Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Branders en Gasblikjes - Forum Wereldfietser

Branders en Gasblikjes

Hallo wereldfietsers,

Wij gaan een reis maken door USA, Canada, Australië en Nieuw Zeeland. Mijn vraag is moet ik hiervoor een benzine brander aanschaffen of zijn de gasblikjes van Coleman goed te verkrijgen in deze landen. Hoe zit het met het vervoer van de benzine flessen met het vliegtuig of moet ik steeds nieuwe flessen kopen.

Coleman spullen zijn in de VS en Canada goed te verkrijgen. Onder andere bij outdoorshops en bij Walmart. Als je nog een brander aan moet schaffen kun je dat ook daar doen. Kan, zeker bij de benzinebranders, behoorlijk in prijs schelen.
Bezoek maar eens een paar sites om te vergelijken.
http://www.coleman.com
http://www.rei.com

Flessen waar brandstof in zit zul je niet mee mogen nemen in het vliegtuig.
De laatste keren dat wij vlogen heb ik de benzinebrander uit elkaar gehaald en verdeeld over twee tassen. Uiteraard zeer goed schoonmaken zodat deze niet meer naar benzine ruikt, benzine lucht is veel moeilijker eruit te krijgen dan bijvoorbeeld wasbenzine. De benzine fles vul ik met een grote laag citroen afwasmiddel met een klein beetje water (lekker schuimen...). Wanneer je de fles afvult (is mijn ervaring) hangt de benzine lucht nog steeds onder de dop en is het eerste wat de vliegtuigbeamte ruikt. Uiteraard mag je geen benzine vervoeren in de fles.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het belangrijkste is dat het in ieder geval niet meer naar benzine ruikt.
Raymond Thuring
www.murray-online.info
René & Chantal schreef:Hoe zit het met het vervoer van de benzine flessen met het vliegtuig of moet ik steeds nieuwe flessen kopen.
Maak er een waterfles van: licht opschuren, blauw spuiten met een van de vele fraaie kleuren autolak uit de doe-het-zelf (mijn MSR-fles is Ford Fiësta-blauw :) ), binnenkant schoonmaken met wasbenzine, drogen, wassen met heet water en zeep, dop in de tassen stoppen en de fles in de bidonhouder op de fiets vastbinden. In dat geval heeft een KLM-fietsdoos dus een voordeel want de fles is onzichtbaar geworden. Je kunt de dop ook op de fles laten en er water indoen, dan kun je altijd demonstratief een slok nemen als iemand denkt dat het brandbaar is.
Bij het schoonmaken in het buitenland kan een hogedrukspuit misschien ook wel nuttig zijn, mocht er geen wasbenzine zijn. Als je alleen maar wasbenzine of colemanfuel gebruikt zul je weinig last hebben van benzinegeur. Verder roet het minder en is stukken minder schadelijk voor jezelf.
Succes,
Leon