Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hebben WF-ers een auto in bezit? - Forum Wereldfietser

Hebben WF-ers een auto in bezit?

330 berichten

Heeft U als wereldfietser een Auto?

Neen
23%
12
Jawel, 1 oud barrel
19%
10
Jawel, een nieuwe
23%
12
Jazeker, boodschappen wagen en een luxewage voor naar het werk
9%
5
Ja, een campeer mobiel
11%
6
Ja, een ....
15%
8

Ik heb me vaak afgevraagd of wereldfietsers naast het fietsen ook gebruik maken van een auto. In al jullie berichten op dit forum wordt er bijna met geen woord over gerept.
De auto die ik gebruik is een zwarte Suzuki Alto, nieuw gekocht in 2005. Maar de auto staat op naam van mijn vrouw Jeannette, die zij dagelijks gebruikt voor haar werk in Uithuizen. Zelfs in het rustige Noord-Groningen komt helaas ook verkeersagressie voor, van foute rijgedrag tot een opstekende middelvinger aan toe. Daarom pendel ik veel liever met fiets en trein naar mijn werk. In de vrije tijd gebruik ik zelf de auto soms, bijvoorbeeld spullen halen bij een bouwmarkt voor klussen. Met een fietsdrager op de auto kunnen wij ook ergens anders leuke fietstochten ondernemen. De meeste autokilometers verbruik ik tijdens onze regelmatige reizen naar Zweden, via de veerboot Kiel-Göteborg.

Hoi Martin,

Deze vraag zou perfect zijn voor een poll.
Ikzelf heb geen auto, heb die 10 jaar geleden de deur uitgedaan. Hou sindsdien erg veel geld over, ik zeg altijd: "ik win nu ieder jaar een prijs in de loterij".

jim

Ik denk dat het toch wel een minderheid is die een zwarte alto heeft. :wink:
Op weekenden (kom eens een keer...) kun je duidelijk zien dat er vogels van velerlei pluimage komen: lui die geld teveel hebben, lui die een dure auto hebben en een eenvoudige fiets, lui die geen auto hebben maar niet malen om een paar duizend neer te tellen voor weer een nieuwe fiets en luitjes die minder draagkrachtig zijn maar wel trots op hun wereldfiets.
Het leuke is dat dit vaak nauwelijks een beletsel is om samen de wereld te verkennen.
Leon (wiens fiets meer waard is dan zijn auto, wat in dit geval meer zegt over de auto dan over de fiets :lol: )

Geen auto en maar 1 fiets. Wel een paar goede wandelschoenen. Dat parkeert een stuk eenvoudiger.

Wij hebben geen auto...ik heb wel net mijn rijbewijs gehaald, maar omdat dat handig was voor mijn werk, ik ben bioloog en werk bij een onderzoeksbureau voor water. We moeten vaak monsters halen uit allerlei sloten, beken en kanalen. Ik rij nu dus wel af en toe met een bedrijfswagen...
We wonen in Amsterdam op de meeste plekken ben je toch sneller op de fiets en parkeerkosten etc. rijzen de pan uit!
Bovendien is fietsen lekker en gezond! Scheelt weer een sportschoolabonnement
Heb wel een auto 11 jaar oud, maar rij max 8000 km per jaar
De rest doe ik op mijn 2 fietsen net als mijn vrouw

Wel een auto, VW Polo, maar daar al ruim 3 jaar nauwelijks in gereden.
Destijds uitgeleend aan een vriendin omdat haar auto niet door de APK kwam, en tot op heden rijdt zij er met veel plezier iedere dag mee naar haar werk. :wink:

Wij hebben met zijn 2e wel een auto-tje en das af en toe best wel handig!
Vooral als je met zijn 2e naar een weekend komt zoals afgelopen najaarsweekend :wink:

Waar blijft de poll?

Een dikke Mercedes Combi van elf jaar oud :oops:. Sinds ik mijn Koga (van 2000) heb, fiets ik veel vaker naar het werk, ook al is dat best wel een aardige afstand. Ik zit dus in de categorie: twee oude barrels.

Ik heb een oude roestige opel kadett.
Laatste paar maanden gebruik ik meer en meer de fiets.
Financieel merk ik er weinig van, deze maand 3 bekeuringen gekregen!
-Fietsen door roodlicht
-Fietsen op de busbaan
-Fietsen zonder licht

Ik ga bijna denken dat autorijden goedkoper is :D

Jawel, twee auto's (Volvo V40 T4 en een Caterham Super Seven) + BMW R65 + 4 fietsen. En ja, de fietsen worden het meeste gebruikt. Al het overige is meer voor het weekend (en soms voor een vakantie).

Woon-werk is het gehele jaar door op de fiets (retour = 40km) :)

M.vr.gr.

Jan
http://www.westernfront.nl

Ja zeker, een Renault Kangoo bestel, ideaal om twee fietsen in te vervoeren; we gebruiken hem ook als mini-camper.

Ik heb een grijze met geel kenteken :lol:

Geen auto, 5 jaar geleden de deur uitgedaan en dat bevalt uitstekend.

Tuurlijk met het belangrijkse................... een Fietsendrager!!!!
Effe in het weekend naar Koblenz en fietsen langs de Rijn of de Ardennen, maar ook op andere plekken in Nederland :wink:

Net 6 maanden mijn rijbewijs (ben 29).
Nee. Ik heb geen auto en wil er ook geen, maar rijd alleen in de bak van mijn baas als ik verder moet dan verantwoord is met de fiets ;)
En toch.... Ik vind het met slecht weer toch niet erg om de auto te hebben :roll:
Wat een luxe... :twisted:

wij hebben geen auto maar wel een abbo op greenwheels waar we als nodig gebruik van maken. Nu hebbenw e wel de luxe en niet de lasten van een auto.
Het scheelt ons honderden euro's in de maand maar als het nodig is hebben we een auto......

Reboli schreef:Net 6 maanden mijn rijbewijs (ben 29).
Nee. Ik heb geen auto en wil er ook geen, maar rijd alleen in de bak van mijn baas als ik verder moet dan verantwoord is met de fiets ;)
En toch.... Ik vind het met slecht weer toch niet erg om de auto te hebben :roll:
Wat een luxe... :twisted:
Luxe :?: :shock:
Vandaag in Haarlems Dagblad:
Nederland is dinsdag amper filevrij geweest. Door voornamelijk regen stond het verkeer de hele dag op veel plaatsen vast. Dat heeft een woordvoerder van de ANWB gezegd. ,,de ochtendspits ging geruisloos over in de avondspits.''

Op de fiets noem ik pas een luxe :wink:

nooit gehad, nooit gemist...en toch mobiel!

ooit wel eens een auto gehad, zie het als een jeugdzonde. :wink: