Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 100 cols tocht - Forum Wereldfietser

100 cols tocht

Hoi hoi,

Ik ben van plan in de zomer van 2009 de 100 cols tocht te rijden 8) (zie http://home.kpn.nl/bijma061/). Duurt nog even, idd, maar moet er zelf iig nog wel wat voor trainen.. :lol:

Anyway, iemand zin om mee te gaan? Heb al een paar lange tochten alleen gereden, vind ik prima, maar deze tocht lijkt me iets te zwaar om alleen te rijden. Qua tijdsduur dacht ik aan een kleine 40 dagen. Verder, wel redelijk budget reizen, maar beter geen tentje mee (doe ik normaal wel, maar lijkt me iets te zwaar die bergen op..)

Ik ben 21 jaar en ga het liefst met iemand die niet veel ouder is.

Groetjes,
Jurriaan

mij lijkt dit een leuk idee, maar ik vind het nog een beetje te vroeg om dit nu al te concreet te maken

ik ben nu 17 jaar,heb nog niet zo veel ervaring met fietsen in de bergen (behalve aan weekje Alpen dan) maar ik ga ook wat beginnen met trainen
ik ben gebonden aan de zomervakantie (juli-augustus)

low budget is heel goed voor mij en ik denk dat een tentje zeker te doen is als je met 2 bent

groetjes
floris

Ik heb interesse, maar ik kan geen 40dagen vakantie nemen, ik doe wat vakantiewerk in de zomermaanden. Ik wil gerust een heel stuk meefietsen. Met 2 achtertassen en weinig comfort geraak je alle bergen wel op, ik had in de Pyreneëen toch nooit echt problemen.

Hi heb de tocht gedaan samen met een vriend in 2003 en wij hebben het in 6 weken gedaan. Wij hebben wel de tent en kookspullen meegenomen. Als je alles goed verdeeld en verder niet te veel kleding en andere spullen meeneemt dan is het zeer zeker goed te doen.

Wij hadden wel redelijk getraind, zijn vanaf maart elke maand een weekend naar de Ardennen of de vogezen geweest.

Het is een prachtige tocht, wij denken er zelfs over om hem voor een tweede keer te gaan doen.

Succes met het vinden van de reisgenoot, het is leuker om met iemand samen te doen.

Hey, gaaf! Respect.. Ik zit er inderdaad over te denken om toch een tent mee te nemen, maakt je veel flexibeler en is wat goedkoper natuurlijk.

Ieder weekend de heuvels in is zeker goede training.. ik moet het op de een of andere manier combineren met training voor een marathon in mei; duurtraining hardlopend en lactaat op de fiets dan maar.
Het is een prachtige tocht, wij denken er zelfs over om hem voor een tweede keer te gaan doen.
Haha, het schijnt een verslavende werking te hebben... :D

Hoi,

Ik ben op het moment ook bezig om de 100 cols te fietsen, tot nu toe ongeveer 3000km gehad.
Om je conditie zou ik me niet super veel zorgen maken, zeker niet als je de route op de normale manier fietst (d.w.z. vanaf Saverne en dan tegen de klok in). Op die manier loopt de route langzaam in zwaarte op en bouw je vanzelf genoeg conditie op om de zware bergen in de pyreneen en de alpen over te komen.
Op onze site staan de verslagen+foto's van de 2 delen die we tot nu toe gefietst hebben http://www.fietsvakantie.gekkemensen.net.
Misschien dat je daar nog wat nuttige informatie uit kan halen.

Groetjes,
Bram

Hey,

Leuke site, heel gave foto's! Veel plezier met het laatste deel nog.