Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen en mountainbiken in Kyrgyzstan - Forum Wereldfietser

fietsen en mountainbiken in Kyrgyzstan

Deze zomer organiseren we weer enkele fietstochten (indiv of in kleine groep) in Kyrgyzstan. Afstand ong. 700 km, 3 weken, niveau 3 of 4. Bagage wordt vervoerd, Overnachten in joerten, kennismaken met de nomaden. Data groepsreizen : 11/7-1-8 ( nog 2 plaatsen) en 1/8-22/8. (nog 4 plaatsen)
Bij de mountainbike tocht voor zeer geoefende bikers zijn nog 2 plaatsen vrij 25/7-15/8
info bij Adri, info@ecotour.kg

Uit de site van ecotour haal ik dat dit gewoon een reisorganisatie is. Is bovenstaande een commerciële mededeling?

Ecotour organiseert in Kyrgyzstan deze reizen, het is een kleine ecologische organisatie die probeert om door kleinschalig tourisme de plaatselijke bevolking aan een aanvulling op hun inkomen te helpen. Ze huren alles van de de lokale bevolking, joerten, paarden, kopen het voedsel in de dorpen, huren de grond voor de joertenkampen van de dorpsgemeenschap en proberen zo veel mogelijk mensen aan een aanvulling op hun inkomen te helpen. Het is dus beslist geen touroperator in de gewone zin, uiteraard moeten ze er zelf ook van te leven. In Nederland zijn we met een groep oud-gasten die één of meerdere keren met Ecotour op vakantie zijn geweest en die gegrepen zijn door dit concept. Als vrijwiligers proberen we nu de reizen naar dit land bij mensen onder de aandacht te brengen.
Behalve deze vakanties zijn er ook een aantal "humanitaire projecten"door Ecotour geïnitieerd. Zo hebben zij zich ingezet voor een herbebossingsproject in één van de bergdorpen. De laatste ontwikkeling is werken aan het opzetten van een thuiszorgproject voor hulpbehoevende, alleenstaande ouderen. Ik hoop dat met deze toelichting het duidelijk is dat Ecotour geen gewone reisorganisie is. De website wordt ook door vrijwilligers in Nederland en Duitsland gemaakt.

Tsja, is het reclame als je een "zware mountainbikereis" aanbiedt waarin je na 9 dagen nog niet eens 40 km offroad hebt gereden?

Volgens mij idd reclame ondanks de nobele bedoelingen.