Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 178 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34030 berichten
Jammer Martin, maar ik denk dat de meesten van ons die in Salzburg zijn geweest zich dit wel herinneren, (en Google bevestigde me daar al in) Mozarts geboortehuis Getreidegasse 9.
@Martin: Van een molenaar had ik ook niet anders verwacht :wink:

Jan
En deze:
Afbeelding

Jan
_Peter_ schreef:Jammer Martin, maar ik denk dat de meesten van ons die in Salzburg zijn geweest zich dit wel herinneren, (en Google bevestigde me daar al in) Mozarts geboortehuis Getreidegasse 9.
Misschien toch te bekend... en ik heb de gouden letters Mozarts Geburtshaus op mijn computer, op de laatste vier letters na, nog wel van de gevel 'afgeschroefd', evenals andere zichtbare opschriften. De foto heb ik op 25 juni 2016 genomen.
Hilver schreef:En deze:
Afbeelding

Jan
The Tarr Steps bridge over de rivier Barle in het Exmoor National Park, Somerset, Engeland. Hij is ongeveer drieduizend jaar oud. Helaas is deze brug eind 2012 door een overstroming verwoest. Of het gerestaureerd is, weet ik nog niet. https://en.wikipedia.org/wiki/Tarr_Steps
@ Martin: chapeau. Ik geef het *bijna" op ...... :)

De Steps waren in september 2015 in ieder geval okay. Toen maakte ik de foto.

Jan
Hilver schreef:@ Martin: chapeau. Ik geef het *bijna" op ...... :)

De Steps waren in september 2015 in ieder geval okay. Toen maakte ik de foto.

Jan
Ik ben niet alleen molen-, maar ook monumentenliefhebber. Ik heb veel boeken in huis over molens, kerken, oude gebouwen, boerderijen, stations, kastelen, bruggen en zo veel meer, ook buitenlandse boeken. Maar gelukkig dat de grote boekenkast nog stevig genoeg is om die boeken te dragen. Vandaar dat die primitieve brug me zo bekend voorkwam, lang geleden ergens in een boek van ANWB gezien.

Misschien een wat moeilijkere foto:

Afbeelding
Petit Suisse in Luxemburg?
cabonga schreef:Petit Suisse in Luxemburg?
Klopt, in juni 2013 heb ik een mooie fietstocht in Luxemburg gemaakt. Het is dit hier: https://www.google.nl/maps/@49.8180044, ... 312!8i6656
Prachtige rotspartijen van Petit Suisse bij Müllertal. In 1966 ben ik hier op schoolreis geweest (10 dagen gekampeerd bij Echternach!), wat mij inspireerde tot fietstochten vanaf 1971 in het groothertogdom.
Cabonga, de volgende raadselfoto mag je plaatsen!
Nog maar een:

Afbeelding

Jan
Je bent Cabonga wel eigenlijk voor....
Het heeft me heel wat googlen gekost, honderden en nog eens honderden kapelletjes in Brabant en Limburg, dacht ik. Maar toen ik probeerde om 'kleinste kerkjes van Nederland' in de zoekfunctie in te voeren, heb ik hem meteen gevonden! Het staat in Dinxperlo, Achterhoek.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerkje_%22De_Rietstap%22
Hier een nieuwe raadselfoto:

Afbeelding
@Martin: Windmill Finchingfield Essex, Engeland?

Jan
Hilver schreef:@Martin: Windmill Finchingfield Essex, Engeland?

Jan
Helemaal goed opgelost! In mei 2011 heb ik een mooie fietstocht in Sussex, Essex en Cambridgeshire gemaakt.
Maar wat staat die 'post mill' (standerdmolen) helemaal ingegroeid, dat het draaien onmogelijk is. Ook zijn de kleppen van de zelfzwichting verdwenen. Finchingfield is zelf een pláátje: een dorpsvijver, omzoomd door pittoreske huizen met op de achtergrond een kerk op een heuvel, waarop de Engelse vlag (wit met rood kruis) fier wappert. Wat je noemt een 'chocolate-box' decor, zoals de Engelsen dat noemen. Maar ook op kerstkaarten als er sneeuw ligt, ik heb toevallig er een liggen.

Afbeelding

Niet mooi vanwege dat blik, want in het restaurant met de groene parasols was er zojuist een trouwreceptie gaande. Heel deftig met heren in rokkostuums. En men zwaaide nog naar me toe, terwijl ik erlangs fietste! Voorbij de bomen linksaf, daar staat de molen.
Hallo Cabonga, jij bent nu aan de beurt om een nieuwe raadselfoto te plaatsen! Dat hebben Jan en ik overlegd.
deze foto is van begin mei tijdens een reis met mijn trouwe Giant expedition door Frankrijk.

Afbeelding
cabonga schreef:deze foto is van begin mei tijdens een reis met mijn trouwe Giant expedition door Frankrijk.

Afbeelding
Dat wordt een ellenlange lijst met Franse kastelen op Wikipedia en dat kost dagen. Bovendien heb ik niet veel in Frankrijk gefietst, omdat ik vaak slechte ervaringen heb met de meeste Franse jeugdherbergen van de FUAJ.
Martin E. van Doornik schreef:Dat wordt een ellenlange lijst met Franse kastelen op Wikipedia en dat kost dagen. Bovendien heb ik niet veel in Frankrijk gefietst, omdat ik vaak slechte ervaringen heb met de meeste Franse jeugdherbergen van de FUAJ.
Ik zal je een beetje helpen Martin, dan kun je wat kastelen uitsluiten :lol::
cabonga in een bericht van half mei schreef: Zopas ben ik thuis van een fietsreis naar en rondom Dijon (Bourgogne).
de gouden tip...?
is 'ergens" gelegen langs het Canal de Nivernais.

terloops
Ik reed vorige week mijn eerste Brevet Randonneurs Mondiaux 1000 km, en een vriend nam al rijdende een foto met een molen op de achtergrond.
Juiste plaats weet ik niet. Misschien jullie wel? Iets voor Martin, 't Is in Nederland. Bij gelegenheid plaats ik de foto.

Piet
Tja, nu maak je het wel heel makkelijk.
Maar ik ga het niet zeggen, want dan moet ik van Martin de volgende foto plaatsen, en daar heb ik nu geen tijd voor/geen zin in. ;-)