Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hij is er! De Idworx Easy TiRohler - Forum Wereldfietser

Hij is er! De Idworx Easy TiRohler

Ik had er nog niet van gehoord, maar ondekte tijdens het surfen het nieuwe model van Idworx.

Onverwoestbaar titanium frame. Ah daar zal wel een prijskaartje aan hangen, ff zoeken ja hoor € 5995,-

een leuk gadget

Afbeelding

de iSR tegen het doorslaan van het stuur bij een valpartij of bij volle belading van de lowrider.

Ik herkende dit vroeger bij m'n puchie (bromfiets) -zat alleen aan de onderzijde bij iedere bromfiets/motorfiets- dus zo nieuw is dit niet.

Maar wat vindt de wereldfietser van deze fiets?

Overigens begrijp ik dat deze fiets in beperkte oplage wordt geproduceerd.

meer details op de diverse sites*: googlen > Idworx Easy TiRohler

*totaal geen commercieel belang.
Bob&Marguérite schreef: een leuk gadget

Afbeelding

de iSR tegen het doorslaan van het stuur bij een valpartij of bij volle belading van de lowrider.
.
deze is van Wiesmann, uit 2001 .....

Ik was van plan morgen ff te gaan kijken bij Eric want die heeft er een staan.
Overigen zit die nok ook op de gewone ER dus daarvoor hoef je hem niet te kopen :lol: Zijn ze meen ik sinds vorig jaar mee begonnen bij Idworx.
Frame is wel minder stijf dan een aluminium volgens Gerrit Gaastra himself

Hoi!

En hoeveel kg is dat titanium frame nu lichter t.o.v. een aluminium en CrMo frame met dezelfde afmontage? Kortom: hoeveel snickers (a 60 gram) of water (liter) kan ik meer meenemen voor die mega prijs? :-D En kan iemand het lassen op reis in Verwegistan?

Whisky
Bob&Marguérite schreef:een leuk gadget
Afbeelding
de iSR tegen het doorslaan van het stuur bij een valpartij of bij volle belading van de lowrider.
Bij een valpartij zal dan in plaats van dat het stuur netjes draait er iets anders moeten gebeuren... maar gebeuren zal er iets.
Het ding dient dus t.b.v. het parkeren, lijkt me.
Leonb

Volgens de jongens bij Gaastra is ie wel voor het vallen :?:

"EXTRA LANGE ONDERLIGGENDE ACHTERVORK" :?

Zal wel goed gaan verkopen 8)

Hoi!

Ik heb na wat gezoek het gewicht van de Easy Tirohler gevonden: 12 kg.
De aluminium Easy Rohler weegt 15.4kg. Dus een gewichtsbesparing van 3.4kg. Maar je betaald daar wel 2695E meer voor. Dat is 793E per kg gewichtbesparing :shock:
Maar door die gewichtbesparing kan je dan wel 57 snickers meer meenemen op reis 8) :roll:

Whisky

whisky schreef: Maar door die gewichtbesparing kan je dan wel 57 snickers meer meenemen op reis 8) :roll:
YES!
This boy knows what it's about!
(Broodje) Snickers - the way forward!

whisky schreef:Hoi!

Ik heb na wat gezoek het gewicht van de Easy Tirohler gevonden: 12 kg.
De aluminium Easy Rohler weegt 15.4kg. Dus een gewichtsbesparing van 3.4kg. Maar je betaald daar wel 2695E meer voor. Dat is 793E per kg gewichtbesparing :shock:
Maar door die gewichtbesparing kan je dan wel 57 snickers meer meenemen op reis 8) :roll:

Whisky
Knap werk om op 2 kilo frame 3.4 kilo te sparen!

m-gineering schreef: Knap werk om op 2 kilo frame 3.4 kilo te sparen!
Ja, daar bij Gaastra weten ze wat ze doen :wink:

Ik kon alleen gewichten van de hele fietsen vinden, niet van de frames dus het zal ook wel een stuk aan de afmontage liggen of zo.

