Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 451 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34157 berichten
Ik denk toch eerder Engeland, ergens aan de River Thames ofzo.

Vraagje: wijzen de rode pijlen naar een bijzonder object, zoals een fabriek of elektriciteitscentrale?

Knipsel.JPG
Lijken meer bootjes, ergens aan de kust? Dover?
Het is Engeland. Er zijn inderdaad weinig markante punten. Daarom nog een plaatje vanuit hetzelfde standpunt, maar ongeveer 90 graden naar het ZW gedraaid.
DSC01299a.jpg
De rode pijlen in de uitsnede van willem wijzen niet naar fabrieksobjecten of bootjes, maar naar bomen.
Dit is een uitsnede van het origineel
DSC01298b.jpg
Zulke varens zie je in het zuidwesten het meest. D.w.z. daar waar het overvloedig regent.
spoorzoeker schreef:
vr 16 aug, 2019 09:33
De autos staan zowel rechts als links met de neus naar ons toe gekeerd.
De autos die wij van de achterkant zien, hebben een wit kenteken.
Dan ben ik geneigd om er Bretagne of Jersey van te maken.
De brievenbus is Brits.
Dus ...?
Ik heb Jersey op Google streetview bekeken, daar hebben de auto's net als in Engeland voor witte en achter gele kentenenplaten. Zie foto onder, in Thaxted genomen, mei 2011. Ik bezit bij mijn verzameling buitenlandse nummerplaten één Engelse achterplaat, afkomstig uit Bristol. Witte kentekenplaten achter zullen wel van Franse bezoekers zijn, als het Kanaaleilanden betreft, die zowat pal voor de Franse kust zijn gelegen. Jersey heeft geringe hoogteverschillen, de raadselfoto is vanuit een hoog punt genomen. Ik denk toch in Engeland zelf.

Afbeelding 157-klein.jpg
DSCF4143-klein.jpg
DSCF4143-klein.jpg (82.64 KiB) 1492 keer bekeken
math schreef:
vr 16 aug, 2019 10:37
Het is Engeland. Er zijn inderdaad weinig markante punten. Daarom nog een plaatje vanuit hetzelfde standpunt, maar ongeveer 90 graden naar het ZW gedraaid.
DSC01299a.jpg
Als deze foto richting ZW is genomen, dan loopt de kust ongeveer oost-west. Ik heb Folkestone, Hastings en Brighton geprobeerd (zelf daar gefietst), maar die kerktoren is daar niet te zien. Bornemouth misschien? De Engelse zuidkust is zo lang....
Martin E. van Doornik schreef:
vr 16 aug, 2019 11:27
math schreef:
vr 16 aug, 2019 10:37
Het is Engeland. Er zijn inderdaad weinig markante punten. Daarom nog een plaatje vanuit hetzelfde standpunt, maar ongeveer 90 graden naar het ZW gedraaid.
DSC01299a.jpg
Als deze foto richting ZW is genomen, dan loopt de kust ongeveer oost-west. Ik heb Folkestone, Hastings en Brighton geprobeerd (zelf daar gefietst), maar die kerktoren is daar niet te zien. Bornemouth misschien? De Engelse zuidkust is zo lang....
Had je al wel gezien dat er land is aan de overzijde van het water (zee of baai)? Dat reduceert al een hoop.

Ik heb helaas geen tijd om te zoeken.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 16 aug, 2019 11:27
..Als deze foto richting ZW is genomen, dan loopt de kust ongeveer oost-west. Ik heb Folkestone, Hastings en Brighton geprobeerd (zelf daar gefietst), maar die kerktoren is daar niet te zien. Bornemouth misschien? De Engelse zuidkust is zo lang....
De foto is van woensdag om ca. 12:30 GMT ; om 17:30 was ik in Dover dankzij een stevige ZW wind. Vanuit Plymouth, Exmouth, Bournemouth of Portsmouth haal je dat niet.
Het standpunt is op streetview te vinden, maar het is wel lastig zoeken tussen de heggen en huizenrijen door.
Gevonden op basis van de vijver. Google Maps bekeken vanaf Brighton (in 5 uur naar Dover met rugwind moet te doen zijn) richting Dover. Gevonden in Hastings,
https://www.google.nl/maps/@50.863273,0 ... 6656?hl=nl
Inderdaad, Hastings, heel knap! Ik ben er nog niet achter wat de markante toren op mijn tweede foto is.
math schreef:
vr 16 aug, 2019 14:10
Ik ben er nog niet achter wat de markante toren op mijn tweede foto is.
Emmanuel Church
OK, dan keek mijn eerste foto richting NNW en de tweede WZW.
math schreef:
vr 16 aug, 2019 14:28
OK, dan keek mijn eerste foto richting NNW en de tweede WZW.
Dus heb ik Hastings al niet goed genoeg bekeken.... :oops:
Ik zou daar in het uitzicht die rotsklomp met de kabelbaan en het kasteel-achtige bovenstation verwachten. Onderstaande foto heb ik in 1972 vanuit mijn fiets genomen. Deze plaats is bekend van '1066'.

Hastings-klein.jpg
Hastings is inderdaad bekend van de slag van 1066, maar deze slag speelde zich een stukje noordelijker af, op een heuvel ongeveer 10 km van Hastings.
math schreef:
vr 16 aug, 2019 14:50
Hastings is inderdaad bekend van de slag van 1066, maar deze slag speelde zich een stukje noordelijker af, op een heuvel ongeveer 10 km van Hastings.
Klopt, de jeugdherberg van Hastings, eigenlijk in het gehucht Guestling, lag daar vlakbij. Maar wat een gemeen steile weg omhoog op een fiets zonder versnellingen. De kassabon van 16 juli 1972 heb ik nog in bezit: 1 overnachting, huur lakens, avondeten, ontbijt en lunchpakket om mee te nemen voor £ 1,10 !
Martin E. van Doornik schreef:
vr 16 aug, 2019 15:11
De kassabon van 16 juli 1972 heb ik nog in bezit: 1 overnachting, huur lakens, avondeten, ontbijt en lunchpakket om mee te nemen voor £ 1,10 !
Na de harde Brexit misschien wel weer binnen handbereik! #boris-keepupthegoodwork
De waarde van dat ene pond is dus nu 1100, daar kun je een aardige lunch voor halen.
https://www.inflationtool.com/british-p ... sent-value
Ik zie in jouw link een factor 11 tussen 1972 en 2019. Omgerekend is £1,10 toen, nu ongeveer £12.
Nieuwe opgave
d2.JPG
100 2nd St SW, Charlottesville, Virginia, VS

https://www.google.com/maps/@38.0310344 ... 312!8i6656

Too easy (Cramer photo levert al meteen 'de' hit op)