Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets met volledige bepakking - Forum Wereldfietser

Fiets met volledige bepakking

Beste wereldfietsers,

Vandaag even m'n fiets volledig opgetuigd op een manier zoals ik er in april een aantal weken mee ga fietsen in Frankrijk. Wat vinden jullie ervan? Nog opemerkingen, suggesties? Ik hoor het graag.
Afbeelding

Ziet er gewoon erg aantrekkelijk uit.....heb je die fiets bij elkaar gespaard met het rondbrengen van De Peperbus? :-)

Succes en plezier in Frankrijk.

Gr Hans

Wat vinden jullie ervan?

Ehhhh.....rood?! :wink:

Elke reis leer je meer over hoe je je fiets eigenlijk had moeten bepakken.
Elke reis is ook weer anders. Dus wat bijvoorbeeld handig is voor de reis naar Frankrijk was weer onhandig in Portugal. Al doende leert men.

Een tip weeg als je spullen. Zo wordt je bewust van de hoeveelheid die je meeneemt en kun je wellicht wat gewicht besparen :>

Fijne reis!

Blanche

Die grote stuurtas is erg aantrekkelijk om lekker vol te stoppen. Dat zou ik vooral niet doen. Is erg nadelig voor het stuurgedrag. Verder ziet het er strak uit. Oppas regelen voor de poes en de planten en gaan.

Wouter

Ik sluit me aan bij mijn voorganger: gewoon gaan! Probeer het maar uit. De eerstvolgende keer weet je precies wat je wel of niet wilt meenemen.

Onze adviezen... ach... het gaat toch om wat je zelf het fijnst vindt en waar je gaat fietsen.

Bijvoorbeeld een stuurtas: de een stopt er zijn zware spiegelreflex in (en heeft daar geen last van), de ander probeert deze zo licht mogelijk te houden en weer een ander wil helemaal geen stuurtas. Zoveel mogelijkheden, zoveel meningen.

Toch een suggestie. Ik zie niet dat je zo'n netje over je spullen achterop hebt. Dat is erg handig om je lunchspullen even weg te stoppen, 5 km te rijden en op het land te gaan eten.

Gr Hans

Ziet er mooi uit. Zo te zien ook aardig wat te drinken bij je, ehh, ik hoop voor dat je in april in Frankrijk water te kort komt.

Veel plezier, Ronald

Zo gek is het niet om een extra fles bij je te hebben. Toen ik ooit in het voorjaar in Frankrijk fietste, waren niet alle campings geopend, en was het fijn dat ik elders even water voor koken en wassen kon halen. Dan komt zo'n extra PET fles best goed uit.

aandegracht schreef:Toch een suggestie. Ik zie niet dat je zo'n netje over je spullen achterop hebt. Dat is erg handig om je lunchspullen even weg te stoppen, 5 km te rijden en op het land te gaan eten.
Gr Hans
Netje zou handig zijn of gewoon een dag-rugzakje voor als je eens wat gaat wandelen. Ik zie echter dat er in de rechter voortas ook nog aardig wat ruimte zit voor boodschappen...

Wat we natuurlijk niet kunnen zien is wat er in de fietstassen zit... vooral waar wat zit ;) Dat is misschien nog wel handig om te bespreken ivm met in/uitpak gemak en gewichtsverdeling.. maar dat ontdek en verander je anders vanzelf wel onderweg... aan het materiaal zal het zo te zien niet liggen ;)

(over de verdeling van bagage zijn ook al wel wat onderwerpen gegaan.. als je effe zoekt op het forum vind je alvast wat aanknopingspunten)

aandegracht schreef:Toch een suggestie. Ik zie niet dat je zo'n netje over je spullen achterop hebt. Dat is erg handig om je lunchspullen even weg te stoppen, 5 km te rijden en op het land te gaan eten.

Gr Hans


Over dat netje heb ik vaker gelezen, lijkt mij ook handig. Wat voor netje is het eigenlijk?

Deimor schreef:
aandegracht schreef:Toch een suggestie. Ik zie niet dat je zo'n netje over je spullen achterop hebt. Dat is erg handig om je lunchspullen even weg te stoppen, 5 km te rijden en op het land te gaan eten.
Gr Hans
Netje zou handig zijn of gewoon een dag-rugzakje voor als je eens wat gaat wandelen. Ik zie echter dat er in de rechter voortas ook nog aardig wat ruimte zit voor boodschappen...

Wat we natuurlijk niet kunnen zien is wat er in de fietstassen zit... vooral waar wat zit ;) Dat is misschien nog wel handig om te bespreken ivm met in/uitpak gemak en gewichtsverdeling.. maar dat ontdek en verander je anders vanzelf wel onderweg... aan het materiaal zal het zo te zien niet liggen ;)

(over de verdeling van bagage zijn ook al wel wat onderwerpen gegaan.. als je effe zoekt op het forum vind je alvast wat aanknopingspunten)
Dagrugzakje heb ik. Ik heb inderdaad het een en ander gelezen over inpakken en zo. Ik heb het zo gedaan: (globaal)

RV:keuken: brander, brandstof, windscherm, bord, mok, bestek, eten
LV:ehbo, toilettas, dagrugzak, boeken, kaarten
RA:slapen: matje, slaapzak, bin slaapzak, kussen
LA:gereedschap, res. mat., kleren

Tent achter op de bag. drager. De stuurtas lijkt groot, is het niet. Ik heb hier in: fottoestel, geld, klein radiootje, bril, eten voor overdag. (alles licht).

