Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Muziek en fietsers - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Muziek en fietsers

Muziek op de fiets....NEE!

Muziek tijdens het voorbereiden van een fietsreis en binnen trainen.....JA!


Headbangen en pogo...


No Means No
The Prodigy
Sonic Youth
Ministry
Nick Cave
Einsturzende Neubeuten
Casper Bròtzmann
Think Tree
Ministry en meer in dit straatje....


Verder alle soorten Wereldmuziek,


Rai
Muziek uit Mali Tinariwen enzo
Gnaoua
Fado´s
Kaap Verdiaans enzo....

Klassiek

Jazz


Dus van alle wat
Tijdens de vakantie eigenlijk nooit alhoewel dat deze Zomer in Cuba wel anders zal zijn

Blanche :wink: 8)

hmm voor wat snelheid misschien wat industrial a-la Fear Factory of Pain?

maar idd op de fiets geen dopjes in de oren natuurlijk maar dan heb ik genoeg aan de muziek die vanzelf weer op komt... maar savonds voor je tentje kan het wel eens fijn zijn een beetje musick. en met een splitter heb je uit een mp3-spelertje musick voor 2.

Eerlijk gezegd ben ik net als anderen eigenlijk tegen oordopjes in voor muziek, vanwege de verkeersveiligheid en voor de natuurlijke klanken. Maar omdat ik veel vanuit huis fiets en de eesrte 30km wel al 1000 keer gereden heb, doe ik voor die afstand de mp3-speler in de borstzak. Ik kijk wel meer naar het verkeer voor en achter mij en ben dan dus oplettender! De muziek betreft hoofdzakelijk: rock & roll, beat, pop uit de sixtees, seventees en af en toe een klasiek deuntje.

Meestal train ik alleen binnen met muziek aan, hoor. Heel soms (hersteltraining, woon-werk is ca 10 km), dan zet ik heel zachtjes de muziek op, het vermengt dan prachtig met de stadse geluiden in de omgeving. Wat je dan krijgt is bijvoorbeeld Elbow met wat indutrial sound gemengd. Serrugmooi 8)

O ja, ik heb wat oude meuk van The Beach Boys op mn mp-3tje gezet. Ik ben ineens gek op die harmonieuze samenzang :roll:

Ik heb nooit gefietst met dopjes in mn oren.. Maar toen we voor het eerst op fietsvakantie gingen (drie meiden van 16 van den haag naar parijs :D ) hebben we kleine boxjes gekocht, die we aan de walkman maakten en voorin in een fietsmandje gingen. Heerlijk meezingen met de vrolijkste nummers die je kan verzinnen; veel ska, fairground attraction, lieve franse liedjes. Heerlijk, krijg er meteen weer zin in! Helaas zijn de boxjes verloren gegaan. Maar met drie kinders die inmiddels meegaan misschien ook niet zo handig.

Mijn oude trouwe mp-3 speler is gestolen op mijn werk :(
Ik heb nu een nieuwe, eentje van Sony met 8 GB waar je ook video's op kunt bekijken 8) Bijna de helft van mijn muziekcollectie past er op en het geluid is super.

Ik zou haast (ik herhaal : haast) weer binnen willen gaan trainen :oops:

Muziek luisteren doe ik alleen in de tent, zou dit nooit op de fiets doen (tenzij in de sportschool ofzo maar dat is anders).

Ik luisterde graag naar allerlei soorten metal en rock maar de laatste twee jaar toch vooral klassiek. Op mijn 1GB spelertje past 1/80ste van mijn verzameling klassieke muziek ;-) Voor elke mood vind ik wel een gepast nummertje.

Wel muziek tijdens trining binnen, al doe ik dat niet zo vaak.

Bij een stuk in Nld fietsen of op fietsvakantie geen muziek, niet onderweg en ook niet in de tent ofzo. Muziek op de fiets vind ik veel te gevaarlijk. En in/bij de tent, tja, ik ben blij als ik even uit de gewone wereld weg ben en niet de bekende geluiden hoor. Rust heet dat geloof ik.

