Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen mee naar Normandie??? - Forum Wereldfietser

Fietsen mee naar Normandie???

Normandie.
We gaan gewoon met de auto, kamperen De vraag is: Fietsen in Normandie, hoe zit het daar met de heuvels??? Ik kan ze wel aan maar mijn vrouw (60!) heeft het er niet zo op èn slechts een gewone toerfiets. Dus wel of niet fietsen mee te nemen?
I.v.m. huiselijke discussies, graag goede raad, dank!

Als je vlakke wegen zoekt, zou ik toch in Nederland blijven. :lol:

LeoFietser schreef:Als je vlakke wegen zoekt, zou ik toch in Nederland blijven. :lol:
... of in Noord-Duitsland.

Normandië is best wel licht heuvelachtig en vooral de rivierdalen in en uit zijn aardige klimmetjes :wink:

Michael W schreef:
LeoFietser schreef:Als je vlakke wegen zoekt, zou ik toch in Nederland blijven. :lol:
... of in Noord-Duitsland.

Normandië is best wel licht heuvelachtig en vooral de rivierdalen in en uit zijn aardige klimmetjes :wink:
Of Vlaanderen ! :D .
Plat, en heel wat mooie architectuur.
Normandië is inderdaad best heuvelachtig. Het zijn meestal geen lange hellingen, maar daarom niet minder steil, integendeel.

Als je vrouw niet gewoon is te fietsen, dan zou ik toch niet te gek gaan doen. Zeker met klimmen zou ik opletten.
Je kan het natuurlijk heel rustig aan doen, 25km per dag ofzo, maar een heuvel word er niet platter mee.

Bedenk dat het voor jou niet leuk is als je telkens boven op een heuvel moet wachten, en dat het voor jouw vrouw ook niet prettig is als ze telkens moet afstappen om boven te geraken. Als ze net boven is denk jij wellicht "ze is er, we kunnen verder" terwijl jouw vrouw wellicht denkt "en nu effe rusten"