Hoi,
Onderstaand bericht lijkt mij relevant voor fietsreizigers die nu onderweg zijn, omdat juist paspoorten van fietsers vaak veel te verduren hebben. Ik zag op TV dat de eventuele breuk op kan treden waar de harde pagina aan het boekje zit, op een klein cm afstand van de kaft. Wees dus voorzichtig want je wilt niet dat het ding stuk gaat.
Groeten, Leon (gelukkig heb ik een oud paspoort, het mijn zou als eerste gebroken zijn 8O )
**
van http://nu.nl:
"Paspoorten verstevigd na klachten over loslaten
Uitgegeven: 4 september 2003 20:52
DEN HAAG - De fabrikant van Nederlandse paspoorten maakt sinds vorige week de rug van Nederlandse paspoorten steviger. Er waren klachten van de Marechaussee dat soms de pagina met persoonsgegevens losliet. Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft opdracht gegeven voor de aanpassing, zo is donderdag bekendgeworden.
Het gaat om het nieuwe type paspoort, waarbij de pagina met persoonsgegevens van hard plastic is gemaakt.
Volgens een woordvoerder van het ministerie liet de pagina bij enkele honderden paspoorten los. Er circuleren, volgens het ministerie, al ruim 3,5 miljoen paspoorten van het nieuwe type.
"