Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 702 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34037 berichten
willem.m schreef:
wo 12 aug, 2020 14:50
Lucky shot dus 😁

Nieuwe opgave:
Capture.JPG
Lijkt me een onmogelijke opgave. Giga hoeveel huizen in Zuid-Limburg, België, Luxemburg en Duitsland hebben ramen met rolluiken?
Martin E. van Doornik schreef:
wo 12 aug, 2020 15:28
willem.m schreef:
wo 12 aug, 2020 14:50
Lucky shot dus 😁

Nieuwe opgave:
Capture.JPG
Lijkt me een onmogelijke opgave. Giga hoeveel huizen in Zuid-Limburg, België, Luxemburg en Duitsland hebben ramen met rolluiken?
Je geeft veel te snel op, Martin. Deze plaat is op meerdere manieren te raden.
Ik kom niet in Limburg uit maar in Turijn. De exacte locatie echter nog niet gevonden.
Gevonden: de Via Guiseppe Barbaroux in Turijn
FransD schreef:
wo 12 aug, 2020 16:03
Gevonden: de Via Guiseppe Barbaroux in Turijn
Mooi!

Wat was je zoekstrategie?
willem.m schreef:
wo 12 aug, 2020 17:21

Mooi!

Wat was je zoekstrategie?
Via google-afbeelding vond ik een Italiaanse website die dezelfde foto had gebruikt. Maar die website was verder nagenoeg leeg. Wel stond de tag Torino op de site. Daarmee ben ik verder gaan zoeken. Ik vond een Instagram-site met de foto.
Ik doe weer een makkelijke. In ieder geval kan Martin hier de bouwstijl weer makkelijk herkennen.

Bijlagen

FransD schreef:
wo 12 aug, 2020 18:51
willem.m schreef:
wo 12 aug, 2020 17:21

Mooi!

Wat was je zoekstrategie?
Via google-afbeelding vond ik een Italiaanse website die dezelfde foto had gebruikt. Maar die website was verder nagenoeg leeg. Wel stond de tag Torino op de site. Daarmee ben ik verder gaan zoeken. Ik vond een Instagram-site met de foto.
Wie in Turijn is geweest en heeft opgelet, zal de stier hebben herkend.

Zie bijv.:
https://thesefootballtimes.co/2020/05/1 ... -heritage/

"The bull is the most striking symbol of the city of Turin. It’s even in the city’s name: Torino is translated as ‘Little Bull’ in Italian. It features on the city’s coat of arms and four of them are placed on the official flag, although the original name of Turin has roots planted in the Celtic word Tau, meaning mountains."
willem.m schreef:
wo 12 aug, 2020 15:51
Martin E. van Doornik schreef:
wo 12 aug, 2020 15:28
willem.m schreef:
wo 12 aug, 2020 14:50
Lucky shot dus 😁

Nieuwe opgave:
Capture.JPG
Lijkt me een onmogelijke opgave. Giga hoeveel huizen in Zuid-Limburg, België, Luxemburg en Duitsland hebben ramen met rolluiken?
Je geeft veel te snel op, Martin. Deze plaat is op meerdere manieren te raden.
Dacht ik bij mezelf: vast een raam van de zoon des huizes die een fan is van Star Wars. Maar vandaag nogal heet en ik had wat klussen te doen. Bijvoorbeeld een deurslot op mijn schuurdeur monteren. Dat ding is al meer dan 300 jaar oud en doet het nog steeds! Gevonden op een rommelmarkt voor 3 euro.
FransD schreef:
wo 12 aug, 2020 18:53
Ik doe weer een makkelijke. In ieder geval kan Martin hier de bouwstijl weer makkelijk herkennen.
Zo te zien ergens in Gelderland of Overijssel, het grasveld links van de kerktoren is niet vlak. Die boerderijtype met wolfsdak zou ook daar op wijzen. Moet ik nog uitzoeken, maar ik ben nu met andere zaken bezig.
Ziet er erg Gelders uit vind, bij boomkwekerij denk ik dan gelijk aan Opheusen
alstro schreef:
wo 12 aug, 2020 21:03
Ziet er erg Gelders uit vind, bij boomkwekerij denk ik dan gelijk aan Opheusen
Je bedoelt Opheusden, met een d. Maar denk van niet, die staat bijna midden in het dorp: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dorpskerk_(Opheusden)
En de afgebeelde toren heeft geen "speklagen".
Ik heb zelfs een kaartenbak met ansichtkaarten van alle Gelderse kerken van A tot Z maar de raadselfoto staat er niet bij. Overijssel idem dito.
Herveld
https://maps.app.goo.gl/nxeoUp15FbnCvn2v5

Alstro schatte het goed in, alleen was het enkele dorpen verderop.

Martin: die kaartenbak van jou is niet bepaald compleet. Waarom kom je niet eens beneden de Rijn fietsen? 💡
Ik heb helaas geen kaarten bak 🙈 was gokje omdat ik die regio wel bekend ben
-
Anders, die hoort in je mooiste foto's thuis, je kan pas wat plaatsen als je de oplossing van het huidige plaatje weet. Zo zijn nu eenmaal de regels.
willem.m schreef:
wo 12 aug, 2020 21:21
Herveld
https://maps.app.goo.gl/nxeoUp15FbnCvn2v5

Alstro schatte het goed in, alleen was het enkele dorpen verderop.

Martin: die kaartenbak van jou is niet bepaald compleet. Waarom kom je niet eens beneden de Rijn fietsen? 💡
Maar de fietsen kunnen niet mee met de NS. Ik heb al vaker beneden de Rijn gefietst. Nu geen tijd voor, heb zoveel te doen. Nog deze maand op vakantie.
willem.m schreef:
wo 12 aug, 2020 21:21
Herveld
https://maps.app.goo.gl/nxeoUp15FbnCvn2v5

Alstro schatte het goed in, alleen was het enkele dorpen verderop.

Martin: die kaartenbak van jou is niet bepaald compleet. Waarom kom je niet eens beneden de Rijn fietsen? 💡
Herveld is inderdaad goed. De foto is gemaakt vlak bij het begin van de brug over de Waal bij Ewijk.
Nieuw raadplaatje (exacte locatie graag):

Capture.JPG