

Zie jullie vrijdag

Groet

Jans

Jans Kinds schreef:Wordt dus gewoon een makkie :!:
Ik geloof zelfs dat de kans op winterse neerslag groter is dan in januari :roll:

Dus paashazen: wintervachtjes uit de mottenballen en gewoon gezellig vrijdag met tich WF-ers met de Vecht in gevecht :wink:

Zie jullie vrijdag

Groet

Jans
Dank je Jans voor je bemoedigende woorden :lol:


John

Hoeveel gaan er ongeveer mee?

mario

mario schreef:Hoeveel gaan er ongeveer mee?

mario
tot nu toe een man of 22 opgegeven waarbij een aantal eventueel in Hardenberg/Gramsbergen opstapt, een 2 tal in Duitsland een aantal gaat eerder terug in Duitsland. 2 Komen er uit Belgie. En een groep van 15 die gewoon van plan is om te fietsen. Een paar overnachten op de campings in een B&B voorziening.

John

Ondanks het opgegeven weer begin ik er toch stil aan zin in te krijgen:)
Wel nog even op zoek naar een passend achterspatbord voor al de opgegeven nattigheid.
"Slechts" 22 man, niet zo veel als voorgaande jaren, maar veel zal met het weer te maken hebben denk ik.

Groeten,

Martijn

Wanneer denken jullie de laatste dag ongeveer in Coesfeld te zijn? Maw, hoe laat wordt er 's ochtends meestal vertrokken en zo? Ik moet namelijk nog terug in Leuven geraken en dat lijkt niet zo simpel te zijn... Op de site van Deutsche Bahn krijg ik zelfs GEEN oplossing als de fiets mee moet. Hopelijk blijkt dat in de praktijk wel te doen... Reserveren jullie je tickets of is dat niet nodig?

De tent ligt klaar, hopelijk houdt ze het want 't is een oud en simpel gevalletje. M'n fiets moet nog effe een onderhoudsbeurtje krijgen na een winter quasi stilstaan maar dat komt ook inorde en dan zijn we er klaar voor!

Hopelijk lukt het vrijdag wat op de trein, ik ben namelijk geen held in overstappen met een bepakte fiets :wink:

Is er ergens een algemeen gsm-nummer of zo voor als er problemen zijn met het openbaar vervoer (vertragingen e.d.)?

Groetjes en tot vrijdag!

An

Ik denk dat ik de auto 's morgens in Winterswijk drop en van daar de trein naar Zwolle neem.
Keertje overstappen in Zutphen maar dat is een redelijk ruime overstap naar de overkant van het perron.
Van Darfelf/Coensfeld is het naar Winterswijk wel te fietsen zag ik al langskomen dus dat komt wel goed.

Groeten,

Martijn

Annetje schreef:Wanneer denken jullie de laatste dag ongeveer in Coesfeld te zijn? Maw, hoe laat wordt er 's ochtends meestal vertrokken en zo? Ik moet namelijk nog terug in Leuven geraken en dat lijkt niet zo simpel te zijn... Op de site van Deutsche Bahn krijg ik zelfs GEEN oplossing als de fiets mee moet. Hopelijk blijkt dat in de praktijk wel te doen... Reserveren jullie je tickets of is dat niet nodig?

De tent ligt klaar, hopelijk houdt ze het want 't is een oud en simpel gevalletje. M'n fiets moet nog effe een onderhoudsbeurtje krijgen na een winter quasi stilstaan maar dat komt ook inorde en dan zijn we er klaar voor!

Hopelijk lukt het vrijdag wat op de trein, ik ben namelijk geen held in overstappen met een bepakte fiets :wink:

Is er ergens een algemeen gsm-nummer of zo voor als er problemen zijn met het openbaar vervoer (vertragingen e.d.)?

Groetjes en tot vrijdag!

An
Hoi Ann,

Maandagochtend vertrekken wij uit Harddorfer See en fietsen naar Darfeld. Ik denk indien wij bijtijds vertrekken om een uur of 12:00 in Darfeld aankomen. Een aantal van ons zal denk ik richting Winterswijk fietsen (?)

