Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1649 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34169 berichten
Heel goed gevonden, JanH! 8)
Ik fietste op weg naar Dinant en ging even een kijkje nemen op de Cimetière bij Givet.
Hier een stukje uit mijn reisverslag uit 1995, daar dateert mijn foto ook van:

De begraafplaats is merkwaardig te noemen. Op alle grafzerken, die keurig verzorgd eruit zien, van veel natuursteen met katholieke symbolen, zijn onder de namen van de overledenen alléén het geboorte- en het sterfjaar vermeld, geen dag en maand. Helemaal niet te bevatten, is dat ongeveer 1/3 van alle mensen die hier begraven liggen, geboren zijn na 1945. Als je bedenkt dat toen mijn ouders niet ver van hier in 1951 hebben rondgefietst, deze mensen nog kleine ukkies waren en nu hier te ruste liggen. Zoiets doet je toch wat. Dat geeft ook te denken wat de gemiddelde levensverwachting is van de mensen in zo’n mooie streek. Niet ver van hier staat een kerncentrale…. Horrible!

De volgende is voor jou.
Nieuwe opgave
25-IMG_0324.JPG
Viti kratermeer in IJsland?
...............
Ja, Kerið Crater, beurt weer naar de Tovenaar.
(Viti kratermeer had ik 23 november vorig jaar geplaatst viewtopic.php?p=454217&hilit=Viti#p454214)
Nog een meertje
water.jpg
Ik denk bij de Berg van Anna’s Hoeve.
Dat is correct, er staat nu alleen wat meer water in het meer en het fietspad is gerenoveerd. Volgende is voor jou.
Nieuwe:
castle04.jpg
Rechts op de muur staat een bord: Porte de Mar....que?
Geprobeerd met "kerkruïne Frankrijk", nee. Kasteel. Nee. Abdij, Ja. Gevonden https://fr.wikipedia.org/wiki/Abbaye_de_Saint-Winoc

https://www.google.nl/maps/@50.96838,2. ... ?entry=ttu
Dat is 'ie Martin, je wint deze ronde!
Dank je renel.

Waar staat dat gebouw en waarvoor?
Gebouw.jpg
Geen idee.
Tsjoeke, tsjoeke....
Gebruikt als stationsgebouw? Geen idee waar...
Station Mariënberg is het niet, Gramsbergen niet, Dalfsen niet, Hardenberg niet, Bergentheim niet.
Martin E. van Doornik schreef:
za 17 feb, 2024 13:29
Tsjoeke, tsjoeke....
Maar dan is het makkelijk zat, Veendam
Op het witte bord rechts staat S.T.A.R., de langste museumspoorlijn van Nederland. Maar op hetzelfde station komen ook gewone treinen vanuit Groningen. Hoop dat die lijn eens doorgetrokken zal worden tot Emmen, anders een flinke omweg via Zwolle.
De volgende is voor jou.
Volgende opgave
IMG_2024.jpg