Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1661 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34157 berichten
Hier is dan mijn volgende: (tip: er staat een molen pal naast mij - Streetview aanwezig)
DSCF3581.jpg
Analyse:
Elektriciteitsmasten aan de horizon -> vlakbij een rivier
Hoger gelegen huis -> aan een dijk
Allemaal aanbouw -> dichtbevolkte streek
Afvalvaten -> drugslab aanwezig in de molen
In Nederland dus. :D

N.b. als Twent ben je misschien niet zo nautisch onderlegd om te weten dat drugafvalvaten die overlangs half groen zijn ook wel als drijvers voor steigers worden gebruikt. Als het groen diagonaal is dan is de steiger vaak verleden tijd. Kortom: er moet water in de buurt zijn.
Tukker Leon, Tukker. 🏞
Geen drugsvaten maar voor meel van de molen. Je kijkt hier naar WZW.
In ieder geval niet in Overijssel. Geen dichtbevolkte streek, wel een mooi plattelandsdorpje tegen de dijk aan.
en als die elektriciteitsmasten nou een tuibrug zijn?

Er moet water in de buurt zijn.
Geen tuibrug, er is wel een kilometer of tien achter mij een spoorbrug.
Het afgebeelde water is een kleine inham aan een rivier.
De raadselfoto is al 96 keer bekeken als ik hem met de muis aanwijs.
Hier nog een foto vanuit hetzelfde plekje, maar dan kwart om naar rechts kijkend. En die molenvoet kwam wel eens onder water te staan....
DSCF3580-detail.jpg
Ja sorry ik heb ‘em 84x bekeken vanwege de vrouw achter het linker raam van dat huis.
Heel goed, de Mölle van Bats in Veessen, gemeente Heerde. Heb in deze gemeente familie gehad, wat bezoeken en rondkijken. Nu heb ik niemand meer in de generatie boven mij.
De volgende is voor jou.
Dankjewel, met molen was het te doen.
Hier de volgende.
01.JPG
Frankrijk? De voorste auto heeft een oud model nummerplaat van Ardèche, de tweede auto heeft een Italiaanse nummerplaat.
Frankrijk en Italië.jpg
Dit hier uit mijn verzameling.
„54" is van Meurthe-et-Moselle.
Deze valt in de categorie 'makkelijk zat'.
Been there, done that.
Op de fiets een paar keer over die weg gekomen.
Een aantal jaren later met de jongens 's morgens vroeg te voet le Môle beklommen.
200307191710_mypic~50.jpg
Beurt naar Poppink!
Sorry, druk(3x)
20090628_1500_DSCN0144_S610.JPG
Er is iets bijzonders met deze kerk, wie weet het.
Oude Helenakerk in Aalten

Volgens wikipedia:
In 1973 stuitte timmerman Henk Heijnen tijdens werkzaamheden op een grafkelder onder het koor, met daarin drie kisten met menselijke resten.
Klopt en een beetje nee.
Ik doelde op de muurschilderingen:
In de kerk bevinden zich laat 15e- en vroeg-16e-eeuwse muur- en gewelfschilderingen. Deze muurschilderingen werden tijdens de reformatie met een laag witkalk afgedekt.[4] Toen in 1973 het pleisterwerk opnieuw gewit moest worden, bleek dat onder de zes tot zeven lagen kalk bijzondere muurschilderingen schuil gingen. De schilderingen stellen de Twaalf Apostelen voor, een voorstelling van het Laatste Oordeel, een monumentale afbeelding van de kroning van Maria, een restant van een Anna te Drieën en een in West-Europa nauwelijks voorkomende afbeelding van keizer Constantijn de Grote samen met zijn moeder, de Heilige Helena, aan wie de kerk oorspronkelijk gewijd was.[5] De schilderingen zijn in fasen ontdekt (1974, 1989, 2000-2002) en in de jaren na 2002 behoudend gerestaureerd.
20120407_1355_DSCN4526_S610.JPG
Een bezichtiging is de moeite waard.

@Frank: Klopt = goed geraden en jij bent weer.
Volgens mij heb ik keer in de ongeschreven regels gelezen dat iedereen nieuw plaatje mag plaatsen als er binnen 24 uur nadat vorige bevestigd is dat die goed is, nog geen nieuwe is geplaatst de degene die oplossing gaf.
Kan iemand die ongeschreven regel bevestigen???
Dat klopt WillyW.
Hier een nieuw Raad plaatje! plaatje:
arches.jpg