Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsen met smaak - Forum Wereldfietser

Wereldfietsen met smaak

Wereldfietsen met smaak

Nieuwe landen, nieuwe gerechten. Elk land , elke streek heeft zijn bijzonderheden ook op culinair gebied. En niets is leuker naast het verkennen van nieuwe landen dan nieuwe smaken te proeven. Een van de leukste dingen aan fietsvakanties is namelijk eten! Friedel en Andrew Grant hebben op hun website daarom een heuse Kijk-wat-we-eten-tijdens-een-fietsvakantie-gallerij geopend.
Smakelijk! 8) http://travellingtwo.com/gallery2/v/Food/

De lekkerste gerechten?
Wat zijn de lekkerste gerechten die jullie ooit geproefd hebben?
En waar was dat? Voor mij staan Vietnam, India en Turkije hoog bovenaan met een veelvoud aan gerechten. Maar ook Marokko mag niet ontbreken.

Blanche


Afbeelding
Zo te zien is de foto dichter bij huis genomen Blanche? Ziet er heel Vlaams uit. Zijn het mosselen? Maar de hoeveelheid licht en de kleding past niet bij de mosseltijd (november), dus ik denk bij nader inzien dat het ergens anders is. De schelpen zijn volgens mij ook te groot voor mosselen.
Mijn ervaring is dat je in Italie en Marokko lekker kunt eten.
Vincent Schol schreef:De schelpen zijn volgens mij ook te groot voor mosselen.
Ik zou niet weten wat het anders zijn dan mosselen. Maar de frieten lijken niet erg vlaams. Eerder french fries.

Gerd
Vincent Schol schreef:Zo te zien is de foto dichter bij huis genomen Blanche? Ziet er heel Vlaams uit. Zijn het mosselen?
Het zijn mosselen en de foto is genomen in mei 2008 na een mooie dag fietsen in de Camargue. Vis is lekker eten :>
Thailand is natuurlijk een van de beste landen voor verwende fietsers. Eten was vrijwel altijd een feest, zelfs de marktstalletjes bieden je meestal een lekkere hap. Er is natuurlijk altijd een top-ervaring. Wat ons betreft was dat in Hotel Hadthong in Prachuap Khirikhan. Er was bijna niemand in het restaurant, het kostte vrijwel niets (zo'n 3 euro per persoon) en het was hemels lekker.

Het Hadthong hotel serveert overigens een matig ontbijt en het was het enige overnachtingsadres waar we moesten betalen voor het parkeren van onze fietsen.
Blanche schreef:de lekkerste gerechten?
Wat zijn de lekkerste gerechten die jullie ooit geproefd hebben?
En waar was dat?
De laatste fietsvakantie was langs de adriatische kust van Kroatie en kleine stukjes Slovenie en Italie.
Dat was dus bijna dagelijks inktvis. Mini, maxi, gefrituurd, gebakken, in salades, in pasta's en risotto's.

De lekkerste inktvis was op een terras aan het Piazza Sant Antonio Nuovo in Trieste. Daar had ik een octopussalade als lunch. Ik moest er wel erg lang voor wachten, maar het was de moeite waard.
Stom dat ik geen foto heb genomen, want het zag er ook mooi uit. Pimpelpaarse stukjes tentakel met zuignappen zo groot als euro's op een bedje van rucola.
Wij hebben het heerlijkst gegeten op Cuba bij de mensen thuis (Casa's) veel vis, kreeft en vers fruit.

Een aanrader.
Ik herinner me een erg lekker maaltje in een pub in Engeland. Het was een koude dag en we kwamen in een pub waar de eigenaresse een overheerlijke curry met alles erop en eraan serveerde.
@ Vincent @ Elstar @ Harry
Ach ja natuurlijk....vergeten in mijn smullijstje de gerechten van Italië en de langoest in Cuba 8)
Het water loopt nog uit mijn mond bij de gedachte aan het kaasplankje langs de Donau. Een heerlijk droog mouserend jong wijntje erbij in de zon tussen de regenbuien door.

