Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 662 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
renel schreef:
za 30 mei, 2020 08:09
Leon had al "molen" als hint gegeven, zelf dacht ik dat die aan een weg zou kunnen liggen, 21 stond op de foto dus dan kom je op molenweg 21. De gps coordinaten die je in de foto had laten staan heb ik alleen gebruikt ter controle. ;)

Nieuwe ronde:couch.jpg
Oeps, ik dacht dat ik de gps-coördinaten eraf had gehaald, maar blijkbaar niet. Het blijft prutsen op een telefoon. Hoe dan ook, ik zal in het vervolg ook het huisnummer verwijderen.
renel schreef:
za 30 mei, 2020 08:09
Nieuwe ronde:couch.jpg
We kunnen deze rubriek nu beter Raad molen! noemen :wink:

Staat vandaag een mooi artikel in Trouw over dat de wieken eigenlijk de verkeerde kant opdraaien, althans voor het opwekken van energie en dan vooral 's nachts en alleen op het noordelijk halfrond. Compleet off-topic :roll:
willem.m schreef:
za 30 mei, 2020 07:56
renel schreef:
za 30 mei, 2020 06:53
Molenweg.
...in Sinderen, in de Achterhoek.

Hoe heb je de locatie gevonden?
De molen - typisch Achterhoeks door de zogenaamde "Kreeftenberg"-kapvorm met zeer brede vorstplank - hoort echter bij Breedenbroek.
De volgende Raad plaatje met de witte molen half op de rand heb ik echter niet kunnen vinden door tijdgebrek :oops: . Moet huishouden doen en werk in de tuin. Wel met de baard voor de voeghouten en een opvallende rode vierkante askop.
Hier: https://www.google.nl/maps/@51.6328823, ... 6656?hl=nl

In Sint-Michielsgestel.

Gezocht op "molen noord brabant".
JanH schreef:
za 30 mei, 2020 10:39
Hier: https://www.google.nl/maps/@51.6328823, ... 6656?hl=nl

In Sint-Michielsgestel.

Gezocht op "molen noord brabant".
En deze tot woonbestemming zwaar verminkte molen De Geneberg heb ik ook nog wel overgeslagen.... :x
Goed gevonden JanH! De Genenberg, onlangs plaatste ik hier ook een foto van -van de andere kant- bij een ander onderwerp.
Nieuwe opgave (molenloos):
Knipsel.JPG
Martin E. van Doornik schreef:
za 30 mei, 2020 10:38
willem.m schreef:
za 30 mei, 2020 07:56
...in Sinderen, in de Achterhoek.
...
De molen - typisch Achterhoeks door de zogenaamde "Kreeftenberg"-kapvorm met zeer brede vorstplank - hoort echter bij Breedenbroek.
...
Dat lijkt me stug Martin Ik fietste er gisteren zelf langs. De molen staat iets buiten de bebouwde kom van Sinderen.
willem.m schreef:
za 30 mei, 2020 11:19
Martin E. van Doornik schreef:
za 30 mei, 2020 10:38
willem.m schreef:
za 30 mei, 2020 07:56
...in Sinderen, in de Achterhoek.
...
De molen - typisch Achterhoeks door de zogenaamde "Kreeftenberg"-kapvorm met zeer brede vorstplank - hoort echter bij Breedenbroek.
...
Dat lijkt me stug Martin Ik fietste er gisteren zelf langs. De molen staat iets buiten de bebouwde kom van Sinderen.
Nou, het staat hier: bij de zoekfunctie kwam er bij Sinderen geen resultaat. https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... nummer=191
Martin E. van Doornik schreef:
za 30 mei, 2020 11:51
willem.m schreef:
za 30 mei, 2020 11:19
Martin E. van Doornik schreef:
za 30 mei, 2020 10:38

De molen - typisch Achterhoeks door de zogenaamde "Kreeftenberg"-kapvorm met zeer brede vorstplank - hoort echter bij Breedenbroek.
...
Dat lijkt me stug Martin Ik fietste er gisteren zelf langs. De molen staat iets buiten de bebouwde kom van Sinderen.
Nou, het staat hier: bij de zoekfunctie kwam er bij Sinderen geen resultaat. https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... nummer=191
Martin: nogmaals, het is bij het dorp Sinderen. IK FIETSTE ER GISTEREN LANGS! Ik kom nota bene uit de Achterhoek... Jij hebt het misschien over de gemeente. Kijk svp eerst op de kaart.
Verwarrend. Het ligt bij het dorp Sinderen, maar het adres (Molenweg) valt onder Breedenbroek.
KnipselB.JPG
Sinderen
KnipselA.JPG
Breedenbroek
willem.m schreef:
za 30 mei, 2020 12:03
Martin E. van Doornik schreef:
za 30 mei, 2020 11:51
willem.m schreef:
za 30 mei, 2020 11:19

