Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WF Beginnersweekend 2024 3-5 mei - Forum Wereldfietser

WF Beginnersweekend 2024 3-5 mei

Inschrijven en betalen kan hier.

WF Beginnersweekend - HOE DAN? WAT DAN?

Je eerste fietsvakantie of reis….
Uren internet afgestruind?
Zoveel informatie... en wat past nou bij mij en in mijn situatie?

Om deze vraag helderder te krijgen, organiseren we een weekend, zodat je met ervaren vakantie- / wereldfietsers en niet te vergeten jullie als deelnemer van gedachten kunt wisselen. Wat zijn nu voor en nadelen van bepaalde keuzes? Welke mogelijkheden zijn er wellicht nog meer?

Daarnaast zullen we als organisatoren ook delen hoe wij op pad gaan. Bijvoorbeeld: wat gaat er allemaal mee en in welke tas verdwijnt alles? Wat laat je vooral thuis? Waarmee navigeren we? En: moet je echt een halve fietsenmaker zijn om zonder zorgen te kunnen fietsen? Waarop koken we, wat voor tent nemen we mee en waar slapen we op? En wat is onze ontwikkeling daarin geweest?

We wisselen infosessies / workshops in de ochtend af met fietsen en leren in de praktijk en van elkaar in de middag & avond.

We willen graag ingaan op vragen van de deelnemers EN wij zijn ook niet alwetend 😅.
Om ons beter te kunnen voorbereiden willen we jullie vragen ons gewenste onderwerpen / vragen toe te sturen. Deze kunnen worden gemaild naar de organisatoren.

Waar:
Nivon Natuurvriendenhuis en kampeerterrein Morgenrood Oisterwijk - Noord Brabant
⛺Scheibaan 15 5062 TM Oisterwijk
morgenrood@nivon.nl
https://morgenrood.nivon.nl/
☎️088-0990987 b.g.g. 088-0990967

Wanneer:
4 mei vanaf 10:00 uur tot 5 mei circa 18:00 uur
Het is mogelijk om vrijdagmiddag 3 mei aan te komen op het kampeerterrein.

Sluitingsdatum inschrijving 26 maart.

Fietsroutes
We gaan in de middag een stukje fietsen. Over waarheen en hoe lang komt later meer informatie. Het worden hoe dan ook vast mooie ommetjes in de omgeving. Het delen en gebruiken van de routes zal onderdeel zijn van het leerproces.

Maximum aantal deelnemers: 15

Kosten
€31 voor 1 overnachting
€39 voor 2 overnachtingen
Hier zitten ook de kosten in voor het organiseren van dit weekend zoals zaalhuur en materiaal voor de workshops.

Daar in het verleden veel inschrijvingen werden geannuleerd, wordt bij annuleren voor de sluitdatum € 5 ingehouden. Bij annuleren na de sluitdatum vindt er geen restitutie plaats. Niet-leden betalen € 5 extra.

Organisatoren
Dit weekend wordt georganiseerd door Edith Korse en Coen de Jong. Beiden ervaren fietsers en al lang lid van de Wereldfietser.

Inschrijven en betalen kan hier.
Wat een super leuk initiatief! :D

Hier had ik echt graag gebruik van willen maken. Maar door omstandigheden gaat dit helaas niet lukken.
Maar ik wil via deze weg wel een dik compliment uitdelen en jullie heel veel succes en plezier wensen :wink:

Groeten,

Don
Ik heb dit in het verleden ook al eens georganiseerd, samen met Ronald vd Perk, en dat was heel leuk. Wel viel me toen op dat de meeste deelnemers zich net voor de cursus een nieuwe uitrusting hadden aangeschaft, terwijl het idee natuurlijk was dat men dat pas na afloop zou doen met gebruikmaking van het geleerde.
Wim schreef:
zo 17 mar, 2024 12:34
Ik heb dit in het verleden ook al eens georganiseerd, samen met Ronald vd Perk, en dat was heel leuk. Wel viel me toen op dat de meeste deelnemers zich net voor de cursus een nieuwe uitrusting hadden aangeschaft, terwijl het idee natuurlijk was dat men dat pas na afloop zou doen met gebruikmaking van het geleerde.
Tja, het is een kampeerweekend, kun je moeilijk zonder kampeeruitrusting aankomen, toch ... ?
Maar verder denk ik dat het een zeer nuttige bijeenkomst kan zijn.
Ik had gesuggereerd zoveel mogelijk met bestaande of geleende en misschien ook minder geschikte spullen te komen. Teveel mensen laden hun winkelwagentje vol bij dure buitensportzaken, om vervolgens te ontdekken dat ze toch teveel en verkeerde spullen hebben gekocht.
Goeie tip, Wim. We zullen dit aan de deelnemers mededelen. Er is tegenwoordig ook veel spul te huur voor een weekendje. Kun je wel kamperen, zonder dat het gelijk honderden euro's kost.
Hallo,

