Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brandstof - Forum Wereldfietser

Brandstof

Ik heb een vraag over de hoeveelheid brandstof die we nodig zouden hebben. We nemen namelijk de brander me van mijn vader en die brand op methanol en we hebben maar fuelbottles van 1 liter en .25 liter. Ons maximul aantal weken dat we weg zijn is 3 maar dan heb je niet genoeg aan die 1.25 liter.
Nu vraag ik me af is het beter om nog een aantal extra fuelbottles mee te nemen of is er in Frankrijk ook in de supermarkten methanol te koop.
We zullen het kooksetje zo een 2 keer per dag gebruiken.

Gr Ashwin

Spiritus is methanol en in Frankrijk is dat vast wel te krijgen. De Clochards drinken het zelfs :shock: . Tref je geen dakloze dan is het in ieder geval ook onder de naam alcohol à bruler te vinden.

harry-fietsenaar schreef:Spiritus is methanol en in Frankrijk is dat vast wel te krijgen. De Clochards drinken het zelfs :shock: .
Dat doen ze maar een keer ! Gedenatureerde wijngeest ('Spiritus' ) is hoofdzakelijk ethanol met een bijmenging om het ondrinkbaar te maken. DIe bijmenging kan methanol (houtgeest) zijn
Ashwin schreef:Ik heb een vraag over de hoeveelheid brandstof die we nodig zouden hebben.
...
We zullen het kooksetje zo een 2 keer per dag gebruiken.
Dat is bijzonder afhankelijk van het gebruik. 's ochtends en 's avonds een kopje thee (2 personen x 2x x 150ml water in een afgesloten pan)is heel wat anders dan lunchen met soep en thee 's middags en 's avonds een uitgebreide maaltijd koken voor 4personen zonder snelkook rijst etc.

Ik heb zelf geen ervaring met spiritusbranders, maar ik denk dat je het wat moet toe lichten voor iemand je een goed antwoord kan geven.

Anderzijds, spiritus lijkt me goed verkrijgbaar in de supermarché en consorten. Dus dan heb je zo nieuwe brandstof. En je ziet het echt wel aankomen wanneer je fles ongeveer leeg is. Zo'n literfles is dan wel handig omdat standaardverpakkingen van dit soort spul ook een liter is.

Het is voor de lunch dat we echt tijd nemen. Anders nemen we denk ik te weinig rust. Dus de ene dag zal het zijn voor eieren en soep en de andere dag noodels. En dan ook nog het avond eten moet er op. We fietsen met zijn 2 en zijn beide bijna 2 meter dus we hebben wel eens dat we veel achter onze kiezen nemen .
Hopelijk heb je hier wat meer aan.

Gr Ashwin

m-gineering schreef:[ DIe bijmenging kan methanol (houtgeest) zijn
En nu nog de vertaling: Esprit de bois :?: :? Klinkt wel lekker, hips. En een beetje clochard is een echte die hard, kunnen een hoop hebben :?