Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 502 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34033 berichten
Ik zag later dat die wel iets te makkelijk was, Bing herkent de foto pas als je hem cropt. Leon mag weer, en ik hou me weer bezig met zoeken en niet raden.
_Peter_ schreef:
zo 20 okt, 2019 11:44
Ik zag later dat die wel iets te makkelijk was, Bing herkent de foto pas als je hem cropt. Leon mag weer, en ik hou me weer bezig met zoeken en niet raden.
Bing heeft het wel een beetje verpest hé?
Ik heb niet gecontroleerd of de volgende ook herkend wordt. Eind jaren 80.
Ik wil zoals meestal ( heel el-cheapo-retro-gps dus :D ) het standpunt weten, dus de naam van de straat/plein of wat het ook weer was.
Afbeelding
København, toren van het Christiansborg-paleis en rechts de beurs in Hollandse renaissancestijl.
Hier dus: https://www.google.nl/maps/@55.6750859, ... 312!8i6656
-
Ha, het gebouw is dus nog steeds pupulair om er een fiets tegenaan te zetten, en het mag ook nog.
Jij bent weer Martin.
Ik heb in 1985 met mijn vrouw - pas getrouwd en op huwelijksreis - hier in København langs gelopen. Verder heb ik in 1975 hier rondgefietst. Twee seconden om te herkennen.

Hier is de volgende raadselfoto.

DSCF9843waar.jpg
Wat een langdurige stilte, heb nooit gedacht van een foto uit mijn camera. :?:
Hier een hint:
Limburg.jpg
Limburg.jpg (56.08 KiB) 1683 keer bekeken
Ik zat al te kijken in Overijssel, maar zwarte luiken met een zandloper zijn er niet zoveel, en Limburg is niet voorbehouden aan de provincie.
_Peter_ schreef:
ma 21 okt, 2019 10:14
Ik zat al te kijken in Overijssel, maar zwarte luiken met een zandloper zijn er niet zoveel, en Limburg is niet voorbehouden aan de provincie.
De weg waar ik stond te fotograferen, is smal en nogal steil; schuin achter mij staat een kerk.
Is wel op Streetview te vinden.
Bovendien zijn het (vuil)witte luiken met een zwarte zandloper. :wink:
De sterkte aanwijzing is ongetwjifeld de mergelsteen. En dat het een foto van jou is, waardoor het waarschijnlijk langs een toeristische fietsroute is. Schin op Geul?
Leon schreef:
ma 21 okt, 2019 10:55
De sterkste aanwijzing is ongetwijfeld de mergelsteen. En dat het een foto van jou is, waardoor het waarschijnlijk langs een toeristische fietsroute is. Schin op Geul?
In Overijssel komt soms ook Bentheimer zandsteen voor....
Is veel westelijker.... en iets lager ligt een bekende fietsroute waar al vaker andere Raad plaatjes zijn geschoten.
Is het westelijker dan Overijssel of westelijker dan Schin op Geul? En steil, is dat naar groningse maatstaven of naar Limburgse? :wink:
Hallo Leon,
Westelijker dan Schin op Geul bedoel ik.
Het huis van André Rieu: https://goo.gl/maps/ZxYbhJMiwG6pE5U38
Leon schreef:
ma 21 okt, 2019 12:30
Het huis van André Rieu: https://goo.gl/maps/ZxYbhJMiwG6pE5U38
Ja, eindelijk dat is 'em, het kasteel van de muzikale beroemdheid. M'n vrouw en ik hebben een keer een optreden van hem bijgewoond. Het kijkt uit over de Maas en daaronder zijn vast veel fietsers naar Luik langs geweest. De foto maakte ik in juni 2013, onderweg naar Luxemburg.
De volgende is voor jou.
Het was deductie. Het aantal dorpen W van Schin op Geul met kerk vlakbij een steile weg is erg beperkt, dus dan kwam Maastricht. Dat heeft iets van 42 kerken, maar daar liggen er maar heel weinig bi een steile weg. Eenmaal de kerk gekozen was ik zo klaar. Ik ben op de plek van de foto vele tientallen keren geweest en onderlangs vele honderden keren....
De volgende foto is ook niet nieuw.
Afbeelding
Leon schreef:
ma 21 okt, 2019 13:13
Het was deductie. Het aantal dorpen W van Schin op Geul met kerk vlakbij een steile weg is erg beperkt, dus dan kwam Maastricht. Dat heeft iets van 42 kerken, maar daar liggen er maar heel weinig bi een steile weg. Eenmaal de kerk gekozen was ik zo klaar. Ik ben op de plek van de foto vele tientallen keren geweest en onderlangs vele honderden keren....
De volgende foto is ook niet nieuw.
Op de voorgrond een zogenaamde "tailboat", die me meteen aan Thailand doet denken uit de James Bond-films (die met Roger Moore). Google afbeeldingen op "bridges in Thailand" gezocht en het is dit hier:
https://www.audleytravel.com/thailand/p ... river-kwai
Zucht....
Volgende keer plaats ik een foto van een blinde muur of zo. Of misschien beter een zwart vlak...

Die brug was destijds in 1990 nog wel te doen als bezienswaardigheid maar is tegenwoordig als ik op streetview kijk echt niet leuk meer. Een kolderieke toeristenkermis.
Jij bent weer.
Tja, die beroemde brug kwam me ook ergens bekend voor. Hier is mijn nieuwe raadselfoto:

Church where.jpg