Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1532 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34192 berichten
Ziet er mooi uit inderdaad, zie dat het pas recent ontwikkeld is. Zal er een omweggetje voor maken als ik eens in de buurt ben!

De volgende stuw,
IMG_7602.jpeg
Hint: ik wandel van groene boekje camping naar supermarkt. 20 minuutjes lopen en dan lopen we nog kalm aan.
Hint: het ligt aan een kanaal welke 170 jaar geleden gegraven werd voor vervoer van turf, textiel, suikerbieten en van alles meer.
Grandonneur schreef:
ma 04 sep, 2023 23:17
Hint: het ligt aan een kanaal welke 170 jaar geleden gegraven werd voor vervoer van turf, textiel, suikerbieten en van alles meer.
Is dit wel een kanaal? Ik zie geen mogelijkheid meer voor bootvaart. Een smal geval. Is het in Brabant? De suikerfabriek van Dinteloord?
Als je op de pictogrammen aanwijst, zie je het jaar van aanleg, behalve de rivieren: https://www.bhic.nl/ontdekken/ons-braba ... n|Personen
Dat klopt, functie van waterweg is al lang geleden verloren. Hij is desondanks wel van belang geweest.
Het is niet in Brabant.
Drenthe? Het Oranjekanaal werd vanaf 1853 gegraven, maar ik heb er nog geen stuw in gevonden.
Bij het zien van de foto moest ik eerst denken aan het Valleikanaal.
Wat we rechts op de foto zien is dat het land lager ligt. Ingeklonken veengrond?
Die kanalen in Drenthe liggen over het algemeen onder het maaiveld.
Het is in Overijssel.
Het Overijsselsch Kanaal
Gevonden via "kanaal 1853".
De Nederlandse staat heeft zich in de 19e eeuw suf gegraven aan kanalen en koning Willem 1 staat bekend om zijn enthousiasme om kanalen te laten graven. Je kunt dit beluisteren in de poscast het verlies van België.

Ik mag graag de podcasts van Klara luisteren over de geschiedenis.
Ik noem maar even: de Bourgondiërs, de Zonnekoning, de Franse revolutie seizoen 1 en seizoen 2, Napoleon en het verlies van België.

Vooral de podcast over de Franse Revolutie geeft je inzicht in hoe het menselijk en politiek handelen zich afspeelt en hoe wij dat alles op een eigen manier in deze tijd herhalen.
Wat is een podcast?
Ik kwam het woord vaker tegen, maarre....
Je zou eigenlijk een systeem moeten hebben waarmee je dit zelf zou kunnen opzoeken.
Afbeelding
JanH schreef:
di 05 sep, 2023 10:24
Het Overijsselsch Kanaal
Gevonden via "kanaal 1853".
Goed gevonden! Sluisje 200m van camping te Lemelerveld anwbgenomineerd voor beste kleine camping 2024 dus mensen; ga kamperen.

De beurt is voor Janh.
Nieuwe opgave (maar weer een een tunneltje):
tunneltje.jpg
Te makkelijk JanH.
Op het beeld heb je zicht op de plek vanwaar je de foto genomen hebt.
Tsja, voor de één makkelijk, voor de ander moeilijk, dat zie je vaker in dit spel. Zal kijken of ik voor de volgende een, imho, moeilijk Raad plaatje! heb, maar goed "mho" is geen garantie voor de moeilijkheidsgraad, wat ik hiervoor schrijf: voor de één wel, voor de ander niet.
Jouw oplossing is iig goed. Beurt naar Poppink.
Het kan niet alle dagen feest zijn, daarom eens een keertje geen foto uit Twente.
Onderstaande foto is genomen op een D3 in Frankrijk.
Degene die zo exact mogelijk de plek weet te duiden vanwaar de foto is genomen is de winnaar.
DSC_0689.JPG
Ik weet niet wat een d3 is, maar mijn antwoord is: Grenoble.

Wanneer sluit de inschrijving?
A-wegen, N-wegen, D-wegen, C-wegen.
Ieder departement heeft slechts een D3.

Er was daar een Romeinse vestiging uit de eerste helft van de 5e eeuw onder leiding van Claudius Postumus Dardanus.
Ik had er geen idee van dat er nog Romeinen waren in die tijd. Er zijn inscripties gevonden.
En dat in de tijd na de volksverhuizing en volken die geen letter in steen wisten te beitelen.