Ik heb me aangemeld! Ben benieuwd en hoop op een zonnetje!
Groetjes Mirjam
Ik heb me ook aangemeld..ben benieuwd
martjeopdefiets schreef:
zo 24 mar, 2024 06:30
Ik heb me ook aangemeld..ben benieuwd
Ja, ik ook.
Idem. :-)
Ik heb me ook aangemeld en begreep dat er een leen tentje voor me is geregeld.
Ik heb alleen nu een slaapmatje en een slaapzak bij me. (geleend)
De rest moet ik nog gaan aanschaffen, dus ben benieuwd of dat voldoende is.
Ik ben dus wel een ervaren fietser van 66 jaar, maar een beginnende bikepacker.
Ik laat me verrassen en informeren. tot 3 mei.
Ik kom vrijdagmiddag al,zijn er meer mensen die al op vrijdag komen?
Ik kom ook vrijdagmiddag. Doe daar voor waarschijnlijk nog rondje in de omgeving als het weer het toelaat 😂
Mirjam1977 schreef:
di 16 apr, 2024 19:16
Ik kom ook vrijdagmiddag. Doe daar voor waarschijnlijk nog rondje in de omgeving als het weer het toelaat 😂
Idd..ik vertrek donderdag vanuit doesburg die kant op..hopelijk hebben we goed weer
Grappig. Ik woon in Zevenaar. Ik hoop ook op beetje mooi weer. Nu is het drama... :cry:
Activiteitencommissie schreef:
vr 15 mar, 2024 13:06
Inschrijven en betalen kan hier.

WF Beginnersweekend - HOE DAN? WAT DAN?

Je eerste fietsvakantie of reis….
Uren internet afgestruind?
Zoveel informatie... en wat past nou bij mij en in mijn situatie?

Om deze vraag helderder te krijgen, organiseren we een weekend, zodat je met ervaren vakantie- / wereldfietsers en niet te vergeten jullie als deelnemer van gedachten kunt wisselen. Wat zijn nu voor en nadelen van bepaalde keuzes? Welke mogelijkheden zijn er wellicht nog meer?

Daarnaast zullen we als organisatoren ook delen hoe wij op pad gaan. Bijvoorbeeld: wat gaat er allemaal mee en in welke tas verdwijnt alles? Wat laat je vooral thuis? Waarmee navigeren we? En: moet je echt een halve fietsenmaker zijn om zonder zorgen te kunnen fietsen? Waarop koken we, wat voor tent nemen we mee en waar slapen we op? En wat is onze ontwikkeling daarin geweest?

We wisselen infosessies / workshops in de ochtend af met fietsen en leren in de praktijk en van elkaar in de middag & avond.

We willen graag ingaan op vragen van de deelnemers EN wij zijn ook niet alwetend 😅.
Om ons beter te kunnen voorbereiden willen we jullie vragen ons gewenste onderwerpen / vragen toe te sturen. Deze kunnen worden gemaild naar de organisatoren.

Waar:
Nivon Natuurvriendenhuis en kampeerterrein Morgenrood Oisterwijk - Noord Brabant
⛺Scheibaan 15 5062 TM Oisterwijk
morgenrood@nivon.nl
https://morgenrood.nivon.nl/
☎️088-0990987 b.g.g. 088-0990967

Wanneer:
4 mei vanaf 10:00 uur tot 5 mei circa 18:00 uur
Het is mogelijk om vrijdagmiddag 3 mei aan te komen op het kampeerterrein.

Sluitingsdatum inschrijving 26 maart.

Fietsroutes
We gaan in de middag een stukje fietsen. Over waarheen en hoe lang komt later meer informatie. Het worden hoe dan ook vast mooie ommetjes in de omgeving. Het delen en gebruiken van de routes zal onderdeel zijn van het leerproces.

Maximum aantal deelnemers: 15

Kosten
€31 voor 1 overnachting
€39 voor 2 overnachtingen
Hier zitten ook de kosten in voor het organiseren van dit weekend zoals zaalhuur en materiaal voor de workshops.

Daar in het verleden veel inschrijvingen werden geannuleerd, wordt bij annuleren voor de sluitdatum € 5 ingehouden. Bij annuleren na de sluitdatum vindt er geen restitutie plaats. Niet-leden betalen € 5 extra.

Organisatoren
Dit weekend wordt georganiseerd door Edith Korse en Coen de Jong. Beiden ervaren fietsers en al lang lid van de Wereldfietser.

Inschrijven en betalen kan hier.
Wanneer komt de laaste informatie,tis al bijna zover haha
Binnenkort. Geduld.
Mirjam1977 schreef:
za 20 apr, 2024 16:30
Grappig. Ik woon in Zevenaar. Ik hoop ook op beetje mooi weer. Nu is het drama... :cry:
Hey,miss kunnen we in contact komen met elkaar en er samen heen fietsen als je dat wil?of een stuk met de trein en daar fietsen

Wel grappig dat je zo dichtbij woont,groetjes martin,
Ik kom ook op vrijdag. Hopelijk met de fiets, zonder in de trein gezeten te hebben. :lol:
Pompidompida schreef:
zo 21 apr, 2024 15:43
Ik kom ook op vrijdag. Hopelijk met de fiets, zonder in de trein gezeten te hebben. :lol:
Gezellig dan zijn we vrijdag al met een paar mensen,das gezellig tot snel