Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Duizendmaal dank - Forum Wereldfietser

Duizendmaal dank

Webmasters, wat ongelooflijk fijn dat sinds de forum-upgrade externe links openen in hetzelfde scherm. Geen gelazer meer met nieuwe tabs/windows.

Dank!
Persoonlijk heb ik liever een nieuw window wat ik kan sluiten als ik genoeg gezien heb en vervolgens weer verder kan op het forum waar ik gebleven was.
Misschien iets voor een poll :?:
Eric
Bedankt voor het compliment. Ik heb dit standaardgedrag overigens niet bewust zo ingesteld. Zoals je in de vorige reactie al ziet zijn zijn er ook genoeg mensen die een link graag in een nieuw window geopend zien. Voordeel daarvan is dat de pagina van waaruit je vertrekt zichtbaar blijft en dat is weer handig als je tegelijkertijd meerdere links wilt openen. Je kun dit gedrag kiezen door op je rechtermuistoets te klikken en dan te "Openen", "Openen in nieuw venster" of "Openen in nieuw tabblad" te selecteren. En een tip voor als je terug wilt naar de vorige pagina zonder je muis te gebruiken; dat kan door op de Back-Spacetoets te drukken (en Shift Back Space om er weer heen te gaan).
Ik las het bericht van Gaele (eindgebruiker) nogal met een cynische ondertoon. Kan aan mij liggen.

Voor mij ook liever een aparte tab/window.

Anneke
Gelukkig ben ik onnozel genoeg om dat niet door te hebben :)
Ik ga meestal maar uit van het positieve in de boodschap.
Ik sluit me aan bij Anneke en Eric: voor mij ook liever een aparte tab/window.
Vincent: maak je er een poll van?
Overigens: hulde aan de webmasters dat de omzetting van het forum voor ons gebruikers zonder problemen is verlopen.

jim
Voor wie het weten wil:
Compared to phpBB3, links in phpBB2 had a slightly different behaviour: When you clicked them, they opened a new window with the requested page. This was changed in phpBB3 for a couple of reasons, but one of the most important ones was the goal to achieve XHTML 1.0 Strict-validation for the whole board.
Hier wordt uitgelegd hoe dit gewijzigd kan worden. Ik zal eens kijken of dat bij ons ook lukt.
En ik had nog wel zo m'n best gedaan om niet cynisch over te komen @#$%! ;-)

Ik meen het echt. Zoals Vincent al zegt: op dit moment kun je zelf kiezen of je een nieuw window wilt of niet. Vroeger werd er voor je gekozen. Zwaar irritant als je helemaal geen nieuw window wilt. (Of nog erger: als je tabs gebruikt i.p.v. windows.)

Er gaat nu iedere keer een zucht van verlichting door me heen wanneer ik op een link klik en ik blijf in hetzelfde scherm.

Kunnen ze hier van phpBB geen persoonlijke instelling van maken?
eindgebruiker schreef:Zoals Vincent al zegt: op dit moment kun je zelf kiezen of je een nieuw window wilt of niet.
De Shift-toets nog niet ontdekt? :roll:
Leon
Mooi he die Shift-toets. Ook Ctrl is handig, die opent in een nieuwe tab. Alleen werkt het in de situatie die Leon noemt niet de andere kant op; als een link standaard in een nieuw venster geopend wordt, wordt deze met Shift niet in hetzelfde venster geopend (Ctrl werkt dan wel). Het mooiste zou een persoonlijke standaardinstelling zijn. Als er iemand is die weet of dat kan, dan horen wij dat graag.
Een link in hetzelfde venster openen kan storend zijn als er bijvoorbeeld een fotoalbum verschijnt. Als je dan een stuk of twintig foto's met een navigatiepijl gaat bekijken ben je niet zomaar terug in het forum; de geschiedenislijst onder de pagina-terugknop laat je eerste pagina niet meer zien. Maar met die Shift en/of Ctrl ben je natuurlijk geholpen. Misschien een polletje aan wagen. Die schijnen in het forum niet te werken. Moet dat eerst opgelost worden....zucht.

Netto ben ik van mening dat het openen in hetzelfde scherm de voorkeur heeft om reden dat je een link klikt om die te bekijken en niet om die link in een ander scherm of tab weg te parkeren. Als je dat laatste wilt kun je dit doen via het muismenu of door Shift of Ctrl te gebruiken.
Automatisch openen van links in een nieuw venster is zo anno 1999. Laten we dat nou alsjeblieft niet weer toevoegen. Het wel of niet openen van een nieuw venster is een keuze/verantwoording van de bezoeker van een website. De maker ervan moet dit juist niet bepalen.
Automatisch openen van links in een nieuw venster is zo anno 1999.
Hoi Jarno, in de vorige versie van het forum, kreeg je een nieuw window/tab. Nu blijf je in dezelfde sessie, tenzij je de control toets indrukt. Het went wel, net als Vista :lol:

Bedankt voor jullie goede (upgrade) werk voor de vereniging!

Mvgr, Eric
Dank vooral aan Vincent, hij heeft de upgrade uitgevoerd.
Hoi Vincent,

Ik de lijn van dit topic; Duizend maal dank!

Mvgr, Eric
Dank vooral aan de programmeurs van phpBB, die het forum gebouwd hebben (en dank aan al die andere miljoenen mensen die achter de schermen indirect een bijdrage hebben geleverd).
Voor wie de tekstgrootte te groot of te klein vindt; met Ctrl + kun je inzoomen, met Ctrl - uitzoomen en met Ctrl 0 (nul) terugkeren naar de oorspronkelijke grootte. Als je Firefox gebruikt kun je in het menu aangeven of je alleen de tekstgrootte of het complete beeld wilt aanpassen.
Blijft lastig hoor, ik raak het topic vaak kwijt na een uitstapje via een link. Ik vergeet de control toets voordat ik klik. Extra tabje/window is dan wel makkelijker. :roll:
Twee opmerkingen over het nieuwe forumprogramma.

1. Ook ik heb voorkeur voor een nieuw venster bij een externe link.

2. Hinderlijker is dat de links in de Landeninfo niet mee werken. Je kan niet meer ineens naar het betreffende onder springen maar je moet er al scrollend komen.
Deze fout (omissie) is wat mij betreft hinderlijker.

Peter
Peter M schreef:Hinderlijker is dat de links in de Landeninfo niet mee werken. Je kan niet meer ineens naar het betreffende onder springen maar je moet er al scrollend komen.
Goede! De links in de landeninfo topics kloppen niet meer. Dit zal moeten worden aangepast. Ik zal Sander een bericht sturen.
Vincent Schol schreef:Voor wie de tekstgrootte te groot of te klein vindt; met Ctrl + kun je inzoomen, met Ctrl - uitzoomen en met Ctrl 0 (nul) terugkeren naar de oorspronkelijke grootte.
En Ctrl muiswiel wil ook nog weleens werken.

Eric op de Fiets schreef:Blijft lastig hoor, ik raak het topic vaak kwijt na een uitstapje via een link. Ik vergeet de control toets voordat ik klik. Extra tabje/window is dan wel makkelijker. :roll:
Helaas Eric, voorlopig zal het zo blijven. Je kunt je ook aanleren om voor het openen van hyperlinks de rechter muisknop te gebruiken. Dan verschijnt het menu met "Openen in nieuw venster".