Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 577 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34052 berichten
Camping en zuid is goed. Kanaal, "niet ver van woonplaats" en afgelopen jaar niet.
Achter de bomen zie ik een modern gebouw, waarvan de ramen én een blauwe auto vlak boven de "dijk" zichtbaar zijn. Verder onvindbaar voor me.
Ergens in het zuiden (Noord-Spanje?), camping aan een rivier, een diepliggende rivier, in een stad.

Meer kan ik er niet van maken.
Niet Spanje. Inderdaad een rivier in/langs een stad die, zoals de foto suggereert, wat dieper ligt dan de stad.
Mag ik uit de aangebroken fles wijn voor de luifel afleiden dat we het ergens in la douce France moeten :? zoeken? :?:
Jan-Joost schreef:
di 11 feb, 2020 18:41
Mag ik uit de aangebroken fles wijn voor de luifel afleiden dat we het ergens in la douce France moeten :? zoeken? :?:
Of je dat aan de hand van een aangebroken fles wijn mag afleiden ? .... er is ook heel goede Portugese, Italiaanse, Zwitserse, Tsjechische, Hongaarse etc etc wijnen, en er is zelfs goede Duitse en Nederlandse wijn.

Er zijn wel wat kenmerken die een warmer deel van Europa doen vemoeden ... aangezien Frankrijk een vaak bezocht vakantie en ook fietsland is zou het natuurlijk heel goed Frankrijk kunnen zijn.
Jan-Joost schreef:
di 11 feb, 2020 18:41
Mag ik uit de aangebroken fles wijn voor de luifel afleiden dat we het ergens in la douce France moeten :? zoeken? :?:
Een goede gok Jan-Joost. Weet je dat mij die fles nog nooit op deze foto is opgevallen?
Het was in 2003. Het was toen nog heel druk in die stad.
Naast de fles zie ik mijn wereldontvanger, wat weinig over de lokatie.
Gisteravond lukraak een vijftal plaatsen in Zuid Frankrijk geprobeerd, maar niets gevonden.
Zonder een hint lukt het me niet of is die opmerking over 2003 een hint?
Het was er druk.
Was het een start of finishplaats uit de Tour van 2003?
Nee, maar het heeft niks met de Tour of een ander evenement te maken.
Tsja, dit brengt de oplossing ook niet dichterbij.
Is het een camping bij Cahors aan de Lot?
math schreef:
do 13 feb, 2020 13:24
Is het een camping bij Cahors aan de Lot?
Nee, niet de juiste stad, maar niet eens zo heel ver ernaast. Waarom zou het in Cahors na 2003 (in feite vanaf 2005) ineens minder druk zijn geworden?
Leon schreef:
do 13 feb, 2020 13:33
math schreef:
do 13 feb, 2020 13:24
Is het een camping bij Cahors aan de Lot?
Nee, niet de juiste stad, maar niet eens zo heel ver ernaast. Waarom zou het in Cahors na 2003 (in feite vanaf 2005) ineens minder druk zijn geworden?
Is het dan Mlllau ?   Waar eind 2004 de beroemde tuibrug opengesteld werd.
Dat "niet zo ver ernaast" is dan wel een kwestie van perspectief.
Andere rivier en vlgs GoogleMaps ± 10uur30 fietsen.
Yep. :D
Nu de exactere lokatie nog.
Leon schreef:
do 13 feb, 2020 13:33
... Waarom zou het in Cahors na 2003 (in feite vanaf 2005) ineens minder druk zijn geworden?
Omdat volgens Wikipedia het stukje A20 bij Cahors het laatste was wat opengesteld werd (27-06-2003).
math schreef:
do 13 feb, 2020 13:46
Leon schreef:
do 13 feb, 2020 13:33
... Waarom zou het in Cahors na 2003 (in feite vanaf 2005) ineens minder druk zijn geworden?
Omdat volgens Wikipedia het stukje A20 bij Cahors het laatste was wat opengesteld werd (27-06-2003).
Dan was je inderdaad goed bezig met zoeken, maar ook weer net niet.
Leon schreef:
do 13 feb, 2020 13:40
Yep. :D
Nu de exactere lokatie nog.
Tja, ik herinner me een hele rij trieste campings.
Camping les Deux Rivières
Camping du Viaduc (die overigens niet bij het viaduct ligt)
Camping les Erables
Camping Larribal
Camping Millau Plage

Allemaal aan de Tarn, en Larribal is dan wellicht de best passende.

Bij "du Viaduc" zie je dan wel weer iets "afrit-achtigs" langs de rivier.

Wij bezochten Millau om er een binnenband te kopen (onze "voorraad" had wat veel geleden van de Acacia's langs het Canal du Midi) ... daarna fietsten we een stuk door om rustiger te kamperen. Eigenlijk hadden we liever langer bovenover gereden, maar "boven" vonden we geen binnenbanden.
De juiste camping staat er niet bij. Er is m.i. geen Camping les Deux Rives in Millau.
Degene die nu het snelste is met de juiste camping is aan de beurt. Met excuses voor het praatje bij het plaatje.
Leon schreef:
do 13 feb, 2020 14:06
De juiste camping staat er niet bij. Er is m.i. geen Camping les Deux Rives in Millau.
Degene die nu het snelste is met de juiste camping is aan de beurt. Met excuses voor het praatje bij het plaatje.
Sorry, ik mengde Camping les Deux Rivieres met Camping les Rivages (de laatste is aan de Dourbie).

Google Streetview is hier niet toereikend, het zijn allemaal "trieste" campings met bomen aan een rivier.