Alleen een MP3 speler voor het bekende rondje door de duinen en het is het eerste wat ik op mijn oren zet als ik de afsluitdijk over fiets en dan luister ik graag naar "de Dijk". :D dat trapt zo lekker weg...
Mp3 gaat absoluut niet mee op vakantie, ik wil de natuur horen en beleven.

Alles op zijn tijd.
Als je al heerlijk in het dons ligt en de uiltjes in het bos horen roepen is echt heerlijk.
De 123-speler wat harder zetten omdat de hagel op de tent roffelt en die zigeunerin horen zingen dat de wereld haar huis is en de hemel haar dak.
Neem ik nog een slok anti-griep van de weduwe en bedenk dat het leven nog zo slecht niet is.
Onder het fietsen zit de MP3 speler in de tas dan kijk ik om me heen.
Opa Leen

Re:

Heerlijk, tijdens het verzamelen van de financiële papieren kun je youtuben en ontdek je nog eens wat. Wat vinden jullie van deze:
Bob Seger - Against the wind
http://www.youtube.com/watch?v=D4e6bIVQ ... re=channel

Als je het een klein beetje aanpast is het een fietslied :D

It seems like yesterday
But it was long ago
Janey was lovely, she was the queen of my nights
There in the darkness with the radio playlng low
And the secrets that we shared
The mountains that we moved
Caught like a wildfire out of control
Till there was nothing left to burn and nothing left to prove

And I remember what she said to me
How she swore that it never would end
I remember how she held me oh so tight
Wish I didnt know now what I didnt know then

Against the wind
We were runnin against the wind
We were young and strong, we were runnin
Against the wind

And the years rolled slowly past
And I found myself alone
Surrounded bv stranners I thought were my friends
I found myself further and further from my home
And I guess I lost my way
There were oh so many roads
I was living to run and running to live
Never worried about paying or even how much I owed
Moving eight miles a minute for months at a time
Breaking all of the rules that would bend
I began to find myself searchin
Searching for shelter again and again
Against the wind
A little something against the wind
I found myself seeking shelter against the wind

Well those drifters days are past me now
Ive got so much more to think about
Deadlines and commitments
What to leave in, what to leave out

Against the wind
Im still runnin against the wind
Well Im older now and still
Against the wind
Leuk, deze topic is na een jaar coma weer tot leven gekomen :o
Voor mij geldt geen muziek tijdens het fietsen vw gevaar en het gemis aan omgevingsgeluid. :( Maar daarna vind ik erg veel muziek wel lekker van pop tot klassiek en van volks tot jazz. :D
Ik luister geen muziek wanneer ik op de fiets zit, ik twijfel nog of ik mijn MP3 speler meeneem op vakantie.

Maar mijn favoriete nummers zijn wel de volgende:
1 Pink Floyd, Run like hell
2 Roger Waters, the bravery of being out of range
3 Normaal, oerend hard
4 Normaal, alcohol express
5 Toto, King of the world
6 Uriah Heep, Sweet pretender
7 Deep Purple, Mary long (versie van de dvd perihelion)

