Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk bagagenetje en regendekje - Forum Wereldfietser

Welk bagagenetje en regendekje

Onlangs 14 dagen gefietst door dit prachtige land en stootte daarbij op 2 problemen. Ten eerste was ons (geel) afdekzeiltje niet groot genoeg om alles op en aan de bagagedrager af te dekken. Daardoor ontstond er enige lekkage in de fietstassen, die overigens wel waterdicht waren. Het liep nl. via de openingen naar binnen. Deze waren vanwege de uitpullende gevuldheid niet dicht te krijgen. De vraag is of er geschikte afdekhoesjes zijn, groot genoeg om tassen aan en bagage op de drager af te dekken tijdens regen.

De 2e vraag is welke gescikte netjes over de bagage er in de handel zijn. Wij hebben tijdens de reis helaas een sportjasje verloren, zonder het te merken. Zij er voldoende krachtige netjes die de gehele bage kunnen overdekken en waarin kleding die je tijdelijk uittrekt in of onder kunt bergen?

nee

Dries

Zowel Vaude als Ortlieb maken waterdichte plunje zakken die je bovenop de drager vast kan maken met een spanbandje o.i.d.

Beiden, bedankt voor de info. Hier kan ik iets mee. Ik zal me oriënteren bij de Vaudezaken en een morzaak binne wandelen.

Minder meenemen, dan kunnen je tassen ook weer dicht....
Wim

Hoi Dries!

Inderdaad, minder meenemen. Zeker in nederland met overnachten in hotels en bij particulieren heb je niet zo heel veel nodig. Ik fietste eerst met 4 zijtassen, nu met 2 (inclusief kampeer uitrusting), aldoende leert men :D
En lukt het dan nog niet, neem dan een kanozak mee op de bagagedrager.

Dat bagagenetje ga ik ook kopen, die zijn reuze handig. Moet ik mij alleen overwinnen om een motorzaak binnen te stappen :oops:

Fiets de Wereld,
Whisky

inderdaad, voor enkele weken fietsen in Europa is de meeste bagage gewoonweg ballast. Zeker als het heuvelachtig of bergachtig wordt.
Alhoewel ik de mogelijkheid heb om 4 zakken aan de fiets te hangen doe ik er ook meestal maar twee mee. Het zijn dan nog de twee (kleinere) die normaal vooraan zouden moeten hangen die ik achteraan gebruik.
Ook met kampeergerief mee. Echter geen tent maar een waterdichte bivakzak. Afwisselend overnacht ik ofwel in "het wild", op camping, of op jeugdherbergen. Aan met kookgerief laad ik me in Europa niet.

sorry twee maal gepost....

Ik sluit me bij de voorgangers aan. Zelfs op IJsland met 10 dagen proviand zaten al onze tassen nog niet zo vol dat de sluiting niet meer dicht ging cq er water in kon lopen. Ik had wel een extra dagrugzak achterop zitten, maar die zat gewoon in een vuilniszak, dus ook geen water erin.

Heb je eigenlijk voortassen?

Wat een bevooreerdeelde reacties op de hoeveelheid bagage zeg.
We weten niet eens hoeveel tassen Driesba bij zich had.
En wat dan nog. Iemand mag van mij zelf wel uitmaken hoeveel hij of zij meeneemt, al zal ik wel waarschuwen wanneer het technisch een probleem kan worden of wanneer het erg afwijkt van wat veel reizigers zelf als realistisch ervaren.
Leon

ik heb zo'n bagagenetje bij een fietswinkel gekocht vorige week. dus voor degenen met motorzaak-angst: je hoeft zo'n winkel niet in! :-)

everslagers schreef:ik heb zo'n bagagenetje bij een fietswinkel gekocht vorige week. dus voor degenen met motorzaak-angst: je hoeft zo'n winkel niet in! :-)
De netjes die ze in (sommige) fietswinkels verkopen zijn kleiner en lichter.
Niet om het een of ander, maar het is maar ter info.
Leon

Leon schreef:We weten niet eens hoeveel tassen Driesba bij zich had.

Leon
Ha ha, daar ben ik dan ook erg benieuwd naar.

Anyway, je hebt gelijk als je bedoelt dat we alleen op de gestelde vragen in moeten gaan.

Driesba had in ieder geval 33 jaar voorbereiding bij zich :lol:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ght=#66985

Jeroen Kuijt schreef:Hoi Dries,

Onlangs heb ik bij een motorzaak een bagage netje gekocht.
Koste iets van 5 euro. Sterk met 6 stalen haken met een kunststof coating.
Op zich nix mis met dat netje maar i.p.v. heb ik ooit eens een zooitje snelbinders (een zak vol in verschillende lengtes) gekocht bij Liddl of Aldi voor ook zoiets van € 5,-. Kun je overal voor gebruiken en alles tussen stoppen. En zie van zo'n netje maar eens een waslijntje te maken :lol:

Blanche schreef:Driesba had in ieder geval 33 jaar voorbereiding bij zich
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8)

Whisky

Willem Jongman schreef:Minder meenemen, dan kunnen je tassen ook weer dicht....
Wim
You're absolutely right. :?

whisky schreef:Hoi Dries!

Moet ik mij alleen overwinnen om een motorzaak binnen te stappen :oops:

Fiets de Wereld,
Whisky
Heb ik, ondanks het rijbewijs A, - wel in verplichte diensttijd gehaald - ook last van. :oops:

Leon schreef:Wat een bevooreerdeelde reacties op de hoeveelheid bagage zeg.
We weten niet eens hoeveel tassen Driesba bij zich had.
Leon
2 fietstassen en 1 weekendtas achter en 1 stuurtas. Wel een slaapzak en diverse losgerammel op de bagagedrager.

Inderdaad heb ik 35% van de bagage - het mag ook 40% zijn - niet gebruikt en was voor het grootste gedeelte dubbel. Er was angst voor het geval 1 aluminiumdrinkfles niet voldoende zou zijn en daarom had ik een 2e in een fietstas. In het algemeen overbodig. Maar een vogel, planten en handighedenboek(scouting?) mag je die dan niet meenemen? De natuurbeleving staat bij mij ook hoog in het vaandel.

Bob&Marguérite schreef:
Jeroen Kuijt schreef:Hoi Dries,

Onlangs heb ik bij een motorzaak een bagage netje gekocht.
Koste iets van 5 euro. Sterk met 6 stalen haken met een kunststof coating.
Op zich nix mis met dat netje maar i.p.v. heb ik ooit eens een zooitje snelbinders (een zak vol in verschillende lengtes) gekocht bij Liddl of Aldi voor ook zoiets van € 5,-. Kun je overal voor gebruiken en alles tussen stoppen. En zie van zo'n netje maar eens een waslijntje te maken :lol:
Heb onderweg een 5-tal spinners en kleine "haak"spinners gekocht. Zeer handig die spinners die je ook als snelbinders kunt gebruiken. De haakbinders waren handig om iets ergens aan te hangen. Een bonte lappendeken derhalve. :wink: