Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 619 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34009 berichten
DaVinci schreef:
vr 24 apr, 2020 11:07
Volgende:
P1040589 (Large).JPG
Zo te zien een snelwegviaduct, want ik zie rechts tussen de bomen een vrachtwagen voorbij rijden met daarnaast een groot blauw ANWB-bord, wat je doorgaans niet bij provinciale wegen aantreft. De foto ziet er heel recent uit, duidelijk voorjaar. Aangezien de inzender van de foto in Brabant woont en vanwege de corona niet ver van huis kan komen, heb ik op Google satelliet de A2 en de A67 afgezocht, maar de bomen zijn anders. Het lijkt meer Veluwe-achtig, de omgeving van Arnhem (A12 en A50) werd ook geen suc6. Ik weet niet wat voor iets laags daar naast het fietspad is, een kanaaltje of een gesloten spoorlijn?
Ik zie een fietspad door een beukenbosje, parallel aan een vaart en even voor het kruisen van een wat grotere weg. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat dit een "coronarondje" is, gemaakt vanuit huis. Hoewel Peel en Maas in Limburg ligt, zou het ook een kanaal in Noord-Brabant kunnen zijn. Het is maar een eerste gok hoor :-)
Is dit de kruising Kanaaldijk Noord en A67 even ten zuiden van Helenaveen?
Martin E. van Doornik schreef:
vr 24 apr, 2020 11:47
Het lijkt meer Veluwe-achtig, de omgeving van Arnhem (A12 en A50)
Inderdaad Martin, mijn eerste indruk was ook iets in de regio Arnhem. De foto is gemaakt op vrijdag 10 april. Dus daarom dacht ik aan een "coronarondje" vanuit huis. De regio Arnhem is dan wat ver weg (75 km hemelsbreed). Maar je zou ook de fiets achter op de auto gezet kunnen hebben. Ik denk dat we links een kanaal zien omdat ik reflecties van de boomstammen meen te herkennen. In geval van de regio Arnhem zouden we dus een van deze kanalen kunnen zien.
Leon schreef:
vr 24 apr, 2020 12:00
Is dit de kruising Kanaaldijk Noord en A67 even ten zuiden van Helenaveen?
Goede kanshebber! De gesloten vangrail is in elk geval hetzelfde als op de foto. Het kanaal en het bos matchen ook.
WillemT schreef:
vr 24 apr, 2020 12:10
Leon schreef:
vr 24 apr, 2020 12:00
Is dit de kruising Kanaaldijk Noord en A67 even ten zuiden van Helenaveen?
Goede kanshebber! De gesloten vangrail is in elk geval hetzelfde als op de foto. Het kanaal en het bos matchen ook.
Daar is het ja, tijdens mijn coronarondje van twee weken geleden.
Vandaag eerst langs schoonmoeder en dan een volgend coronarondje.
Beurt is aan Leon
Ja, ik zat er even naar te staren, bekeek de richting, dacht aan een grote weg en jouw woonomgeving en toen waren er niet veel opties meer. De dichte vangrail controleerde ik pas achteraf en ook toen pas zag ik rechts nog een truck met oplegger.
Volgende. Waar sta ik?
Afbeelding
Die "onion dome church" in het dal (rechts van het midden) vind ik wel een bijzonder aspect.
Ben nu effe op fiets langs de Waddenzeedijk, met verrekijker naar lepelaars turen. Het zonlicht is wat te fel voor Raad plaatje kijken.
WillemT schreef:
vr 24 apr, 2020 12:54
Die "onion dome church" in het dal (rechts van het midden) vind ik wel een bijzonder aspect.
Nu net thuis van de zeedijk. Het landschap doet me een beetje denken aan de Voerstreek en die "onion" kan van een kasteeltje of oud landhuis zijn, waar de weg rechtsonder erheen leidt.
Ik vind het een heel goed raadplaatje: zowel qua beeldinhoud als wat betreft scherpte van de foto. 📷 👍

Helaas weet ik niet waar het is.

Een vraag dan maar:
Is in het meest linkse kwart in de verte het 'Vaalserbergmassief' te zien?
willem.m schreef:
vr 24 apr, 2020 16:45
Is in het meest linkse kwart in de verte het 'Vaalserbergmassief' te zien?
Nee, tenzij je het massief ruim genoeg definieert. Het is wel een beroemd massief, maar eigenlijk is het dat ook dat niet.
Bsm weer terug?
Met zoeken op "kasteel limburg" kwam ik uiteindelijk uit bij: kasteel Château St. Gerlach.
Nu nog uitvogelen waar je staat: De Houthemerveldweg, ten noorden van het kasteel?
Helemaal goed, knap het torentje gevonden. Ik stond daar gisteren vlakbij het driegemeentenpunt Valkenburg, Meerssen en Beekdaelen. Ik sta ten noorden van de A79, sta dus legaal, en kijk uit over het voor mij verboden gebied ten zuiden van die snelweg.
Het massief is het bij fietsers beroemde massief van de Cauberg, dat anderzijds niet bepaald massief is met alle grotten daar.
Next.
Deze foto is in 1976 genomen, niet door mij maar door Wim Dussel. De vraag is: waar stond de fotograaf.
(denk dat deze niet zo moeilijk is, daarom wel graag de exacte locatie, te bewijzen met Google Streetview).
WimDussel1976.JPG
Om toch te voldoen aan de ongeschreven spelregels van Raad Plaatje!: een foto die ik heb genomen van, na enig speurwerk ter plaatse, dezelfde locatie.
WimDussel2013.JPG
De berg dicht bij het centrum met dat sneeuwcouloir naar de top is, denk ik, Mount Moran.
Ongeveer vanaf hier
Helaas, kan ik niet goed rekenen. Bergketen is wel goed, maar je zit er meer dan 10 km (hemelsbreed) naast.
Laat iemand anders maar even zoeken.
Leon schreef:
vr 24 apr, 2020 19:40
...
Het massief is het bij fietsers beroemde massief van de Cauberg, dat anderzijds niet bepaald massief is met alle grotten daar.
Ik lees het draadje net weer. Ik bedoelde eeder met mijn vraag dan ook de *helemaal in de verte vaag zichtbare contour* van de heuvelrug. Dus ten ZO van Valkenburg. Want zo scherp is je foto dat ik meen daar iets te kunnen zien.

Anyway, er is nu een plaatje met echte bergen!