Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Najaarstrektocht op 12-14 september - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Najaarstrektocht op 12-14 september

Nou ja als ik de plannen zo lees 80 kilometer. :roll: Wordt dan wel even doorbijten voor je broertje. Maar als jij lekkere sterke koffie voor hem zet fietst hij vast wel door. Anders heeft de groep vast wel een stel mensen die hem kunnen duwen. :wink:

:D :D Lustie nie

De locatienet oplossing:
Afbeelding
Beste wereldfietsers,

Afgelopen weekend hebben 28 fietsers onder leiding van Wilbert een mooie afwisselende tocht gemaakt.
We reden over lage heuvels en langs brede rivieren, en zelfs het weer zat mee.
We kampeerden op mooie campings zelfs aan de muziek was gedacht.

Namens de activiteitencomissie wil ik alle fietsers maar vooral Wilbert bedanken voor dit mooie weekend.

John Telleman.

28 fietsers! Jemig, dat zal me een beste optocht geweest zijn. Op de eerste najaarstrektocht in 2000 waren we nog met zijn achten...

Ben benieuwd naar het uitgebreide verslag van de trektocht!

28 fietsers! Jemig, dat zal me een beste optocht geweest zijn. Op de eerste najaarstrektocht in 2000 waren we nog met zijn achten...

Ben benieuwd naar het uitgebreide verslag van de trektocht!

Het was een fantastisch weekend.
Heerlijk om eens zelf niet op de kaart te hoeven kijken :D
Organisatie bedankt!
Lekker frisse nachten overigens:
Afbeelding

Vanaf vrijdagavond tijdens de nachttocht in het pikkedonker naar Groesbekistan werd de inhoud van mijn hoofd al geteisterd door de Frans Bauer en de eerste zin van zijn onvergetelijke (helaas letterlijk!) "Als sterren aan de hemel staan".
Als je het er niet uit krijgt moet je maar gewoon meedoen. Daarom voor de enthousiaste wereldfietsers die na de trektocht al neuriënd in de auto of trein zaten staat hieronder de tekst van het refrein.......
(ben nog bezig met: Ik heb een toet-toet-toeter op mijn waterscooter!)

Als sterren aan de hemel staan
Dan sta ik weer even stil
Dan weet ik echt wat ik wil
Dat is alleen maar jou
Als sterren aan de hemel staan
Zijn woorden niet eens zo goed
Dan telt alleen 1 gevoel
Dat ik veel van je hou


Het complete verslag met foto's (óók de gecencureerde opnames die het tijdschrift nooit halen!) volgt binnenkort op dit medium........

Voor de liefhebbers van de sterrenplaybackshow nog een Benny Nijman klassieker over sterren:

'Een vrijgezel die gaat pas slapen,
Als hij al zijn sterren heeft geteld,
Pas als de vogels weer gaan zingen,
Gaat hij naar huis terug'

Voor iedereen die deze trektocht gemist heeft maar de volgende keer wel mee wil gaan: eind januari staat er een wintertrektocht gepland. Houd daarom de activiteitenkalender van de Wereldfietser nauwlettend in de gaten!

Nogmaals hulde voor Wilbert voor zijn prachtige routes en dank aan iedereen voor de gezelligheid (en dank voor het bijschijnen met de zaklamp bij het verwisselen van de lekke band, 's nachts in het bos op weg naar de camping...).

Freek

Zo zie je maar weer met Frans Bauer en Benny Nijman kom je het weekend wel door en laten we vooral zingende en jodelende Bert niet vergeten. Hij wist toch maar mooi de honden onderweg aan het janken (blaffen) te krijgen.
Het duits van sommigen zou nog wat opgehelderd kunnen worden met onderstaand refrein:

"Ich bin wie du
wir sind wie Sand und Meer
darum brauch ich dich so sehr.
Ich bin wie du
wir sind wie Tag und Nacht
fur einander immer nur da
fur immer nur da"

(vergeet vooral het achtergrond koortje niet)

Het was inderdaad een prachtige tocht en ook ik dank daarvoor in eerste instantie Wilbert (hij heeft tenslotte de tocht uitgezet en verzorgt), maar daarnaast wil ik ook alle "wereld"fietsers bedanken voor hun gezelligheid, want gezellig was het.

