Additionally, paste this code immediately after the opening tag: British Midland (BMI) - Forum Wereldfietser

British Midland (BMI)

Gevlogen traject: Amsterdam-Aman (Jordanië)
Datum: heen 3 september - terug 12 september 2008
Vervoerstarief fiets: € 24,-- per enkele reis, dit zijn in feite afhandelingskosten. De fiets EN de bagage moeten binnen de bagagelimiet van 20 kg vallen. Het was dat ik met een georganiseerde reis ging, anders had ik overgewicht moeten betalen.
Vereiste/toegepaste verpakkingswijze fiets: Ze adviseren een doos, als je je fiets in een hoes verpakt, dan moet je een vrijwaringsverklaring tekenen. Mijn fiets was verpakt in een doos.
Fiets van tevoren aangemeld?: ja, bij de boeking
Ervaringen: De fietsen hebben aardig te lijden gehad, o.a. door de overstap in Londen. Één van de fietsen (verpakt in een speciale fietstas) had een kromme derailleur en derailleuroog. Een andere fiets (verpakt in een hoes) had een krom wiel. Op de terugweg was een deel van de bagage achtergebleven in Londen.
Frank schreef:Gevlogen traject: Amsterdam-Aman (Jordanië)
Datum: heen 3 september - terug 12 september 2008
Vervoerstarief fiets: € 24,-- per enkele reis, dit zijn in feite afhandelingskosten. De fiets EN de bagage moeten binnen de bagagelimiet van 20 kg vallen. Het was dat ik met een georganiseerde reis ging, anders had ik overgewicht moeten betalen.
Vereiste/toegepaste verpakkingswijze fiets: Ze adviseren een doos, als je je fiets in een hoes verpakt, dan moet je een vrijwaringsverklaring tekenen. Mijn fiets was verpakt in een doos.
Fiets van tevoren aangemeld?: ja, bij de boeking
Ervaringen: De fietsen hebben aardig te lijden gehad, o.a. door de overstap in Londen. Één van de fietsen (verpakt in een speciale fietstas) had een kromme derailleur en derailleuroog. Een andere fiets (verpakt in een hoes) had een krom wiel. Op de terugweg was een deel van de bagage achtergebleven in Londen.
Moet je de fiets van tevoren aanmelden?

Heathrow is een beruchte luchthaven. Het gaat daar vaak fout met doorgelabelde bagage.
Ralph schreef: Moet je de fiets van tevoren aanmelden?
Of het moet durf ik niet te zeggen, maar ik zou het wel doen. Bovendien zou ik voordat ik zou boeken zwart op wit de regels voor het fietsvervoer proberen te krijgen. Zoals ik al schreef werd door het grondpersoneel op Schiphol gezegd dat de fiets en de bagage samen onder die 20 kg limiet valt. Als ik op de BMI site kijk, dan zie ik wat anders en zoals ik het interpreteer dan geldt dat alleen voor vluchten naar Saudi-Arabië.
Zie http://www.flybmi.com/bmi/en-gb/flight- ... pment.aspx

Omdat BMI geen KLM partner is moet je, indien nodig, van tevoren ook een fietsdoos bij Menzies reserveren.

Groetjes,
Frank
Frank schreef:
Ralph schreef: Moet je de fiets van tevoren aanmelden?
Of het moet durf ik niet te zeggen, maar ik zou het wel doen. Bovendien zou ik voordat ik zou boeken zwart op wit de regels voor het fietsvervoer proberen te krijgen. Zoals ik al schreef werd door het grondpersoneel op Schiphol gezegd dat de fiets en de bagage samen onder die 20 kg limiet valt. Als ik op de BMI site kijk, dan zie ik wat anders en zoals ik het interpreteer dan geldt dat alleen voor vluchten naar Saudi-Arabië.
Zie http://www.flybmi.com/bmi/en-gb/flight- ... pment.aspx

Omdat BMI geen KLM partner is moet je, indien nodig, van tevoren ook een fietsdoos bij Menzies reserveren.

Groetjes,
Frank
Dank voor je reactie.
Inmiddels heb ik de info gevonden.
- Aanmelden fiets kan via hun website na betaling
- Gratis doos krijg ik van de fietsenwinkel in de buurt
- Regels zijn duidelijk, alle routes fiets en bagage samen per 20 kg (bij uitzondering Saudi-Arabië staat per ITEM).

Grondpersoneel had dus mijn inziens gelijk. Kortom als de fiets en bagage tussen 21-32 kg wegen betaal je Euro 50,00 per vlucht en anders Euro 22,50 per vlucht.

Ze wilden ons overgewicht (>20kg) per kg laten betalen, dat was niet juist.
Frank schreef: Ervaringen: De fietsen hebben aardig te lijden gehad, o.a. door de overstap in Londen. Één van de fietsen (verpakt in een speciale fietstas) had een kromme derailleur en derailleuroog. Een andere fiets (verpakt in een hoes) had een krom wiel. Op de terugweg was een deel van de bagage achtergebleven in Londen.
Iedere keer dat ik dit soor dingen lees vraag ik één ding af: Is het nou echt zo moeilijk om je derrie los te schroeven en hogerop aan de binnenkant van je frame te binden/tapen?
hwhaan schreef:
Frank schreef: .
Iedere keer dat ik dit soor dingen lees vraag ik één ding af: Is het nou echt zo moeilijk om je derrie los te schroeven en hogerop aan de binnenkant van je frame te binden/tapen?
Bij de laatste reis van Sevilla naar Dusseldorf heb ik m'n ketting(en) verwijderd en met een ty-rap de achterderailleur langs de achtervork omhoog getrokken en vastgezet. Het overige deel van de derailleur werd beschermd door een reeds aanwezig derailleurbeugel op onze fietsen.

Op de heenreis zat de ketting namelijk vast tussen tandwielen en voorderailleur omdat men bij het laden waarschijnlijk de shifters hadden bewogen en ook met de fiets hadden gelopen, voor- en achteruit.
Ralph schreef:
Frank schreef:Gevlogen traject: Amsterdam-Aman (Jordanië)
Datum: heen 3 september - terug 12 september 2008
Vervoerstarief fiets: € 24,-- per enkele reis, dit zijn in feite afhandelingskosten. De fiets EN de bagage moeten binnen de bagagelimiet van 20 kg vallen. Het was dat ik met een georganiseerde reis ging, anders had ik overgewicht moeten betalen.
Vereiste/toegepaste verpakkingswijze fiets: Ze adviseren een doos, als je je fiets in een hoes verpakt, dan moet je een vrijwaringsverklaring tekenen. Mijn fiets was verpakt in een doos.
Fiets van tevoren aangemeld?: ja, bij de boeking
Ervaringen: De fietsen hebben aardig te lijden gehad, o.a. door de overstap in Londen. Één van de fietsen (verpakt in een speciale fietstas) had een kromme derailleur en derailleuroog. Een andere fiets (verpakt in een hoes) had een krom wiel. Op de terugweg was een deel van de bagage achtergebleven in Londen.
Moet je de fiets van tevoren aanmelden?
Mijn ervaring met BMI (na enkele telefoongesprekken) is dat ze willen dat je je fiets aanmeldt. Mochten er problemen zijn met het vliegtuig of mocht er plotseling spoedbagage aan boord moeten kunnen ze kijken of ze je fiets eerder of 1 vlucht later kunnen sturen. Wel zeggen ze dat je fiets 99% van de keren mee kan maar dit kunnen ze dus niet garanderen.