Afbeelding
Eric, je maakt ons gek..
Wim
Afbeelding
Afbeelding
Wereldfietster met wereldfietspet met wereldfietssmaak :lol: ....deze keer in China.
Afbeelding
Iedere keer dat ik in het Duitse Ostfriesland fiets (een streek grenzend aan Groningen), ga ik altijd "ein kännchen Ostfriesische Tee mit Kluntje und Rahm" drinken, vaak met lokale bakkerslekkernijen erbij. http://de.wikipedia.org/wiki/Ostfriesische_Teekultur .
Dus een bezoek aan het mooie met oude kerken, boerderijen en molens gestoffeerde Ostfriesland zonder Tee is ondenkbaar! Nergens ter wereld is de thee zo lekker als in Ostfriesland en dat doe ik al bijna 30 jaar!

Afbeelding
Op de foto zit m'n vrouw Jeannette in Greetsiel Ostfriesische Tee te drinken. Op de tafel staat mijn fietshelm.
Afbeelding
Bij lange afstanden afleggen in The United States kan je moeilijk om de lekkere BigMacs van McDonald's heen. Het vet verbrandt toch zo makkelijk weg tijdens het fietsen. Hier een McDonald's nabij Northampton in Massachusetts, foto 1973.

Afbeelding
Bij de aanmelding in de Waalse jeugdherberg te Champlon gingen de wenkbrauwen van de père aubergiste omhoog bij het zien van mijn ellenlange, achter elkaar geplakte stempelvelletjes van mijn NJHC-kaart met meer dan 230 jeugdherbergen erop. Op grond hiervan verstrekte hij mij gratis een heerlijke maaltijd, haast op hotelniveau: minestronesoep, heerlijke aardappelkroketjes, bal gehakt in ham gewikkeld, asperges in bearnaise-saus, maïs met peterselie en als afsluiting een Danoontje met aardbeienyoghurt. Daarbij driemaal een glas melk, dé witte motor voor het fietsen! Foto 1995.
Martin E. van Doornik schreef: Bij lange afstanden afleggen in The United States kan je moeilijk om de lekkere BigMacs van McDonald's heen. Het vet verbrandt toch zo makkelijk weg tijdens het fietsen. Hier een McDonald's nabij Northampton in Massachusetts, foto 1973.
Martin....dit is een rubriek over smaak! De McDonalds? :roll:
Zo zie je maar weer smaken verschillen echt! :)
Hallo Blanche
Zal ik het dan op bescheiden wijze een tegenwicht geven en een eenvoudig lunchgerecht laten zien?
Het was in Duitsland. Kun je nagaan wat je daar bij het diner krijgt...
Leon
Afbeelding
Blanche schreef:Martin....dit is een rubriek over smaak! De McDonalds? :roll:
Zo zie je maar weer smaken verschillen echt! :)
Zulke reacties heb ik verwacht, maar andere restaurants met verfijnde en smaakvolle maaltijden waren moeilijk voorhanden tijdens mijn negen fietsreizen door Amerika.... Soms hier en daar een Mexicaans taco-eethuis, af en toe een Chinees, weinig keus. Ontbijten verschilden weinig als die in Engeland: toasts, baked beans, eggs with bacon and sausage. En vaak een te slappe koffie erbij. McDonald's wordt nu verguisd, maar vroeger ging het er anders gewoon aan toe.
Het gaat erom dat ik erg van mijn fietstochten in the beautiful States heb genoten! Veel beroemde plaatsen heb ik bezocht. Zou ik zó weer doen.
Op een speciale dag als vandaag (Obama's inaguratie) plaats ik deze foto: daar heb ik deze foto gemaakt, met naast me mijn fiets. Een in 1973 in USA gekochte vlag 'Stars and Stripes' hangt hier boven mijn PC.


Afbeelding
The statue of Abraham Lincoln in Washington DC
Hey Blanche,

Geen plaatjes van onze byzondere prutjes die wij maken van verse groenten e.d.
Wel een overheerlijke salade met friet en een kaasplankje... Gegeten op een plein in het zonnige Riga.

Remco

http://www.voorbijdepolders.nl

Afbeelding