Laat het verslag en vóóral de foto's dus maar komen!!!
Beste weekend zangers

Wat denken jullie van

:twisted: Knorrie Konings:

Ik krijg een heel apart gevoel van binnen
als ik jou aankijk lieve schat...
Wat moet ik zonder jou (WF) beginnen...

Fietsen misschien????

Of een WF songfestival organiseren? Iets voor de aktiviteiten comissie misschien??? :wink:

Nou dank je allemaal voor het gezellige weekend en tot de volgende keer.

We hebben nog aan je gedacht op het pontje bij Millingen Bert.
Heen en weer gaat het veer, keer op keer...
hoewasie nou eigenlijk?
Hierbij een korte impressie van de nazomertrektocht:


Het weer zou vrijdag en de dagen erna goed worden, had Erwin Krol donderdagavond nog beloofd. Ook weeronline.nl voorspelde voor vrijdag mooi weer. Dus besloot ik op de fiets naar Nijmegen te gaan. Om half negen vertrek ik uit Delft. Het is weer droog, nadat er een paar druppels regen gevallen waren. Over rustige wegen rijd ik vlot naar Rotterdam. Daar begint het te motregenen. In de Alblasserwaard (er stond nog een bruidspaar in de regen foto’s te schieten bij Kinderdijk) komt de regen met bakken tegelijk naar beneden. Dit is niet leuk meer. In Molenaarsgraaf droog ik in een café even op. Daarna weer verder in de regen. In Gorinchem is het even droog, zodat mijn lunch niet natregent. Maar zodra ik Gorinchem uit rijd, regent het weer en houdt het niet meer op voordat ik Tiel voorbij ben. Het is droog, en rustig rijd ik over de Rijndijk naar Nijmegen. Het is nog vroeg (half zes) dus besluit ik na 145 km fietsen de lokale friettent te plunderen. Wanneer ik daarna naar het station rijd, hoor ik luidkeels iemand roepen. Het blijkt Rena te zijn die mij zag fietsen. Gezellig drinken we een bakje koffie. Daarna gaan we naar het stationsplein en maken kennis met een grote groep fietsers.

Even later rijden we met een grote groep Wereldfietsers door de heuvels naar Groesbeek. Het begint al aardig te schemeren, en in de donkere bossen voor de camping blijkt mijn voorband lek te zijn. Geholpen door vele Fietsers met zaklamp wissel ik de binnenband en zodoende rijden we even later in het pikkedonker de camping op. Nu nog zoeken naar de rest van de groep fietsers die al op de camping zit. Na een uitleg van andere campeerders treffen we elkaar en kunnen we in het donker de tent op zetten. De echte die-hards fietsen daarna nog terug naar het douchehok voor een heerlijk warme douche. De avond verloopt verder gezellig met wijn, koekjes en chips.

Zaterdagochtend schijnt de zon prachtig door de bomen. Nadat we in Groesbekistan de supermarkt geplunderd hebben (echte wereldfietsers drinken daar gratis koffie!) splitst de groep zich op in een ‘kilometervretergroep’ en een ‘terrasgroep’. Zelf rijd ik in de ‘snelle kilometergroep’ mee. Wilbert heeft een prachtige tocht uitgezet door het Reichswald. Na het Reichswald rijden we door de boerenvelden over rustige wegen richting Xanten. Onderweg komen we nog net voor sluitingstijd bij een bakker die bijna uitverkocht was (en toen wij weg waren helemaal). Het zit me niet mee, want nu heb ik weer een lekke band. Tijdens de lunchpauze heb ik even de tijd om die te plakken. Na de lunch komen we gezellig keuvelend in Xanten, waar het groot feest is. Veel muziek en vaandelzwaaiers. De terrasjes zitten overvol. Van verschillende terrassen de stoelen verzamelend kunne we toch nog even uitrusten. Na Xanten gaan we voor de wind op weg naar de camping in Rees. Even daarvoor treffen we de andere groep weer. Op de camping worden we getrakteerd op een heuse disco. Ieder kookt zijn potje, waarna de kring steeds groter wordt en de koekjes, cake, nootjes, chips, wijn, bier, jägermeister etc. van hand tot hand gaan. Het is reuze gezellig en koud: het is helder weer.

