Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brandstof fles - Forum Wereldfietser

Brandstof fles

Vraagje:

Ik heb een brandstoffles van 1 liter gekocht. Kom er alleen nu achter dat hij niet op mijn fiets past. Hij is te lang, het voorwiel komt er tegenaan.

Nu kan ik natuurlijk een kleinere fles kopen. Maar ik vroeg me af hoe anderen dit doen?

Hoe neem je brandstof mee? En hoeveel brandstof neem je mee?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips

GTM
GTM schreef:Vraagje: Hoe neem je brandstof mee? En hoeveel brandstof neem je mee?
Ik neem benzine mee in mijn blauwgeverfde 0,66 liter-fles. Die past in de bidonhouder onder de onderbuis. Binnen Europa is het nooit een probleem om in de laatste 2 dagen van de 7 die ik met 0,66 liter doe benzine te vinden.

Ik heb wel een tip voor framebouwers (Frank, Fred, Philip...): kunnen jullie een deel van het frame afsluiten en er een vuldop en tapkraantje aanmaken? In de dikke onderbuizen van tegenwoordig zou veel benzine kunnen! Het zou toch leuk zijn als we uit het frame een 0,33 -literflesje konden bijvullen :D

Groetjes, Leon

Hoi Leon,

Ik ben daarmee al eens aan de gang geweest. Maar er zit alleen één héél groot nadeel om die ruimte te gebruiken voor bezine: bij transport in het vliegtuig kan het gebeuren dat naar benzine ruikende flessen (en in dit geval fietsen!) niet mee mogen. Een benzinefles wil ik nog wel afgeven maar met het afgeven van een "benzine-fiets" heb ik wat meer moeite.
Ik heb die ruimte gebruikt voor water. Je moet de binnenkant van de buis dan wel goed geschikt maken voor het vervoer van water. Dit principe werkt alleen met de wat dikkere/sterkere framebuizen omdat je het tappunt laag wilt houden. Dat is precies het punt (dichtbij het bracket) waarop de meeste krachten samenkomen.
Bij mijn nieuwe fiets heb ik het systeem niet meer toegepast.
Groetjes,
Marco

Wat dacht je ervan om die fles gewoon in je fietstas te stoppen??? Je kunt natuurlijk proberen alles heel hoogtechnologisch aan te pakken, maar vaak is er een heel simpele oplossing.

Hetzelfde probleem heb ik met waterflessen. Mijn frame is te klein om er 1.5 liter petflessen in te steken. DUS: gewoon een extra petfles achterop onder het spinnetje!!

Groetjes,

Astrid

Avanher schreef:Wat dacht je ervan om die fles gewoon in je fietstas te stoppen??? ... een extra petfles achterop onder het spinnetje!!
Hoi,
Bij korte tochten heb ik wasbenzine in de fles en gaat die in een tas. Dan gaat er in de onderste bidonhouder vaak een fles wijn (ondersteboven), maar wel alleen in de laatste paar km van de dag na het boodschappen doen. Als ik in het buitenland ben heb ik vaak echter loodvrij95 in de fles en dan kan nogal stinken in de tas, mocht er iets lekken. Een ongeluk met een geheel gescheurde fles kan je spullen behoorlijk verzieken. Net als bij het andere onderwerp voorkom ik de problemen liever en doe ik de fles in de onderste bidonhouder.
Een petfles achterop kan natuurlijk, maar daar is het al best wel vol!
Groetjes, Leon

Mijn (lekkende) brander gaat in een goed gesloten plastic zakje, inclusief (Oostblok) benzine.... geen centje pijn of stank.

Groetjes,

Astrid

Ortlieb maakt kleine tasjes (die ik altijd achter-achter tasjes noem omdat ik ze altijd aan de achterzijde van mijn achtertas heb hangen). Deze tasjes kun je op iedere fietstas monteren zonder dat de waterdichtheid in het geding komt. Ze zijn er (uit mijn hoofd) in 2 en in 6 liter en per stuk te koop. Ideaal om je branstoffles in te doen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat je bagage gaat stinken!

Eric Schuijt schreef:Ortlieb maakt kleine tasjes (die ik altijd achter-achter tasjes noem omdat ik ze altijd aan de achterzijde van mijn achtertas heb hangen).
Erik, deze tasjes zijn voor jou financieel gezien wel interessant (je verkoopt ze neem ik aan graag), maar voor mij niet.
Groetjes, Leon