Additionally, paste this code immediately after the opening tag: plezierfietsen! - Forum Wereldfietser

plezierfietsen!

Hallo , ik vraag mij af of er ook gewoon fietsters zijn die zonder hartslagmeters, energiedrankjes, speciale antizweet kleding, kilometertellers e.d lekker op reis gaan. Tentje opzetten als je er genoeg van hebt en een lekker koud biertje opentrekken met event. een sigaretje, als beloning.
Groetjes hannie

Hé Hannie! :D
Ja, ik! heb overigens wel een km-teller, zou niet zonder willen..
Dit jaar héél plezierig naar Praag gefietst, onderweg met stel Duitsers op een terras blijven hangen, het was 13 uur toen ik een kopje koffie wilde drinken, het was 17 uur toen ik na aardig wat koude witte wijntjes weer verder ging. Wég planning, de eerste beste camping opgezocht, tent opgezet en slapen 8)

Ik heb nog nooit een fietsvakantie gedaan, maar volgend jaar komt de eerste er aan (naar zuid duitsland) en dan ga ik het als volgt aanpakken. Gewoon fietsen met die handel, heel af en toe een terasje pikken (ik wil wel graag vooruit komen) en rond een uur of 6 de camping op zoeken en dan lekker een koud pilsje pakken. Het is precies zoals je zegt: het is vakantie.

Paul

Leuke vraag! :D

Onlangs in Chur ontmoette ik een leraar uit Limburg. Volgens hem was het meer een sportvakantie. Hij was echt heel erg met zijn aantal kilometers per dag bezig, dronk geen alcohol en zo. :?
Ook nam hij onderweg weinig foto's, dat nam weer te veel tijd in beslag.

Ik antwoordde gelijk. Nou, voor mij is het gewoon vakantie hoor. Overal waar ik iets moois zie moet ik gelijk even stoppen en een fotootjs maken. Als ik daardoor minder kilometers maak is dat jammer dan. Maar wakker kan ik er niet van liggen. :P

Het ligt er maar aan, de ene dag wil je graag ergens zijn, de andere maakt het niet zoveel uit.

Maar ik vind het wel leuk om bvb. de rustdag te nemen op een camping die de juiste omgeving biedt.

Er was laatste vakantie een dag dat ik meer (tsjechisch bier) gedronken had dan gefietst had zo zie/zeg ik het zelf, maar de meeste dagen zijn gewoon actieve dagen, waarbij je pas rust hebt wanneer de tent staat en je zelf gegeten hebt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de rustige dagen minder zijn, maar dan kan ik net zo goed thuisblijven.

Ik weet ook niet hoeveel ik nu precies heb afgelegd, enzovoort, maar ik heb heel wat gedaan en gezien, voor mijn doen.

Willem

:shock: :roll:

Ik fiets altijd voor mijn plezier... of dat nou met kilometerteller, antizweetkleding, GPS of weet ik veel wat is... mij boeit dat niet... als ik maar plezier heb!

Natuurlijk zijn er momenten dat je het zwaar hebt, maar uiteindelijk geniet ik met volle teugen!

Duss... ik snap je vraag niet zo eigenlijk...
hartslagmeter : nee
energiedrankjes: nee
speciale antizweet kleding: nee
kilometertellers: ja
Tentje: ja
lekker koud biertje: JAAAA
een sigaretje: NEEEE

Ik fiets (ook) altijd voor mijn plezier. Ik heb veel mee in mijn fietstassen maar dat is dan meer voor onvoorziene situaties (lekke band, geknapte versnellingskabel, gebroken spaak, regen, bloedende knie, etc.)
jiskefet schreef:Hallo , ik vraag mij af of er ook gewoon fietsters zijn die zonder hartslagmeters, energiedrankjes, speciale antizweet kleding, kilometertellers e.d lekker op reis gaan.
Die zijn denk ik wel in de meerderheid. Maar omdat al die dingen dan niet stuk gaan en geen update behoeven wordt er minder geschreven op dit forum natuurlijk :D
Groetjes,
Leon (km teller om op het einde van de dag te zien wat de score is - ben ik daarom zo moe - en 1x per dag de GSM aan of er een SMS is van thuis)

Ik heb een hele goede High-tec fiets vind ik zelf, waarmee ik begon met een km-tellertje van een tientje.

Na nog geen 500 km gingen mijn trappers stuk, (was een of andere imitatie Shimano spul en goedkoop) Dus moest ik nieuwe kopen onderweg. Meteen maar betere gekocht. Terug van tocht duw ik de imitatie onder de neus van mijn fietsenman, waarop hij erkent dat dat niet kan. Nou was op tocht dat tellertje ook kapot gegaan, (gevallen stuur omgeklapt, draad afgerukt) Dus kwam hij spontaan met het idee of ik het leuk vond om dan een flight-deck op mijn stuur te krijgen ter compensatie, dus die zit er nu op.

Verder heb ik een vaude-fiets-afrits broek die sneldrogend is, maar waar ik gruwelijk spijt van heb dat ik hem gekocht heb.
Ik rij gewoon in een katoenen t-shirt en andere natuurlijke materialen, dat vind ik het prettigst.
Ik heb een mobiel maar ja die heb ik ook in het dagelijks leven bij me.
Geen GPS gewoon een kaart werkt prima.
Een goede poncho van het Tateljee
Maar een hartslagmeter? neuhhh... gewoon luisteren of het niet teveel bonkt in mijn hoofd... :lol:

Geen hartslagmeter.
Maar wel km-teller en zweethemdjes. En tentlocatie op vooraf geplande plek. En geen sigaret en weinig alcohol (maar liever veel thee) als ik een lange hete dag achter de rug heb en de volgende dag ver moet fietsen.
Ik ben denk dus een fietser zonder plezier. 8) En ik heb het prima naar mijn zin!

