Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bevestiging GPS op fiets - Forum Wereldfietser

Bevestiging GPS op fiets

Onlangs heb ik een GPS, Garmin 60CX gekocht. Ik heb er nog geen fietsbevestigingmateriaal bij aangeschaft, omdat ik in een revikew had gelezen dat de standaard stuurbevestiger niet zo stevig was. Eentje schreef dat het hem al wtee keer was overkomen dat een stuurbevestiger was afgebroken, terwijl hij door een diepere kuil of oneffenheid in de weg reed. Om te voorkomen dat ik een verkeerde bevestigingsunit koop, ben ik ge-interesseerd in jullie ervaringen of welke bevestiging op een normaal fietsstuur zouden jullie aanbevelen?

RAM

Dries,

Ik heb dezelfde en ik gebruik een RAM mounting systeem. Je monteert een bolletje op je stuur en daar kun je dan een houder in klemmen.
Je kunt er hier een plaatje van zien.
Zo'n zelfde bolletje heb ik op de motor en met een zuinap in de auto. Ik kan hem dus overal zo op zetten.
Even googlen op 'ram mount'en je vindt meer informatie. Een ijzersterk systeem. Ik heb hem jaren geleden met veel porto in de USA besteld, maar ik geloof dat hij nu ook in Nederland te krijgen is.
Bestel in elk geval meteen 2 of 3 bolletjes, dan spaar je de porto uit.

Als je meer wilt weten, hoor ik het wel. Ik kan er evt ook wel wat extra foto's van maken.

Ik gebruik dit (zie url):

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... gps+houder

En ik heb dit ermee gedaan (zie url):
http://www.limaonbike.web-log.nl/

Groet,
Marco

Afbeelding

Marco

Kunt u me zeggen of die etrex klipbevestiging identiek is aan deze die ze bij de 60cx verkopen?

je, is hetzelfde maar is wel door mij aangepast (lees even de url)

Dus zo'n apparaatje rammelt niet helemaal tot gort op het stuur? Of zijn deze extra sterk en rammelresistant gemaakt?

nee....zie ook de info hierboven...

Ik gebruik ook zo'n RAM steun, te koop bij Futurumshop oa .

Rammelt nooit, zeer stevig, maar wel wat zwaarder inderdaad.

Mooi apparaatje trouwens, ik heb begrepen dat ze eruit gaan bij Garmin en dat ze nu komen met een suf ding (Colorado) zonder de StarIII chip erin. Wat mij betreft een zeer domme zet, waar ze hopelijk op terug komen.
HansvanderVeeke schreef:Dries,

Ik heb dezelfde en ik gebruik een RAM mounting systeem. Je monteert een bolletje op je stuur en daar kun je dan een houder in klemmen.
Je kunt er hier een plaatje van zien.

Als je meer wilt weten, hoor ik het wel. Ik kan er evt ook wel wat extra foto's van maken.
Vrienden, bedankt voor de reactie.

Hans, is jouw GPS weleens, als je b.v. onverwachts door een kuil-richel fietst, van het RAM mountingsysteem afgedonderd(lees afgevallen'. Ik vraag dit omdat van de officièle Garmin/stuurbevestiging nogal negatieve reviews zijn geschreven. Van één persoon zou al 2 keer de bevestigingsbeugel om het toestel zijn afgebroken en een schreef zelfs dat hij daardoor onverwachts zijn GPS miste en niet meer terug kon vinden in het bos. Schade 400 euro.

Weet je wat de prijs van zo´n amount is. Zal zelf ook even op Internet kijken.
Zie onderstaande advertentie op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/141913287


Deze RAM steun kun je bevestigen op de stuurpen maar ook op het stuur.

Deze site heeft een erg uitgebreid assortiment en diverse hoogwaardige houders voor de Garmin 60's:

http://www.bikertech.de/webshop/
DriesBa schreef: Hans, is jouw GPS weleens, als je b.v. onverwachts door een kuil-richel fietst, van het RAM mountingsysteem afgedonderd(lees afgevallen'. Ik vraag dit omdat van de officièle Garmin/stuurbevestiging nogal negatieve reviews zijn geschreven. Van één persoon zou al 2 keer de bevestigingsbeugel om het toestel zijn afgebroken en een schreef zelfs dat hij daardoor onverwachts zijn GPS miste en niet meer terug kon vinden in het bos. Schade 400 euro.

Weet je wat de prijs van zo´n amount is. Zal zelf ook even op Internet kijken.
Dries,

Ik gebruik hem al jaren op de motor en op de fiets. Ook op slechte wegen. De constructie is zodanig dat hij er niet echt af kan vallen of af kan breken. De GPS 'klikt' in de houder en daar kan hij dus ook niet uit vallen.
Ik moet wel zeggen dat mijn vorige GPS, een uit de ETrex serie, minder goed vast zat.

Wat me wel eens gebeurd is, is dat de zuignap van de autoruit losliet waardoor hij op het dashboard viel.