Wil je met de trein uit Duitsland of uit Nederland naar België reizen? Kan iemand deze vraag voor Ann beantwoorden. Wat is het meest handigst, met een bijbehorend tel nr?

Ik weet niet of er WF's zijn die een ticket reserveren degene die dat heeft gedaan kan die daar wat zinnigs over vertellen?


Zelf zitten wij er aan te denken om richting Coesfeld te trappen en aldaar een hotel te boeken. Dit omdat wij dinsdag nog vrij zijn. Om dan de volgende dag richting Winterswijk te fietsen en daar de trein terug te nemen.

John

De verwachting voor Eerste en Tweede Paasdag - Update maandag 17 maart 08.30 u

VRIJ KOUDE PASEN!

Weersituatie:

Zon en warmteliefhebbers komen dit jaar met Pasen bedrogen uit. Als je kijkt naar de 54 berekeningen van het Europees weermodel dan zie je een wel heel smalle spreiding wat neerkomt op grote eensgezinsheid in temperatuur en dat komt de betrouwbaarheid natuurlijk alleen maar ten goede. Ik heb de tiengradengrens nog maar even met een blauwe lijn aangegeven en dan zie je dat de temperatuur tijdens de Paasdagen zeker onder de 10 graden zal blijven steken. De blauwe lijn daaronder geeft de 7 gradengrens aan. Je ziet dat de kans op een maximumtemperatuur van omstreeks 7 graden tijdens deze feestdagen reëel zal zijn. Wat verder opvalt, tegen die tijd, zijn de koude nachten. Het kan dan vooral in het binnenland, alleen tijdens heldere en rustige momenten, tot lichte vorst komen. De meeste regen wordt de komende dagen verwacht tussen donderdagmiddag en vrijdagmiddag, lokaal tot 20 mm. Tijdens het paasweekend is er een neerslagsignaal van een aantal mm. Dat wordt veroorzaakt door maartse buien. Het is bekend dat door buien de neerslagintensiteit van plaats tot plaats enorm kan verschillen zodat we dat nog maar moeten afwachten. Wel is de lucht soms koud genoeg om winterse neerslag te produceren.

Voorlopige verwachting:

Felle opklaringen afgewisseld door stapelwolken en een enkele maartse bui. Het is niet uitgesloten dat het in de ochtend, met name de limburgse heuvels, wit zal zijn door sneeuw. Middagtemperatuur omstreeks 7 graden. In het oosten en zuidoosten van het land komt de temperatuur mogelijk wat lager uit. In de nacht en ochtend gaat het in het binnenland waarschijnlijk licht vriezen. Temperaturen tot lokaal -4 graden behoren tot de mogelijkheden. De wind is in de middaguren matig van kracht en komt uit het noordwesten.

Valt me dus nog aardig mee.
Lekker fris 's nachts staat voor mij gelijk aan lekker slapen, neerslag lijkt mee te gaan vallen en zo af en toe een fel zonnetje kan ook lekker zijn.
In de praktijk fiets je toch vaak tussen de buien door:)
Weten we in ieder geval dat de zomerslaapzak thuis blijft en de 3-seizoenen mee gaat.

Groet,

Martijn

Cubeman schreef:Valt me dus nog aanrig mee.
Lekker fris 's nachts staat voor mij gelijk aan lekker slapen, neerslag lijkt mee te gaan vallen en zo af en toe een fel zonnetje kan ook lekker zijn.
In de praktijk fiets je toch vaak tussen de buien door:)
Weten we in ieder geval dat de zomerslaapzak thuis blijft en de 3-seizoenen mee gaat.

Groet,

Martijn
Nu alleen nog iemand aanwijzen die voorop wil rijden 8)

John

voorop rijden... het is toch gewoon de lf bordjes volgen... :?

na wat logistiek gepuzzel besloten om zaterdag aan te sluiten in gramsbergen. de auto wordt in deventer of almelo gezet. als er nog iemand op zaterdag ochtend mee wil rijden op de lijn breda - deventer dan hoor ik dat wel.

groetjes, martijn2