Dat lijkt me stug Martin Ik fietste er gisteren zelf langs. De molen staat iets buiten de bebouwde kom van Sinderen.
Nou, het staat hier: bij de zoekfunctie kwam er bij Sinderen geen resultaat. https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... nummer=191
Martin: nogmaals, het is bij het dorp Sinderen. IK FIETSTE ER GISTEREN LANGS! Ik kom nota bene uit de Achterhoek... Jij hebt het misschien over de gemeente. Kijk svp eerst op de kaart.
Mijn beste Willem, ik kan er niets aan doen, ik heb de website tenslotte niet gemaakt. Dit is waarschijnlijk het officiële postadres van de molen. Zulke situaties komen wel meer voor in Nederland.
Ik woon zelf aan een doodlopende weg. De laatste twee huizen aan het eind daarvan maken deel uit van de lintbebouwing aan mijn straat. Daarna ligt er een halve kilometer open akkerlandschap tot je bij Pieterburen komt. En die laatste twee huizen hebben het postadres van Pieterburen (dus andere postcode) en niet behorend bij mijn dorp.
Vroeger heb ik aan de Eemnesserweg in Blaricum gewoond. Die straat loopt ook door Laren. Aangezien er toen nog geen postcode was (ingevoerd in 1978) werd er voor de Blaricummers de letter B voor het huisnummer toegevoegd. Dus moest ik B6 als adres vermelden. Inmiddels gesloopt.
De opdracht van dit draadje lijkt me aan te geven waar iets is, niet wat het postadres is of hoe google het vindbaar maakt.
Kan er misschien een molen-napraat-topic worden geopend?
Leon schreef:
za 30 mei, 2020 12:44
De opdracht van dit draadje lijkt me aan te geven waar iets is, niet wat het postadres is of hoe google het vindbaar maakt.
Kan er misschien een molen-napraat-topic worden geopend?
Ik ben hier zelfs al molen-moe van geworden.... Liever andere locaties als Raad plaatje kiezen.
JanH schreef:
za 30 mei, 2020 11:06
Nieuwe opgave (molenloos):
Knipsel.JPG
De hefbrug boven het Achterdiep in de Noordbroeksterstraat te Sappemeer-Noord? Mijn molencollega (wij zijn met drie man op mijn molen, maar niet altijd samen) woont aan deze straat.
https://www.google.nl/maps/@53.1749316, ... 312!8i6656
Het is blijkbaar nu een vaste brug geworden en de ophangkabels ontbreken. De torens staan alleen voor de sier.
Is goed.ik wilde om het internationale van de provincie te onderzoeken een foto maken van Spitsbergen, maar dat was ik vergeten...... Gelukkig staat die naam wel in jouw link.
JanH schreef:
zo 31 mei, 2020 08:05
Is goed.ik wilde om het internationale van de provincie te onderzoeken een foto maken van Spitsbergen, maar dat was ik vergeten...... Gelukkig staat die naam wel in jouw link.
Die brug ligt maar een paar kilometer ten oosten van mijn molen in Kolham. Ik kwam wel eens langs die collega op bezoek, vandaar dat die brug me zo bekend voorkomt. Hier is mijn volgende raadselfoto. Niet in NL.

Foto 075.JPG
Beaufort Luxemburg.
renel schreef:
zo 31 mei, 2020 09:38
Beaufort Luxemburg.
Snel opgelost in 28 minuten.... knap gedaan of heb je er ook langs gefietst? De foto maakte ik op 11 juni 2013, onderweg naar Vianden en daarna Echternach op dezelfde dag. Vanaf Beaufort zeer steil omlaag in de dichte mist....
De volgende is voor jou.
Bedankt Martin, gewoon gebingd. Heb wel in Luxemburg gefietst maar niet in Beaufort.
<edit> Zie in mijn tracklogs dat ik 1 september 2015 van Diekirch naar Saarlouis ben gefietst dus iig. erg in de buurt ben geweest. Kwam die dag nog een bijzondere straat tegen:
rene.jpg
</edit>

Nieuwe plaatje. Bij welk gebouw is dit plaatje gemaakt?
benin.jpg