Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tacx fietstrainer - Forum Wereldfietser

Tacx fietstrainer

Ik ben enige tijd geleden gestopt met spinning maar wil in de wintertijd naast het buiten fietsen ook binnen kunnen trainen.

Nu heb ik op dit forum al gelezen dat je prima tweedehands kunt kopen. Op marktplaats kwam ik deze tegen. Ik weet zo niet welk type dit is (heb ik opgevraagd) maar wat denken jullie van de prijs? Ik zoek iets in de buurt zodat ik 'm met de fiets of evt trein op kan halen.

Nog een vraag: maakt de diameter van de wielen nog iets uit (26"of 28"). En waar moet ik verder op letten?

Geen verstand van die dingen, maar weet wel dat vanaf donderdag ze bij de Lidl ook te krijgen zijn.

http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. ... etstrainer

Jarl

Mooi ding, die Tacx. Met die extra commandeur kun je je weerstand hoger zetten, is het net alsof je een zware klim aan het doen bent. Ik heb een gele, een Swing. Ik heb hem nu vier jaar, gebruik hem intensief in de winter en hij doet het nog prima. Ik gebruik altijd een oude fietsband, want de bandslijtage is behoorlijk op die dingen. Ze hebben wel speciaal spul daarvoor, geloof ik.

Als ik er eentje tweedehands kocht, dan zou ik even kijken naar de bevestigingspunten die moeten nog heel en solide zijn en op het schoepenrad waar je achterwiel op komt te staan (als dat een beetje geluid maakt, niet doen).

Die blauwe kosten ongeveer €130 nieuw, denk ik, dus ik vind €90 wel wat aan de hoge kant.

Groetjes,
Ronald

O ja - ze zijn gemaakt voor 28 inch wielen maar tacx heeft adapters voor 26 inch in de handel.

Ik heb de geel variant. Werkt prima. Voor een 2e hands zou je niet meer dan 50 euro moeten betalen, eigenlijk nog wel minder.