Het totale gewicht incl. fiets bedraagt ongeveer 40 KG. (fiets=16,9 KG).
Ik heb inderdaad alles gewogen en in excel gezet. Al vast bedankt voor jullie tips.

gr. Wijnand

aandegracht schreef:Ziet er gewoon erg aantrekkelijk uit.....heb je die fiets bij elkaar gespaard met het rondbrengen van De Peperbus? :-)

Succes en plezier in Frankrijk.

Gr Hans
Bijna wel!

willem.megens schreef:Zo gek is het niet om een extra fles bij je te hebben. Toen ik ooit in het voorjaar in Frankrijk fietste, waren niet alle campings geopend, en was het fijn dat ik elders even water voor koken en wassen kon halen. Dan komt zo'n extra PET fles best goed uit.
Daarvoor heb ik die petfles ook, gewoon voor extra water. Ik ga namelijk de groene route fietsen. Ik heb gehoord en gelezen dat het met name in Noord Frankrijk dun gezaaid is qua campings. Ik wil tevens voldoende water bij me hebben om eens wild te kunnen kamperen (water voor koken e.d.)

wijnand schreef:
willem.megens schreef:Zo gek is het niet om een extra fles bij je te hebben. Toen ik ooit in het voorjaar in Frankrijk fietste, waren niet alle campings geopend, en was het fijn dat ik elders even water voor koken en wassen kon halen. Dan komt zo'n extra PET fles best goed uit.
Daarvoor heb ik die petfles ook, gewoon voor extra water. Ik ga namelijk de groene route fietsen. Ik heb gehoord en gelezen dat het met name in Noord Frankrijk dun gezaaid is qua campings. Ik wil tevens voldoende water bij me hebben om eens wild te kunnen kamperen (water voor koken e.d.)
Hey wijnand, met wie ga je de route fietsen... ik heb dezelfde route op het programma voor de zomer en heb tot nu toe nog geen fietsmaatje gevonden in mijn vriendenkring, dus als jij ook alleen wilde gaan fietsen en wel gezelschap wilt... ;)

Deimor schreef:
wijnand schreef:
willem.megens schreef:Zo gek is het niet om een extra fles bij je te hebben. Toen ik ooit in het voorjaar in Frankrijk fietste, waren niet alle campings geopend, en was het fijn dat ik elders even water voor koken en wassen kon halen. Dan komt zo'n extra PET fles best goed uit.
Daarvoor heb ik die petfles ook, gewoon voor extra water. Ik ga namelijk de groene route fietsen. Ik heb gehoord en gelezen dat het met name in Noord Frankrijk dun gezaaid is qua campings. Ik wil tevens voldoende water bij me hebben om eens wild te kunnen kamperen (water voor koken e.d.)
Hey wijnand, met wie ga je de route fietsen... ik heb dezelfde route op het programma voor de zomer en heb tot nu toe nog geen fietsmaatje gevonden in mijn vriendenkring, dus als jij ook alleen wilde gaan fietsen en wel gezelschap wilt... ;)
Hoi Willem,
Ik vertrek 14 april en wil 30 april weer terug zijn.

Dat is te vroeg voor mij om mee te gaan wijnand... maar ik ben benieuwd hoe je hem vind, ik kijk uit naar jouw ervaring ;) Ik verwacht hem ergens rond juli/augustus te gaan fietsen.

Hmmmm jammer dat de kat net buiten beeld ligt ;)

Persoonlijk (maar da's mijn eigen mening) zou ik als het kan de stuurtas lager plaatsen. Ziet er compacter uit, lager zwaartepunt en vangt minder wind. Verder een fraai setje hoor! :)

En nou nog een foto incl. kat graag!

wijnand schreef:Over dat netje heb ik vaker gelezen, lijkt mij ook handig. Wat voor netje is het eigenlijk?
Is een motorbagagenetje. Te koop bij vrijwel elke motorzaak. En misschien tegenwoordig ook bij fietsenwinkels omdat het (iig hier) steeds populairder lijkt te worden ;)

Hier een plaatje (ook handig voor fietshelmen overigens ;)):
Afbeelding

Fedor schreef:Hmmmm jammer dat de kat net buiten beeld ligt ;)

Persoonlijk (maar da's mijn eigen mening) zou ik als het kan de stuurtas lager plaatsen. Ziet er compacter uit, lager zwaartepunt en vangt minder wind. Verder een fraai setje hoor! :)

En nou nog een foto incl. kat graag!
Bedankt voor je reactie. Stuurtas kan niet lager, kan wel iets schuiner naar beneden gesteld worden. De foto vertekend het geheel. Netje ga ik aanschaffen!

gr. Wijnand

Deimor schreef:Dat is te vroeg voor mij om mee te gaan wijnand... maar ik ben benieuwd hoe je hem vind, ik kijk uit naar jouw ervaring ;) Ik verwacht hem ergens rond juli/augustus te gaan fietsen.
De fietstocht wil ik eigenlijk alleen ondernemen. ik hoop wel reizigers te ontmoeten. Volgende tochten wil ik evt. samen ondernemen met een reisgenoot. Ik hou je op de hoogte van mijn ervaringen.

gr. Wijnand