Fiets: Ja
KMteller: Ja - niet meer dan 5 functies anders ben ik de draad kwijt
Hartslagmeter: Nee - als het pijn doet, stop ik.
GPS: Nee - ik ben een kaart en kompas man!
Sportdrankjes: Nee
Broodje-Snickers (SUPER SPORTVOEDING!): Oh yes!
Drank: Minstens 2 pints of een fles wijn na een dag fietsen!

Alleen kilometerteller met hoogtemeter. Geen speciale fietsbroek en/of shirt. Wel buitensportkleding die snel droogt. Niet roken maar wel, als we aankomen op de camping, eerst een biertje of een wijntje en een zak chips of nootjes o.i.d. Daarna zetten we het tentje op.

Veel fietsplezier, Ronald
jiskefet schreef:Hallo , ik vraag mij af of er ook gewoon fietsters zijn die zonder hartslagmeters, energiedrankjes, speciale antizweet kleding, kilometertellers e.d lekker op reis gaan. Tentje opzetten als je er genoeg van hebt en een lekker koud biertje opentrekken met event. een sigaretje, als beloning.
YEP 8)

Vooral dat vanaf 'Tentje''.
Zonder tellertje rijden er niet veel maar het ligt eraan waar je deze voor gebruikt. Voor de info of de prestatie.

Maar, je kan met al dat spul toch ook gewoon ook voor je plezier fietsen? :roll:

Het is zelfs zo dat al dat hi-tech spul juist voor extra plezier kan zorgen. Neem nou een fietsbroek, krijg je geen zere kont. Een kilometerteller, kan je zien hoe hard je rijdt in een afdaling. Fietskleding, die is sneller droog nadat je het gewassen hebt. Een zweethemd, is echt prettig hoor! Mocht je een hartkwaal hebben, dan is een hartmeter niet verkeerd hoor. Moet ik doorgaan? :P

Twee dingen vallen mij op:
- de vraag is niet onder Kletspraat gesteld terwijl het echte kletspraat is
- we eten nog niet wat Jiskefet voor type is (is dat trouwens je echte naam? :wink:)

Op mijn race en mijn singlespeed heb ik geen km-tellers.
Dat bevalt erg goed.
Het is rustiger.
Ik fiets relaxter.
Meer zen.
Ben dit jaar met een rugzakje en minieme bagage op pad gegaan.
In eigen land.
Van hotel naar kennis naar hotel.
Twee weken.
Tussen 120 en 150 km per dag.
Daarna eten en drinken.
Cyclo-culinair genieten.
Volgend jaar ga ik zo naar Duitsland en Frankrijk.
Volgens mij is daar een markt voor: cyclo-culinair reizen.
niko
jiskefet schreef:Hallo , ik vraag mij af of er ook gewoon fietsters zijn die zonder hartslagmeters, energiedrankjes, speciale antizweet kleding, kilometertellers e.d lekker op reis gaan. Tentje opzetten als je er genoeg van hebt en een lekker koud biertje opentrekken met event. een sigaretje, als beloning.
Groetjes hannie
Kilometerteller ja (moet weten hoever het naar de bwoonde werelsd is )
Hartslagmeter: nee
Energiedrankjes: nee (maar wel water en thee)
Antizweet kleding: nee (wel zweetafvoerend van kunstof)
Tentje: ja
Biertje: Ja klar doch! En natuurlijk whisky :-)
Sigaretje: NEE. Wel af en toe een waterpijp als die voorhanden is.

Fiets de Wereld,
Whisky

Hoi
paul1987 schreef:Ik heb nog nooit een fietsvakantie gedaan, maar volgend jaar komt de eerste er aan (naar zuid duitsland)... heel af en toe een terasje pikken
Ik geloof niet dat je dat vol gaat houden in Duitsland, daarvoor is het eten en drinken veel te lekker en zijn de terrasjes en Biergartens (Biergartens vooral in Beieren) veel te gezellig :D 8)
Je bent van harte welkom in Bayreuth in ieder geval :-)
paul1987 schreef: lekker een koud pilsje pakken
Pils? Brrrr, geef mij maar een Weizen of zo een lekkere suefige Zwickl. Ben ik even blij dat ik in Oberfranken woon :D

Radl der Welt (genietend van de duitse Bierkultur),
Whisky

whisky schreef:

paul1987 schreef: lekker een koud pilsje pakken
Pils? Brrrr, geef mij maar een Weizen of zo een lekkere suefige Zwickl. Ben ik even blij dat ik in Oberfranken woon :D

Radl der Welt (genietend van de duitse Bierkultur),
Eeeuhhh.... een Zwickl kan van alles zijn, das gewoon een monster uit het kraantje van de lagertank, voor viltrage, en vaak is dat een pilsener.....

Haike schreef: Eeeuhhh.... een Zwickl kan van alles zijn, das gewoon een monster uit het kraantje van de lagertank, voor viltrage, en vaak is dat een pilsener.....
http://de.wikipedia.org/wiki/Zwickelbier
Afbeelding
http://www.bayreuther-bier.de/biere/akt ... kl_12.html

Smaakt niet zo "herb (erm, "hoppig"?) als volrijpe pils en drinkt makkelijk weg. Lekkerrrr :P

Whisky