Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 653 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34029 berichten
JanH schreef:
za 23 mei, 2020 15:13
Google Afbeelding :oops:
Spaart een hoop tijd. ;)
(zelf vond ik 'm niet zo snel met google)
JanH schreef:
za 23 mei, 2020 15:13
Google Afbeelding :oops:

Nieuwe opgave.
RP01.JPG
De brug in de Schans bij Munnekezijl op de Fries-Groninger grens? https://www.google.nl/maps/@53.3010481, ... a=!3m1!1e3
Is goed. Jij mag weer.
JanH schreef:
za 23 mei, 2020 23:57
Is goed. Jij mag weer.
Is voor mij een bekende plek, Munnekezijl heeft een vrij kleine stellingmolen, waar ik diverse foto's heb gemaakt en daarom kwam die aparte brug me zo bekend voor. Niet ver van de molen van Vierhuizen, waar ik een kleine 40 jaar geleden ben opgeleid.

Hier is de volgende raadselfoto.
Foto-13.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 mei, 2020 00:07
JanH schreef:
za 23 mei, 2020 23:57
Is goed. Jij mag weer.
Is voor mij een bekende plek, ....
Ja, bij elke foto uit Groningen die ik plaats denk ik dat jij die wel direct herkent, alleen Bad Nieuweschans niet :wink:

Wat betreft jouw Raad Plaatje!: zal wel Zweden zijn. Ik zie echter geen aanknopingspunten om verder te zoeken.
JanH schreef:
zo 24 mei, 2020 09:23
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 mei, 2020 00:07
JanH schreef:
za 23 mei, 2020 23:57
Is goed. Jij mag weer.
Is voor mij een bekende plek, ....
Ja, bij elke foto uit Groningen die ik plaats denk ik dat jij die wel direct herkent, alleen Bad Nieuweschans niet :wink:

Wat betreft jouw Raad Plaatje!: zal wel Zweden zijn. Ik zie echter geen aanknopingspunten om verder te zoeken. De vorm van de heuvels op de achtergrond.
Ik ken Bad Nieuweschans alleen nog van het station en nabije omgeving. De halfronde locomotievenloods (uniek in Nederland) en die lelijke vierkante graansilo. Is dan ook zo'n 68 km van mijn huis.... En dan hop, de grens over fietsen.
Mijn raad plaatsje foto: het komt voor in een heel recente detectiveserie op TV.
Ik ben niet bekend met Zweden noch met Zweedse detectiveseries, en laat deze raadplaat dus aan mij voorbij gaan.
willem.m schreef:
zo 24 mei, 2020 11:51
Ik ben niet bekend met Zweden noch met Zweedse detectiveseries, en laat deze raadplaat dus aan mij voorbij gaan.
Wie zegt dat ik op de raadselfoto in Zweden stond? Bekijk de TV-programma's van gisteren maar eens goed.
overbodig..
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 mei, 2020 12:20
willem.m schreef:
zo 24 mei, 2020 11:51
Ik ben niet bekend met Zweden noch met Zweedse detectiveseries, en laat deze raadplaat dus aan mij voorbij gaan.
Wie zegt dat ik in Zweden sta? Bekijk de TV-programma's van gisteren maar eens goed.
Het ziet er anders Zweeds uit. En anders zal het wel Denemarken zijn. In elk geval iets met water.

Gisteren? Zijn er dan nog vaste uitzenddata in dit anytime anywhere mediatijdperk? 😉