Whisky

Ja ze besparen op remkabels..... :wink:

Haike schreef:Ja ze besparen op remkabels..... :wink:
Ah, vandaar de ISR natuurlijk :idea: :lol:

Whisky

Nou ik heb er uiteindelijk gisteren op gereden, hij zoeft over de weg stuurt vrij direct en dat voel je in het frame terug, je voelt hoe het frame reageert op de stuurbeweging. Ik heb wel zonder tassen gereden dus hoe het met bepakking is weet ik niet. Maar om nou te zeggen dat het een hele grote meerwaarde oplevert..... Het rijdt denk ik iets comfortabeler, omdat het iets minder stijf is.

whisky schreef:Hoi!

Ik heb na wat gezoek het gewicht van de Easy Tirohler gevonden: 12 kg.
De aluminium Easy Rohler weegt 15.4kg. Dus een gewichtsbesparing van 3.4kg. Maar je betaald daar wel 2695E meer voor. Dat is 793E per kg gewichtbesparing :shock:
Maar door die gewichtbesparing kan je dan wel 57 snickers meer meenemen op reis 8) :roll:

Whisky
Mijn mooie Giant FCR heb ik op 28 augustus 2003 voor € 749,– gekocht en hij weegt 12 kilo. Van de exhorbitante knettergekke hoge prijs ad € 5995,– zakt mijn broek af! :shock: Daar betaal ik liever een fietstocht van vier maanden voor.

Tja, meer dan 5000 euro is een hele boel geld voor een fiets maar ook hier geldt: alles is relatief. Met een voldoende hoog jaarinkomen kan 5995 een schijntje zijn. En vergeet niet: waarschijnlijk zullen klanten die deze fiets kopen veel meer geld per 4 maanden uitgeven dan 5995 euro. :lol:

Ik geloof wel dat er hier een (kleine) markt voor is.
Op de vraag of dit soort fietsen "nodig" zijn kan ik alleen maar nee beantwoorden. Maar goed, dat geldt ook voor een fiets van 2500 euro.
Ik denk dat een merendeel van de leden van de wereldfietser een duurdere fiets hebben dan ze strikt noodzakelijk nodig hebben. Sterker nog: dat geldt zelfs voor ons terwijl we de fietsen toch flink (mis)gebruiken.

Ik heb de fiets nog niet in het "echt" gezien. Vanaf een plaatje vallen me wel de grote kettingkast en het grote slot op. Kwa vormgeving had ik hier wel wat meer verwacht.

En als je toch een Titanium fiets wilt, hoeft hij geen € 6000,= te kosten. Is het de goede maat (58 cm), dan kan je deze beauty
Afbeelding
bij Van Nicholas kopen voor € 1999,= (ex BTW). Kijk op hun website onder special offers.

Gerd

GerdC schreef:En als je toch een Titanium fiets wilt, hoeft hij geen € 6000,= te kosten. Is het de goede maat (58 cm), dan kan je deze beauty
bij Van Nicholas kopen voor € 1999,= (ex BTW). Kijk op hun website onder special offers.
Gerd
Hoi!

Ja, maar daar zit niet zo een mooie Idworx sticker op he :roll: :wink:

Whisky

IK heb net gekeken, bij Van Nicholaas, maar alleen voor het frame ben je al 1200 euro kwijt. Met een R-naaf zit je dus al snel aan de 3500 euro.

IK weet wel dat Koga een paar jaar geleden, een beperkte jubileum oplage hadden gemaakt, en die waren 15000 euro. Die fietsen waren in een paar maanden weg.

Mensen hebben geld zat voor fietsen over. De aanschaf kost dan wel wat, maar veel minder dan een auto zeker als je kijkt naar het onderhoud.

mario

mario schreef:
Mensen hebben geld zat voor fietsen over. De aanschaf kost dan wel wat, maar veel minder dan een auto zeker als je kijkt naar het onderhoud.

mario
Valt tegen.
Het onderhoud van een fiets waarmee flink wat kilometers worden gereden, is alles bij elkaar bijna net zo duur als dat van een auto die geen al te rare kuren vertoont.

hij zal best wel gekocht worden, alleen niet door mij... een maybach of super sportwagen heeft ook kopers, ben je daar zo veel meer mee?

Ik ben ZEER blij met mn nieuwe vittorio, heb er net mn eerste langere tocht mee gemaakt met twee achtertassen, en ik merkte niet dat ze er aan hingen.

naja, als je ze kwijt raakt maak je ze, ik zou het ook doen als ik Gerrit was:p