Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [TKA] Nieuwe Koga Miyata Traveller, herenmodel 60 cm - Forum Wereldfietser

[TKA] Nieuwe Koga Miyata Traveller, herenmodel 60 cm

Een maand geleden heb ik deze prachtige fiets gekocht.
Het frame is echter te groot voor mij.

Ik heb er circa 90 kilometer op gefietst en is dus nog zo goed als nieuw.

Er zit een fietsverzekering bij voor drie jaar (volledige verzekering), 150 euro, die ook overdraagbaar is.

De nieuwprijs van de fiets was 1599 euro. Doe een goed bod (Bieden onder de 1000 euro heeft geen zin) en je hebt echt een goede fiets.

Op de site van Koga kan je meer lezen over de fiets.

Succes met bieden,

Eva

Wil de winkel waar je de fiets hebt gekocht hem niet terug nemen of omruilen tegen de voor jou juiste maat? Als je zo'n aanschaf hebt gedaan mag je wel wat service verwachten.

Dat is een terechte vraag van Haike. Waarom ga je niet terug naar de fietsenmaker? Als het goed is heeft hij/zij jouw fietsafmetingen opgenomen en draagt ook mede verantwoordelijkheid voor een 'passende' fiets.

Ook ik heb nog niet zo lang een nieuwe vakantiefiets! :D Ik zou onmiddellijk teruggaan... :roll:

Afbeelding
Bedankt voor de reactie. Mijn maat is niet opgenomen, helaas...Ik heb er niet eens over gedacht terug te gaan naar de winkel. Ik heb er namelijk al een maand op gereden en dan neem ik aan dat je als fietswinkel niet zomaar de fiets terug neemt. Mijn actie voor de koop was waarschijnlijk wat te snel. Geleerd voor de volgende keer? Alhoewel ik natuurlijk er juist van uit was gegaan deze fiets echt voor langere tijd aan te schaffen. Het blijft een superfiets. Gr. Eva

dat wordt dure les....
Maar....:
de marges zijn mi zo groot dat je best terug kunt gaan en tegen geen of zeer geringe kosten een andere krijgt. Als je er iets heel speciaals aan heb laten aanpassen zul je moeten onderhandelen, je zou bijvoorbeeld een kleine bijdrage voor het overzetten kunnen betalen. Aan de andere kant als de fietsenmaker jou tegemoet komt heeft hij een klant voor het leven...... service/coulance noem je dat....

En das voor hem nog gratis reclame ook: want je bent zo enthousiast over die winkel, iedereen mag het horen..... en daar heeft die fietsenmaker vast geen bezwaar tegen.....
Eva Visser schreef:Bedankt voor de reactie. Mijn maat is niet opgenomen, helaas...Ik heb er niet eens over gedacht terug te gaan naar de winkel. Ik heb er namelijk al een maand op gereden en dan neem ik aan dat je als fietswinkel niet zomaar de fiets terug neemt. Mijn actie voor de koop was waarschijnlijk wat te snel. Geleerd voor de volgende keer? Alhoewel ik natuurlijk er juist van uit was gegaan deze fiets echt voor langere tijd aan te schaffen. Het blijft een superfiets. Gr. Eva
Ook al is je maat niet opgenomen, dan weet elke zichzelf respecterende fietsenmaker dat het hele verhaal begint bij de juiste maat, zoals je ook een passende broek of trui koopt. Zit dat verkeerd, dan is dat vervelend, maar een verkeerde framemaat kan knie, rug, nek, en weet ik wat voor allemaal klachten geven, en dat zou hij moeten weten. Ik zou het toch proberen, "nee" heb je, en "ja" kun je misschien met een lichte bijbetaling krijgen.
Ik weet een fietsenzaak in de Westerstraat in Amsterdam waar je gewoon je geld terug krijgt als je niet tevreden bent. Punt :wink: Dus het kan wel.
Eva Visser schreef:Bedankt voor de reactie. Mijn maat is niet opgenomen, helaas...
Dat ben je grondig bedonderd!
Zie verder het verhaal van Haike.
Leon
Haike schreef:Ik weet een fietsenzaak in de Westerstraat in Amsterdam waar je gewoon je geld terug krijgt als je niet tevreden bent. Punt :wink: Dus het kan wel.
Goh, das toevallig. Daar komt mijn fiets vandaan. :D

Nuu was de fiets wel in de uitverkoop. Wel nieuw, maar goed...Ik ben wel overtuigd en ga morgen terug met de fiets. Dank jullie wel voor de reactie en eigenlijk hebben jullie ook helemaal gelijk!