Ik luister vooral naar rock, en binnen dat genre vind ik een hoop mooi.
Ik begin elke dag met "45 miles to go" van Golden Earring, en meestal moet ik idd nog een km of 80 fietsen.
NIN, Battle of Mice, Neurosis, Radiohead
paul1987 schreef:Ik luister geen muziek wanneer ik op de fiets zit, ik twijfel nog of ik mijn MP3 speler meeneem op vakantie.
2 Roger Waters, the bravery of being out of range
Heel verstandig, ik heb hem te vaak en te hard gedragen (m'n oren suizen nu nog na), nooit meenemen dus :wink:
En ja, ook met good old Roger Waters, Joe Satriani, King Crimson, Pink Floyd, Rush, Porcupine Tree, etc etc etc.
paul1987 schreef:Ik luister geen muziek wanneer ik op de fiets zit, ik twijfel nog of ik mijn MP3 speler meeneem op vakantie.
De muziek zit bij mij in mijn hoofd, soms lastig om een nummer af te zetten zelfs, maar de geluidskwaliteit is wel goed :D
Leon
Ik heb mp3 op mijn telefoon, dus dat is heerlijk als je ‘s-avonds alleen vroeg in je tentje ligt.
Maar kennelijk delen weinig anderen mijn smaak. Zoals lekker swingende dance/trance, maar ook mooie ballads. Verder muziek van o.a. George Duke, Tania Maria, Stevie Wonder, Moby, Gare du Nord, Solomon Burke. En wat vind je van die heerlijke oude discostampers van Shalamar, Kool and the Gang, Earth Wind and Fire. En dat weer afgewisseld met klassiek van onder andere Mahler, Tsjaikovski.

jim
Op de fiets voor mij geen muziek. Enerzijds te gevaarlijk omdat je het overige verkeer niet hoort, anderzijds om niets te missen van alle natuurlijke geluiden. M.i. een wezenlijk onderdeel van de totale fietservaring. 's Avonds in je tentje is het wel prettig om muziek te luisteren. Ben een liefhebber van diverse soorten en stijlen, met een voorkeur voor blues/rock. Rory Gallagher is één van m'n favorieten. En ik ben al decennia lang een Stones fan, maar daar kan ik niks aan doen.....Creedence Clearwater Revival, AC/DC, The Doors, Alvin Lee, Surrender, etc. staan allemaal op m'n mp3 speler. Zelf speel ik een beetje Basgitaar, maar die is te groot om op je fiets mee te slepen.
Ik heb de songs met fietsliedjes wat aangepast en uitgebreid met videoclips. Zie youtube.
Wie weet er nog een paar?

De lijst:
Boards of Canada - Happy Cycling
Tom Waits - Broken Bicycles
kraftwerk- tour de france
Senor Coconut - Tour de France
Red Hot Chili Peppers - Bicycle Song
Spinvis-Bagagedrager
Skik - Op Fietse
Nits - Bike In Head (Live)
Boudewijn De Groot - Jimmy
Dj Henry En Starkoo - Hoe Sterk Is De Eenzame Fietser
Katie Melua - Nine Million Bicycles
Queen - Bicycle Race - Uncensored
Cracker - Bicycle Spaniard
Mum - Slow Bicycle
Pink Floyd - Bike
May Or May Not - Bike
Herman Van Veen - Fiets (1973)
The Amazing Stroopwafels - Fietsen
Eddy Christiani - Spring maar achterop
Paul van Vliet - Veilig achterop
Nazareth - my white bicycle
Die Prinzen - Mein Fahrrad
Cracker - I ride my Bike
Gerry Dempsey - I'll Cycle My Bike
Luka Bloom - Acoustic Motorbike
"Lance Armstrong is King" Song
Tomorrow - My White Bicycle (1967)
The Mixtures - The Pushbike Song
Madness - Riding on my bike
Yves Montand - A bicyclette
Kees Ruiter - Moin Fiets
Henkie - De Fiets Van Piet Van Pa
Rowwen Héze - Nar Boave
De Sjonnies Ronnie Ruysdael M'n fiets is gejat!
Jango Edwards - The Bicycle Seat Song
Riccardo Cocciante - In bicicletta
Mit dem Rad, Kamerad
Gigliola Cinquetti - Le tandem
Blur - Daisy (on a bicycle made for two)
Shonen Knife - Cycling Is Fun
Vanessa Paradis - Tandem
Leiba song
They Might Be Giants - Narrow Your Eyes
Pedro Suarez Vertiz - Pasear en bicicleta
Pixies - Tony's Theme
León Gieco - El angel de la bicicleta
Clouseau - Fiets (live)
The Smiths - This Charming Man
Colin Meloy /Decemberists - Apology Song