Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 507 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
Gezien een eerdere raadplaatje van bdr van 10-10-2018, opgelost door willem.m: omgeving Monte Viso?
Die heeft een maand gestaan :shock:
Willem wacht altijd best lang :D
Wilde gok: ergens in de Dolomieten.
willem.m schreef:
wo 30 okt, 2019 18:22
Wilde gok: ergens in de Dolomieten.
denk ik ook. Ik zet de joker in : Passo Pordoi
Ik heb ook geen idee waar wél het is, maar niet in de Dolomieten.
Op de deterministische manier van de door mij zeer gewaardeerde spoorzoeker: de rotsplaten op de voorgrond zijn duidelijk van graniet en hebben afgeronde hoeken. Een vroeger vergletsjerd gebied. De geïsoleerde bomen geven aan dat het niet erg hoog is, zo'n 2000 meter. Dan blijft er nog veel over om in de zoeken: centraal-Zwitserland, westelijke Alpen, oostelijke Pyreneeën.
Je ziet geen wegmarkeringen op de rotsen, dus het lijkt ook geen overlopen gebied. Opvallend vind ik wel de rotstorens aan de horizon, zeker die tweeling. Je zou hopen dat dat wel een hit op Google geeft.
@math, Leuk.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Gokje: Col de la Traversette, Franse kant.

Is het trouwens geen regel in dit spel dat als je een foto plaatst je het raden in goede banen moet leiden met af een toe een reactie op geplaatste suggesties voor een oplossing?
JanH schreef:
do 31 okt, 2019 21:25
.
Is het trouwens geen regel in dit spel dat als je een foto plaatst je het raden in goede banen moet leiden met af een toe een reactie op geplaatste suggesties voor een oplossing?
Ik vind dat als de fotoplaatser drie dagen lang niet reageert, de beurt naar iemand anders gaat. Zal ik hierover een poll opstarten?
willem.m schreef:
do 31 okt, 2019 21:57
Zal ik hierover een poll opstarten?
Goed idee en dan als een verdere differentiatie van de stelling "vroeger was alles beter": vroeger waren de spelletjes beter.
Ik vind een beetje afkicken van het jachtige gedoe rond Raadplaatje wel goed.
Als je terugkijkt, zie je dat plaatjes er in steeds kortere tijd doorheen gejaagd worden:
pagina 1 : 29 feb 2008
pagina 100 : 20 nov 2010
pagina 200 : 27 juni 2018
pagina 300 : 1 feb 2019
pagina 400 : 19 mei 2019
pagina 500 : 17 oktober 2019
Onlangs merkte bdr op dat de plaatjes steeds meer puzzeltjes werden en steeds minder smaakmakend. Daarin geef ik hem gelijk. Fijn langer doorzoeken naar steenhellingen en rotstorens.
Niks makkelijker dan een onvindbare foto plaatsen. De of een vorige van bdr heeft een maand gestaan omdat hij maar 1 keer in de week of minder deze rubriek checkte voor wat commentaar. Alle respect voor bdr's rijke sociale leven, maar dit is wel het internet, vitesse oblige — de duiven zijn wij, fietsers.
Het is natuurlijk een afweging hoe snel en hoe vaak je antwoord geeft op vragen die alleen een inperking van de fotolokatie inhouden. Als je dat heel snel doet zijn de raders die net aan het toetsenbord zitten zo klaar en hebben anderen die later op de dag aanschuiven geen kans. Drie dagen wachten vind ik wel weer wat veel. Als er geen nieuwe raadreacties komen vind ik het geen verrijking van het spel meer maar een pauze.
Stuur een pb om hem wakker te maken!
Hier? Spiegel de kam en de contouren komen redelijk overeen.
Ik gok op de Alpen.
Wel weer wat aardige fietsregio's ontdekt tijdens het zoeken. :)
Ik vermoed dat we nog verder moeten zoeken. Op de foto van gerritdevries staat rechts de voet van de Pierra Manta. Vanaf de overkant is die Pierra Manta een enorme steenpuist die je niet ziet op het raadplaatje.
Het echte leven, in dit geval de tegenhanger, heeft mij verhinderd te reageren. Gezien de reacties zal ik mij in het vervolg onthouden van deelname, blijkbaar gaat de voorkeur naar Raadje Praatje in plaats van Raadje Plaatje.

JanH heeft goed detective-werk verricht, Je moet op zoek naar een Col die -- vind ik -- een sprekende naam heeft.
bdr schreef:
za 02 nov, 2019 11:07
blijkbaar gaat de voorkeur naar Raadje Praatje in plaats van Raadje Plaatje.
Wat had jij in dit geval verwacht? Wat zou er met het spel moeten gebeuren als gewoon niemand de lokatie raadt?
Leon schreef:
za 02 nov, 2019 11:46
bdr schreef:
za 02 nov, 2019 11:07
blijkbaar gaat de voorkeur naar Raadje Praatje in plaats van Raadje Plaatje.
Wat had jij in dit geval verwacht? Wat zou er met het spel moeten gebeuren als gewoon niemand de lokatie raadt?
Ik snap bdr ook niet. Als plaatser van een plaatje mag je af en toe best een teken van leven geven, tenzij er sprake is van overmacht.

Maar goed, ik begrijp dat JanH het plaatje min of meer heeft geraden, dus we kunnen weer verder. :D