Additionally, paste this code immediately after the opening tag: extra algemene ledenvergadering - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

extra algemene ledenvergadering

Ehm... wanneer is de overvolgende ledenvergadering?
één juni, tijdens het voorjaarsweekend in Leersum. Maar dit is ook weer op een zondag vrees ik.

Groetjes,
Frank

Marieke mag ook vcoor haar A...........we zijn apentrots.....................ik zal er dus niet bijzijn op de ledenvergadering.............succes en sterkte iedereen...............

Iedereen die in het interim-bestur wilt plaatsnemen kan gewoon tien leden vragen een handtekening te zetten.

Dus als er straks tien mensen zijn die in het interim bestuur willen plaatsnemen en zij hebben ieder tien handtekeningen, dan kan er volgende week zondag dus een nieuw bestuur worden gevormd. Of heb ik het mis?

Eric Schuijt schreef:Iedereen die in het interim-bestur wilt plaatsnemen kan gewoon tien leden vragen een handtekening te zetten.

Dus als er straks tien mensen zijn die in het interim bestuur willen plaatsnemen en zij hebben ieder tien handtekeningen, dan kan er volgende week zondag dus een nieuw bestuur worden gevormd. Of heb ik het mis?
handtekeningen 3 dagen voor de vergadering inleveren bij de secretaris

m-gineering schreef:handtekeningen 3 dagen voor de vergadering inleveren bij de secretaris
Laten we denken in oplossingen en niet regels.
Gemakshalve ga ik er van uit dat voor de diverse openstaande functies geen rijen capabele vrijwilligers staan.
We mogen in onze handen knijpen als de 6e een interim bestuur komt.

Groeten,

John.

Eric Schuijt schreef:Dus als er straks tien mensen zijn die in het interim bestuur willen plaatsnemen en zij hebben ieder tien handtekeningen, dan kan er volgende week zondag dus een nieuw bestuur worden gevormd. Of heb ik het mis?
De ledenvergadering moet het er ook nog mee eens zijn. Voor de regeltjes zie de statuten.
Leon

Leon schreef:De ledenvergadering moet het er ook nog mee eens zijn. Voor de regeltjes zie de statuten.
Leon
Laten we denken in oplossingen en niet regels.
Gemakshalve ga ik er van uit dat voor de diverse openstaande functies geen rijen capabele vrijwilligers staan.
We mogen in onze handen knijpen als de 6e een interim bestuur komt.

Groeten,

John.

johntelleman schreef:
Leon schreef:De ledenvergadering moet het er ook nog mee eens zijn. Voor de regeltjes zie de statuten.
Leon
Laten we denken in oplossingen en niet regels.
Gemakshalve ga ik er van uit dat voor de diverse openstaande functies geen rijen capabele vrijwilligers staan.
We mogen in onze handen knijpen als de 6e een interim bestuur komt.

Groeten,

John.
Niet zo zwartgallig John, laten we denken in oplossingen volgens de regels. En ook zonder handen wringen moet dat lukken

Hallo Marten,

Waarom zijn deze regels zo belangrijk?
We zijn toch een eenvoudige fietsclub en geen multinational?
Deze club is me te dierbaar om te grabbel te gooien omwille van
een stel onbenullige regels.

Ik ben benieuwd of er, en hoeveel vrijwilligers op dit moment
staan te popelen om de handschoen op te pakken.

Groeten,

John.

johntelleman schreef:Hallo Marten,

Waarom zijn deze regels zo belangrijk?
We zijn toch een eenvoudige fietsclub en geen multinational?
we zijn een vereniging met 2000*15 euro omzet, met netjes gedeponeerde statuten. Die beschrijven de rechten van de leden en beperken de aansprakelijkheid van de bestuurders. Die statuten zijn vooral belangrijk in tijden van problemen. Je wil bijvoorbeeld vooral niet dat de penningmeester formeel geen penningmeester blijkt te zijn, niet bij de centen kan en er wel allemaal heel vervelende brieven in de bus gaan vallen. Dan gaat het pas echt hard!

Deze club is me te dierbaar om te grabbel te gooien omwille van
een stel onbenullige regels.

