Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets stuur voor Tandem achter - Forum Wereldfietser

Fiets stuur voor Tandem achter

Hoi,

Ik ben op zoek naar een rond stuur voor achterop een Tandem te monteren,weet iemand een bedrijf die dit maakt, of waar ik die kan vinden.

groetjes
Carine0601 schreef:Hoi,

Ik ben op zoek naar een rond stuur voor achterop een Tandem te monteren,weet iemand een bedrijf die dit maakt, of waar ik die kan vinden.

groetjes
Er zijn volgens mij geen specifieke tandemstoker sturen. Maar een betere omschrijving van wat je zoekt moet helpen ;)

Ik zou eens gaan kijken bij (of eerst even bellen met) Vittorio in Heerhugowaard.

Roef
Carine0601 schreef:Hoi,

Ik ben op zoek naar een rond stuur voor achterop een Tandem te monteren,weet iemand een bedrijf die dit maakt, of waar ik die kan vinden.

groetjes
Kijk eens op de site van Humpert . Dit bedrijf voert de merken X-Act en X-Tasy. Tientallen varianten op het thema stuur zijn daar te vinden. En al die modellen zijn in Nederland vlot leverbaar via de reguliere fietsenhandel.

Mocht je heel specifiek iets voor een tandem willen weten kun je ook met mij contact opnemen via info@tandemclub.nl.

Kijk eens op de site van Humpert . Dit bedrijf voert de merken X-Act en X-Tasy. Tientallen varianten op het thema stuur zijn daar te vinden. En al die modellen zijn in Nederland vlot leverbaar via de reguliere fietsenhandel.
Yep, die hebben wij ook achterop gemonteerd, erg prettig en goed instelbaar, gekocht bij Vittorio. Alleen het schuim wil nogal eens beschadigen.

Roef

zijn jullie tevreden van dat stuur? En is dat ook wat te kantelen zodat het stuur vrij hoog komt?

Het stuur is bijzonder goed instelbaar, de enige beperking waar je tegenaanloopt bij het instellen is het achterwerk van de voorrijder :)

We zijn er kortom zeer tevreden mee.

Roef

Wij hadden op onze tandem het speciale tandemstuur van Thorn: www.sjscycles.com dat beviel voor ons doel prima.
Verder lijken me de Nitto North Road en Nitto Dove ook prima. Je wilt misschien iets wat vooral veel lijkt op een traditioneel stadsfiets stuur: de handvatten in een vrij grote hoek i.p.v. recht, en een rise van zeker 1 inch, om een beetje rechtop te kunnen zitten. Op een racetandem is dit natuurlijk anders.
Willem

Rongyos schreef:
Kijk eens op de site van Humpert . Dit bedrijf voert de merken X-Act en X-Tasy. Tientallen varianten op het thema stuur zijn daar te vinden. En al die modellen zijn in Nederland vlot leverbaar via de reguliere fietsenhandel.
Yep, die hebben wij ook achterop gemonteerd, erg prettig en goed instelbaar, gekocht bij Vittorio. Alleen het schuim wil nogal eens beschadigen.

Roef
Je kunt je stuur natuurlijk ook met stuurlint afwikkelen.

Geen rond stuur, maar persoonlijk vind ik onderstaande Pro Ergo bar ends een goude tip.

Afbeelding

Rongyos schreef:
Kijk eens op de site van Humpert . Dit bedrijf voert de merken X-Act en X-Tasy. Tientallen varianten op het thema stuur zijn daar te vinden. En al die modellen zijn in Nederland vlot leverbaar via de reguliere fietsenhandel.
Yep, die hebben wij ook achterop gemonteerd, erg prettig en goed instelbaar, gekocht bij Vittorio. Alleen het schuim wil nogal eens beschadigen.

Roef
Je kunt je stuur toch ook met stuurlint afwikkelen.

Geen rond stuur, maar persoonlijk vind ik onderstaande Pro Ergo Barends de goude tip. Heb je ook geen last van schuim wat beschadigt (of stuurlint wat slijt).

Afbeelding

Rongyos schreef:
Kijk eens op de site van Humpert . Dit bedrijf voert de merken X-Act en X-Tasy. Tientallen varianten op het thema stuur zijn daar te vinden. En al die modellen zijn in Nederland vlot leverbaar via de reguliere fietsenhandel.
Yep, die hebben wij ook achterop gemonteerd, erg prettig en goed instelbaar, gekocht bij Vittorio. Alleen het schuim wil nogal eens beschadigen.

Roef
Gewoon voor mijn nieuwsgierigheid: *welk* stuur van Humpert heb je achterop gemonteerd? Ze maken er minstens 50 ..... :lol:

Gewoon voor mijn nieuwsgierigheid: *welk* stuur van Humpert heb je achterop gemonteerd?
Nou, gewoon die ene die ze bij Vittorio verkopen... :) FF gegoogled, het schijnt de X-act AHS1 te zijn.

Roef

Afbeelding
Wim schreef:Wij hadden op onze tandem het speciale tandemstuur van Thorn: http://www.sjscycles.com dat beviel voor ons doel prima.

Willem
bedankt voor deze site, ik heb er eindelijk de barends gevonden die ik zocht. Nu nog kijken of m'n montage en alles gaat passen en bevallen :)

Een ossenkopstuur met daarop het stukje van een racestuur tot de remgrepen(dat klimt gewoon zoveel fijner naar mijn smaak) gemonteerd.

Tijd om aan de tandem van m'n vriendin te gaan knutselen.