Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Foto gezocht voor verenigingsnieuws - Forum Wereldfietser

Foto gezocht voor verenigingsnieuws

Voor het verenigingsnieuws van nummer 4 ben ik op zoek naar een goede foto (die over een halve pagina kan worden afgedrukt) van een van de verenigingsactiviteiten van de afgelopen maanden:

Bijvoorbeeld:
Nazomerweekend
Hemelvaartstrektocht
Fietsreparatiecursus

Wie o wie heeft een goede foto?

Reacties graag naar dennis@wereldfietser.nl

Ik heb hier 14 foto's van de Hemelvaarttrektocht. Ze zijn digitaal in jpg ongeveer 730k per stuk.
Echt klein worden ze niet in een zippie, 9.80 mb samen. Heb ze ook nog origineel. Je zegt het maar.

:wink: Ja ik heb gelezen dat het via de mail mag, maar blijft een forum...

Jarno,

De digitale foto's zijn welkom als ze aan de eisen van de redactie voldoen: uit mijn hoofd dacht ik dat de resolutie minimaal 300 dpi moet zijn in het formaat waarin de foto geplaatst moet worden, dus over een halve pagina A4. Hoofdredacteur Eric Schuijt, klopt dit een beetje?

Wellicht kun je zelf een voorselectie maken van bijvoorbeeld de drie beste foto's? Ik ontvang ze graag.

Groeten,
Dennis

De foto’s hebben we het liefst niet digitaal. Tegenwoordig heeft iedereen een scanner of digitale camera en de kwaliteit is niet altijd even goed. Aan de andere kant wordt ook veel digitaal beeldmateriaal heel behoorlijk aangeleverd. Het liefst komen we er niet op de dag van aanlevering achter.

Digitaal materiaal moet in gray-scale op 300 dpi worden aangeleverd op een formaat van minimaal 14 x 22 cm. Dat is namelijk het formaat waarop de meeste foto’s worden geplaatst. Voor elk nummer is een goede foto op minimaal 14 x 22 cm nodig voor verenigingsnieuws, het moment en gecranct en geshift. Vooral het verenigingsnieuws werd nogal eens vergeten. En voor fietsers onderweg, tip en op kleine schaal zijn foto’s belangrijk. Het formaat hiervoor kan ± 8 x 12 cm. zijn.

Is het dus eigenlijk het beste om de foto's die in aanmerking komen apart te laten afdrukken in zwart-wit op een 14x22 formaat of komt een normale kleurenfoto van 10x14 ook in aanmerking om op te sturen?

Liever opsturen, de heer en dame opmaker hebben zeer goede scanners, beter dan de gemiddeld escanner. En als je een belangrijke dia of foto aangetekend wilt versturen, dan worden de verzendkosten vergoed.

Eric Schuijt schreef: Digitaal materiaal moet in gray-scale op 300 dpi worden aangeleverd op een formaat van minimaal 14 x 22 cm. Dat is namelijk het formaat waarop de meeste foto’s worden geplaatst.
Hoi Erik,
Zover ik weet hebben digitale afbeeldingen zoals .jpg en .bmp-bestanden geen formaat in centimeters, noch in dpi's, maar in pixels. Maar als ik even omreken wat jij waarschijnlijk bedoelt gaat het om afbeeldingen van 300 / 2,54 * (14x22) = 1654 x 2598 pixels. Met deze informatie is het niet nodig om een foto alvorens te scannen af te laten drukken op het incourante formaat van 14 x 22 cm, maar kun je vanaf elk formaat werken. Maar dat jij liever een foto ontvangt begrijp ik wel. :)
Groetjes, Leon

Helaas heb ik geen zwart-wit foto's.

Gelukkig kan de redactie daar dus hele mooie zwart-wit afbeeldingen van maken. Ik zal eens kijken of ik er een paar mooie tussen heb.

Fijn dat er zoveel fotografen met geschikte foto's zijn, maar mijn brievenbus is nog leeg (heb de postbus nog niet gecheckt). En volgend weekend is de uiterste deadline voor aanlevering van kopij. Dus kom op, stuur je foto op!

Voor adresgegevens: dennis@wereldfietser.nl

ehm. Je bent er toch bij bij Marco? Want ik dacht ze dan even mee te nemen. Mag je zelf kiezen :wink:

Names de redactie dank voor het aanleveren van alle mogelijke mooie foto's. Zijn er nog mensen die iets leuks willen schrijven voor het thema Benelux? Bijvoorbeeld die nieuwe fietsers die op de weekeinden meefietsen?