Na een koude nacht vertrekken zijn de meesten om half negen weer op. Rena en Marco zijn nog steeds (Duitse) liedjes aan het zingen; John wil van zijn 10 eieren af, anderen verzamelen de lege wijn- en bierflessen. Om half tien rijd de ‘snelle’ groep al weg. Na 40 km tijd voor koffie met appelgebak, voordat we door de prachtige bossen de heuvels opklimmen via een mountainbike parcours. Dat is redelijk zwaar, sommigen moeten stukken lopen. Bij Ben breekt een spaak in zijn achterwiel. In Hoch Elten wordt de spaak vervangen en de slag uit het wiel gehaald. Hier treffen we ook weer de andere groep en na de lunch rijden we gezamenlijk in een grote, lange rij naar de pont bij Millingen. Daar gaan de meesten weer terug naar Nijmegen. Zelf rijd ik met 7 anderen naar Arnhem. We volgen in de warme zon de Rijndijk. Krijgen in Arnhem nog bijna een steen van een ‘kansarme nieuwkomer’ naar ons toegesmeten en zetten ons daarna op een Turks terras voor een drankje en een hapje. Dan de fiets in de trein op weg naar Utrecht. Daar splitsen onze wegen weer: samen met Tanja stap ik daar over op de trein naar Voorburg. Vanaf daar gaan we ieder onze weg naar huis, na een uitermate gezellig weekend.

Wereldfietsers en vooral Wilbert: bedankt voor de gezelligheid en de mooie fietstochten!!!


Freek
Het is inmiddels dinsdag en nog steeds ben ik in de vakantie stemming :lol: .
Dit weekend was echt tof en ik hoop dat er nog vele zullen volgen.

Wilbert en alle anderen, bedankt...

Rob

Ook op woensdag blijft het gevoel van alweer een tevreden weekend!!! :wink:

Moet zeggen dat het alweer een eeuwigheid geleden lijkt...
Wanneer is de volgende trektocht? Niet de wintertrektocht, daar heb ik de spullen niet voor.

Jarno,

Je kent het legendarische verhaal over de wintertrektocht georganiseerd door Marco Geurts toch wel. Hij organiseerde zelf de trektocht en kwam er op de eerste avond achter dat zijn tassen eigenlijk wel erg licht waren doordat hij zijn slaapzak vergeten was (en heeft vervolgens twee nachten zonder slaapzak met al zijn kleren aan in zijn tent geslapen)....

Zoveel uitrusting heb je blijkbaar niet nodig.... :lol:

Dennis

:wink: Kan redelijk tegen de kou, maar zo goed nou ook weer niet.

Jarno neem je vriendin mee en een heel klein tentje. :wink:
Wintertrektocht moet ik ook maar eens proberen.
Met een lekkere gluhwein voor je tentje zitten.
Tot de volgende keer.
Gudy

Mijn tentje is wel te leen hoor. Als je heel veel van elkaar houdt dan kan je er met zijn tweeen in liggen. Fles gluhwein (zo je wil jagermeister) er bij en je kan iedere wintertocht aan.

Voor de liefhebbers: de wintertrektocht staat gepland voor 23-25 januari 2004. Meer bericht hierover volgt nog, maar dan kun je alvast de data reserveren in de agenda! :)

Freek

FV schreef:Voor de liefhebbers: de wintertrektocht staat gepland voor 23-25 januari 2004. Meer bericht hierover volgt nog, maar dan kun je alvast de data reserveren in de agenda! :)

Freek
De tocht zal uitgezet worden in Twente en een stuk van Duitsland. Nu maar hopen dat er dat weekend veel sneeuw zal liggen. Ik denk aan een start op vrijdagavond op een kampeerterrein in Ootmarsum.

Gerard Poorthuis