Later deze middag wil ik wel gaan zoeken, maar ik denk (en hoop) dat anderen sneller zijn.
Summerdahl murders, Denemarken, omgeving Helsingør?
JanH schreef:
zo 24 mei, 2020 12:25
Sommerdahl murders, Denemarken, omgeving Helsingør?
Warm.
Achter het grasveld ligt lager een strand. Hier nog een foto, maar iets meer naar rechts kijkend, andere datum. Mét mijn fiets. Achter mij staat een fraaie overnachting.
DSCF7618-1.jpg
willem.m schreef:
zo 24 mei, 2020 12:25
Martin E. van Doornik schreef:
zo 24 mei, 2020 12:20
willem.m schreef:
zo 24 mei, 2020 11:51
Ik ben niet bekend met Zweden noch met Zweedse detectiveseries, en laat deze raadplaat dus aan mij voorbij gaan.
Wie zegt dat ik in Zweden sta? Bekijk de TV-programma's van gisteren maar eens goed.
Gisteren? Zijn er dan nog vaste uitzenddata in dit anytime anywhere mediatijdperk? 😉
Heb je geen papieren programmablad in huis dan? :wink:
Ik denk op grasveldje voor Danhostel Helsingør, Nordre Strandvej 24
WillemT schreef:
zo 24 mei, 2020 14:02
Ik denk op grasveldje voor Danhostel Helsingør, Nordre Strandvej 24
Helemaal goed! Maar niet voor maar achter de jeugdherberg. Het grasveldje is zelfs voor een klein deel zichtbaar op Streetview, hier door het tuinhek rechts. Op mijn raadselfoto zijn dus twee landen zichtbaar, hier Denemarken met aan de overkant Zweden. De hoge heuvels helemaal links is de Kullaberg met steile afgronden boven de zee.
https://www.google.nl/maps/@56.0478572, ... 312!8i6656

Als ik op dat grasveld ben en helemaal naar rechts omkijk, zie ik in de verte het kasteel Kronborg staan. Sluit mooi aan op de detectiveserie Sommerdahl.
Foto-14.jpg
De volgende is voor jou.
Op de luchtfoto was het strand en de bankjes duidelijk zichtbaar. Ik ben ooit wel eens met de trein van Helsingør naar Helsingborg overgestoken (toen er nog een trein reed van Amsterdam naar Kopenhagen), de wagons werden zo de veerboot opgereden en de auto's werden er daarna bij gepropt. Een zelfde idee als bij het veer Puttgarden-Rødby. Ik weet nog wel dat er daar een enorme file op de B207 stond, kilometers voor mijn gevoel, mensen die allemaal de boot op wilden. Wij reden er met de trein (spoor is parallel aan B207) mooi aan voorbij en konden meteen (met trein en al) de boot inschuiven :)

Hieronder een foto dichterbij huis, welke boerderij is dit.

Afbeelding
Eigenlijk wacht ik op Martin om het boerderijtype te duiden.

Maar na even google: in Drenthe?
JanH schreef:
zo 24 mei, 2020 16:35
in Drenthe?
Nee, niet in Drenthe.
WillemT schreef:
zo 24 mei, 2020 15:28
Ik ben ooit wel eens met de trein van Helsingør naar Helsingborg overgestoken (toen er nog een trein reed van Amsterdam naar Kopenhagen), de wagons werden zo de veerboot opgereden en de auto's werden er daarna bij gepropt. Een zelfde idee als bij het veer Puttgarden-Rødby. Ik weet nog wel dat er daar een enorme file op de B207 stond, kilometers voor mijn gevoel, mensen die allemaal de boot op wilden. Wij reden er met de trein (spoor is parallel aan B207) mooi aan voorbij en konden meteen (met trein en al) de boot inschuiven :)
Zo een veerboot als dit hier? Gefotografeerd in Helsingør in 1975, tijdens mijn fietstocht naar Noorwegen. Helsingborg heette toen nog Hälsingborg. Het bootkaartje heb ik nog en de oversteek kostte 3,25 DKK....
Veerboot Helsingør 1975.jpg
WillemT schreef:
zo 24 mei, 2020 16:42
JanH schreef:
zo 24 mei, 2020 16:35
in Drenthe?
Nee, niet in Drenthe.
De vervallen schuur doet me eerder denken aan de Zuid-Hollandse eilanden. Goeree-Overflakkee of zo.
Bovendien komen vorstpannen haast niet voor op rietgedekte Drentse schuren.