Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand ervaring met Polymar tassen? - Forum Wereldfietser

Iemand ervaring met Polymar tassen?

Hoi!

was even aan het surfen op 't web en kwam na wat speurwerk op een site waar ze o.a. waterdichte tassen verkopen van het merk Polymar.

Over het algemeen zijn de tassen goedkoop, maar zijn ze ook van goede kwaliteit? zie http://www.waterdichtezakken.nl/shop voor meer informatie onder het kopje sterke tassen.

Heeft iemand ervaring met deze tassen? Ze zien er in eerste instantie goed uit. En ze zijn geel: past dus bij m'n andere tassen :lol:

thnx voor de info!

Groet,
Ik dacht: dat moet geel worden :lol:

Polymar gebruiken ze op bootjes (en vrachtwagens). Lees op internet dat het een PES (PE weefsel) is dat een of tweezijdig gecoat is met acryl of PVC.

't Zal wel stevig zijn (maar een nieuw materiaal???), ik zou als ik jou was even navragen wat die tassen wegen.
Torching Vark schreef:ik zou als ik jou was even navragen wat die tassen wegen.
heb dus navraag gedaan.

- Polymar 040 liter met twee schouderbanden : 725 gram
- Polymar 060 liter met twee schouderbanden : 900 gram

lijkt mij meer dan ok..

Iemand nog op- / aanmerkingen?
Friso schreef:
Torching Vark schreef:ik zou als ik jou was even navragen wat die tassen wegen.
heb dus navraag gedaan.

- Polymar 040 liter met twee schouderbanden : 725 gram
- Polymar 060 liter met twee schouderbanden : 900 gram

lijkt mij meer dan ok..

Iemand nog op- / aanmerkingen?

Ik weet niet wat de traditionele kano-zakken kosten. Hier komen wel de verzendkosten van 6 euro bij en eventueel 12,50 voor rembours.

Volgens mij is er niks met de kwaliteit van deze zakken. (buiten dat het niet tegen vuur kan)

Doet me een beetje denken aan de opkomst in dienst waar je ook een grote plunjebaal meekreeg die in de loop van de dag gevuld werd. Niks waterdicht! Dat moest je later zelf doen met een smeerseltje.
Demy schreef:Ik weet niet wat de traditionele kano-zakken kosten.
Friso is nogal van het geel... Volgens mij vindt hij zelfs sealline geel niet geel genoeg :)

Friso, gewicht is inderdaad niet bijzonder hoog. Meer dan 2x zo zwaar als de ortlieb, maar dat zijn de seallines ook al.
Kan het aanbod zo niet lekschieten, buiten dat je ze niet gezien hebt.
Ik zou d'r voor gaan als ik je zo beluister.

Ik ben laatst gestuit op een aantal zakken van sealline maar die vond ik idd niet echt 'mooi-geel'. :wink:

Zal binnenkort eerst eens even gaan kijken voor een tent en daarna kijken hoe groot de kanozak moet wezen zodat de tent er in past.