Eva Visser schreef:Nuu was de fiets wel in de uitverkoop. Wel nieuw, maar goed...Ik ben wel overtuigd en ga morgen terug met de fiets. Dank jullie wel voor de reactie en eigenlijk hebben jullie ook helemaal gelijk!
Succes!! Enne laat ff weten hoe het afloopt??
Gisteren ben ik dus terug geweest naar Rose Versand, waar ik de fiets had gekocht. Ze hebben me niet het gehele bedrag vergoedt, maar zeker hebben we een goede deal gemaakt en heb ik met enige bijbetaling een andere fiets gekocht en nog een paar fietsschoenen erbij gekregen (en die had ik net nog nodig!!) Bedankt voor jullie reactie, zie je maar weer hoe effectief zo'n site is! Groeten (en een fijne koninginnedag), Eva
Eva Visser schreef:Gisteren ben ik dus terug geweest naar Rose Versand, waar ik de fiets had gekocht. Ze hebben me niet het gehele bedrag vergoedt, maar zeker hebben we een goede deal gemaakt en heb ik met enige bijbetaling een andere fiets gekocht en nog een paar fietsschoenen erbij gekregen
Hoi!

Nou ja, nog redelijk afgelopen gelukkig. Een fiets in ieder geval altijd voor aankoop testen dus :idea:

Fiets de wereld,
Whisky
Eva Visser schreef:Gisteren ben ik dus terug geweest naar Rose Versand, waar ik de fiets had gekocht.
Rose Versand is een online webwinkel. Hoezo ben je daar teruggeweest? Waar ben je dan naar toe gegaan?
Eva Visser schreef:Ze hebben me niet het gehele bedrag vergoedt, maar zeker hebben we een goede deal gemaakt en heb ik met enige bijbetaling een andere fiets gekocht en nog een paar fietsschoenen erbij gekregen (en die had ik net nog nodig!!)
Rose Versand verkoopt helemaal geen Koga Miyata fietsen. Kijk hier! Waarom gaan ze die dan terugnemen?
Eva Visser schreef:Bedankt voor jullie reactie, zie je maar weer hoe effectief zo'n site is! Groeten (en een fijne koninginnedag), Eva
Ik geloof er helemaal niets van. Er zijn naar mijn idee te veel fietswinkeliers die momenteel overjarige modellen wegdoen en waaruit zogenaamde slimmerds een slagje proberen te slaan.

I've got a bad taste in my mouth :?
Rachel schreef:
Eva Visser schreef:Gisteren ben ik dus terug geweest naar Rose Versand, waar ik de fiets had gekocht.
Rose Versand is een online webwinkel. Hoezo ben je daar teruggeweest? Waar ben je dan naar toe gegaan?
De grens over bij Venlo het zit in Bochem en ze hebben ook een grote winkel
Rachel schreef:
Eva Visser schreef:Ze hebben me niet het gehele bedrag vergoedt, maar zeker hebben we een goede deal gemaakt en heb ik met enige bijbetaling een andere fiets gekocht en nog een paar fietsschoenen erbij gekregen (en die had ik net nog nodig!!)
Rose Versand verkoopt helemaal geen Koga Miyata fietsen. Kijk hier! Waarom gaan ze die dan terugnemen?
Waarom niet? Is toch juist een goede service? Het komt wel eens voor dat ze een enkel exemplaar hebben staan
Rachel schreef:
Eva Visser schreef:Bedankt voor jullie reactie, zie je maar weer hoe effectief zo'n site is! Groeten (en een fijne koninginnedag), Eva
Ik geloof er helemaal niets van. Er zijn naar mijn idee te veel fietswinkeliers die momenteel overjarige modellen wegdoen en waaruit zogenaamde slimmerds een slagje proberen te slaan.
Ik denk niet dat ze dat bij Roseversand proberen, die hebben een goede naam op te houden
Rachel schreef:I've got a bad taste in my mouth :?
Waarom?
Haike schreef:
Rachel schreef:I've got a bad taste in my mouth :?
Waarom?
Ik wantrouw dit verhaal. :?

Lads,

probleem is opgelost en nu gaat er wel erg ver offtopic ge-dis-cuseerd worden.

Dus gaat ie op slot.

Bas