Additionally, paste this code immediately after the opening tag: cdrom VS dvd.... - Forum Wereldfietser

cdrom VS dvd....

Hallo,
Ik vertrek binnenkort voor een fietstrip van 5 maanden door chili en argentinie. We verwachten veel foto's te maken en we nemen dan ook een aantal extra geheugenkaarten mee. Maar op een gegeven moment zullen we toch foto's gaan branden en op sturen naar 't thuisfrontg en nu is mijn vraag: zijn de pc's in de internetcafes aldaar uitgerust met een dvdbrander of hebben ze "enkel" een cdrom? Er passen nml veel meer foto's op een dvd dan op een cdrom maar als de pc's geen dvdbrander hebben, hebben we daar weinig aan!
greetz
saskia
Hoi,
Voor een tientje stop je 2 GB aan info in een kaartje zo klein dat het onder de postzegel past. Dat zijn micro-sd-kaartjes. SD-kaartjes zijn nog goedkoper, dus ik denk dat ook het branden van dvd's al bijna uit de tijd is.
Groet,
Leon
Over het algemeen is er in bijna elk stadje dorp wel een internet cafe te vinden. waar ze bijna altijd ook wel een DVD brander hebben, meestal maken ze de DVD voor je. Wij hebben er eigenlijk nooit lang naar lopen zoeken.
Soms zijn de blanco DVD's op en zal je moeten wachten tot na de siesta voordat de kantoorboekhandel weer open gaat.

Het is meestal een groter probleem om een postkantoor te vinden dat open is :)

Handig is om een usb cardreader mee te nemen, dat werkt sneller en dan kan de camera in de tas blijven.

Goede reis!

@ leon: Toen wij in argentinie en chili aan het fietsen waren, waren de SD kaartjes er een flink stuk duurder dan hier.

Overigens zou ik niet alleen op de post vertrouwen, probeer ook een digitale opslagruimte te creëren op internet. Er zijn inmiddels genoeg aanbieders die gratis opslagruimte aanbieden.

Bij een internetcafe met een snelle internetverbinding kan je dan makkelijk de foto's uploaden.

Nessie schreef:Overigens zou ik niet alleen op de post vertrouwen, probeer ook een digitale opslagruimte te creëren op internet. Er zijn inmiddels genoeg aanbieders die gratis opslagruimte aanbieden. Bij een internetcafe met een snelle internetverbinding kan je dan makkelijk de foto's uploaden.
Ik zou ook niet alleen kaartjes naar huis sturen, maar ook een kopie bij me houden. Ze worden met de week goedkoper. Bereken de prijs eens per 36 opnamen, waar hebben we het dan over? Wat voor uurloon verdien je met onvindbare verwegge internetcafés in drukke steden, brakke internetverbindingen en nukkige DVD-branders?

Ergo: heeft iemand een mini-geheugenkaartjeskopieerapparaat?
Anders is er een gat in de markt!

Leon

Kopien moet je inderdaad altijd bij je houden.

Ondanks wat Leon bepleit maak ik onderweg toch gebruik van het maken van kopien op CD's of DVD's. Die zijn onderweg makkelijker te verkrijgen dan een nieuw memory kaartje (zeker de door mij gebruikte CF).
Ik laat dan twee DVD's maken. Een hou ik bij me, een stuur ik op en dan heb ik nog de kopie op mijn geheugenkaart. Wanneer ik van het thuisfront te horen heb gekregen dat de DVD is aangekomen EN is gekopieerd op mijn Appeltje wis ik de foto's op mijn geheugenkaart.

Met een image-tank ben je doorgaans in staat om kopien te maken van je memory kaartje. Dus dat is wel op te lossen. Dat heb ik een tijdje gedaan maar heb onderweg zoveel problemen gehad met image-tanks dat ik daar van ben afgestapt.

grt,
Marco

Ik sluit me aan bij Leon.
Voor 50 euro koop je een 16Gb SD kaart.
16Gb in CF formaat kost schrik niet: 106 euro's.
Een cartreader maakt van iedere PC een mini-geheugenkaartjeskopieerapparaat!

Groet,

John.

Leon schreef:Ergo: heeft iemand een mini-geheugenkaartjeskopieerapparaat?
Anders is er een gat in de markt!
Hoi,
Ik ben inmiddels verder, maar toch weer niet.
Bij gerenommerde zaken is niets te vinden anders dan hi-tech oplossingen van minimaal 100 euro en zo.
Maar bij de discussiegroep nl.foto waren er lui die meer wisten.
Zo'n geval heet een copybox. De wonderapparaatjes blijken al lang te bestaan.
* Dit is er een: http://www.delkin.com/products/connect/usbbridge
* Een ander is een "Sitecom CN-131" is zo'n dingetje en het ligt te koop bij de Opendozenwinkel in Rotterdam voor ..(hou je vast) 4,99 euro, inclusief batterijen. Een zekere Gerard had zo'n ding en het werkt.
{tekst verwijderd. Ik heb inmiddels zo'n ding gehaald bij de plaatselijke Paradigit voor 5 euro!}
[/b]Groet,
Leon

Is ook 5 euro bij Paradigit: http://www.paradigit.nl/info.php?art=10008307
Wat is eigenlijk het nut van zo'n ding, geheugenkaartjes wisselen is toch veel makkelijker, lichter en zo duur zijn die ook niet meer?

De tovenaar schreef:Is ook 5 euro bij Paradigit: http://www.paradigit.nl/info.php?art=10008307
Thnx! 8 km retour :D . Inmiddels geweest. Weegt 35 g, met batterijen 70 g. Snelheid is USB2. Fun:
Afbeelding
De tovenaar schreef:Wat is eigenlijk het nut van zo'n ding, geheugenkaartjes wisselen is toch veel makkelijker, lichter en zo duur zijn die ook niet meer?
Zoals eerder gemeld: backups voor de veiligheid en om naar huis te sturen. Toen kaartjes nog duur waren kochten fotografen dure en kwetsbare portable HD's. Nu kaartjes goedkoper en goedkoper worden raakt dat achterhaald.
Groet,
Leon