Ik ben benieuwd of er, en hoeveel vrijwilligers op dit moment
staan te popelen om de handschoen op te pakken.
Mooi we zijn het eens! We verzinnen wat er moet gebeuren, gieten het in een formeel afgedekt kader (is helemaal niet zo moeilijk) en iedereen kan rustig aan het werk zonder stress of de lijken niet uit de kast donderen

johntelleman schreef:Waarom zijn deze regels zo belangrijk?
We zijn toch een eenvoudige fietsclub en geen multinational?
O.a. om twee dingen:
*. Juist bij verenigingen die bestaan dankzij vrijwilligers worden problemen gauw persoonlijk van aard. In tegenstelling tot grote organisaties. Het is niet voor niets dat een programma als De Rijdende Rechter over privéproblemen gaat. Hoe onbenullig ook, zulke problemen zorgen soms voor meer slapeloze nachten dan miljoenenproblemen bij bedrijven en overheid.
*. Het niet goed gebruiken van regels in statuten en HH-reglement kan er toe leiden dat één lid later de hele zaak terugfluit, en daarbij in het gelijk gesteld moet worden ook.
Het is net als rechts rijden op een drukke weg; dat is een voorbeeld van een regel waat je maar beter niet flexibel mee kunt omgaan.
Dus laten we het doen zoals bij elke club het doet, en zoals het bij de WF altijd gegaan is overigens.
Leon

m-gineering schreef:Je wil bijvoorbeeld vooral niet dat de penningmeester formeel geen penningmeester blijkt te zijn, niet bij de centen kan en (...)
Of een penningmeester is ,die wel bij de centen kan, daar te enthousiast gebruik van maakt, en de leden geen regels hebben om de bank opdracht te kunnen geven de rekening te blokkeren.

De beste regels zijn regels waar je geen erg in hebt als het goed gaat, maar op terug kunt vallen als het minder goed gaat.
Een oplossing volgens de regels, dan krijg je de minste lelijke gezichten.
Beste mensen...

Om e.e.a. te combineren...reisboekenwinkel, de buitensportzaak, een leuk bloesje...of nieuwe schoenen....of iets dergelijks...

ZONDAG ZIJN DE WINKELS OPEN in utrecht !!!

hihihi leuke tip..............
Fokko schreef:Beste mensen...

Om e.e.a. te combineren...reisboekenwinkel, de buitensportzaak, een leuk bloesje...of nieuwe schoenen....of iets dergelijks...

ZONDAG ZIJN DE WINKELS OPEN in utrecht !!!
Bedankt voor de waarschuwing, dus nog een grotere puinhoop om op de locatie te komen

De winkels gaan pas om 12:00 uur open. Dus komen is geen probleem.

Met de auto komen is niet al te handig.
Parkeergarage La Vie opend zijn deuren niet op tijd...

Ingang: St. Jacobstraat/Rozenstraat

Geopend:
07.00 - 24.00 uur (ma t/m do)
07.00 - 01.00 uur (vr, za)
11.00 - 18.30 uur (alleen koopzondag)

Ook Paardenveld hanteert deze tijden.

Vredenburg lijkt 24 uur per dag open te zijn.
Openingstijden
maandag00.00 - 24.00 uur
dinsdag00.00 - 24.00 uur
woensdag00.00 - 24.00 uur
donderdag00.00 - 24.00 uur
vrijdag00.00 - 24.00 uur
zaterdag00.00 - 24.00 uur
zondag00.00 - 24.00 uur

Groeten,

John.

johntelleman schreef:Met de auto komen is niet al te handig.
Parkeergarage La Vie opend zijn deuren niet op tijd...

Ingang: St. Jacobstraat/Rozenstraat

Geopend:
07.00 - 24.00 uur (ma t/m do)
07.00 - 01.00 uur (vr, za)
11.00 - 18.30 uur (alleen koopzondag)

Ook Paardenveld hanteert deze tijden.

Vredenburg lijkt 24 uur per dag open te zijn.
Openingstijden
maandag00.00 - 24.00 uur
dinsdag00.00 - 24.00 uur
woensdag00.00 - 24.00 uur
donderdag00.00 - 24.00 uur
vrijdag00.00 - 24.00 uur
zaterdag00.00 - 24.00 uur
zondag00.00 - 24.00 uur

Groeten,

John.

Zeg mensen waarom komen jullie niet met de trein? Of op de fiets?
Groeten, Marco

Marco Geurts schreef: Zeg mensen waarom komen jullie niet met de trein? Of op de fiets?
Groeten, Marco
Omdat nog niet bekend is of de sneeuw op zondag wel NS_wissel_ compatibel is?

Goedemorgen,
Even iets serieuzer: in de uitnodiging staat 11.00 uur.
Ik neem aan dat de vergadering dan begint?
Dus ik neem aan dat iedereen verzocht wordt om om 11.00 daar te zijn, te zitten, en niet om om 11.00 te beginnen :roll: met aan te komen?
Maar vanaf hoe laat is de zaal open? Mensen die van ver komen hebben hopelijk iets reservetijd voor koffie ingebouwd. Ik meestal wel namelijk :D
Groet,
Leon