Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cannondale adventure 2 geschikt voor lange fietsvakantie? - Forum Wereldfietser

Cannondale adventure 2 geschikt voor lange fietsvakantie?

Ik zal me ten eerste even voorstellen, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Martijn Ruijg, 17 jaar en wonende in Houten. Vorig jaar ben ik met m'n vader naar Berlijn gefietst op een huurfiets (snel savanna) en dat jaar daarvoor naar Frankrijk op een huurfiets (een oud krot).

Dit jaar zijn m'n vader en ik van plan om naar Venetie te fietsen (Reitsma's route) Nu ben ik van plan om een fiets aan te schaffen. Deze fiets wil ik dan zowel als sportieve fiets door het jaar heen gebruiken (kortere afstanden, 2 uurtjes rijden ofzow)

Ik ben slechts een arme student, dus ik heb niet genoeg geld voor twee fietsen. Nu heb ik dus de Cannondale Adventure 2 op het oog, mooie fiets die ik kan opbouwen tot vakantiefiets. Maar in hoeverre is deze fiets ook geschikt als vakantiefiets?
Is het frame wel sterk genoeg? Gaat deze fiets niet swabberen bij hogere snelheid? ('death woble' als ik het goed heb?)

info over de fietshttp://www.cannondaleurban.com/pdf/31.pdf
Als planning voor volgend jaar wil ik vanuit huis naar de Noordkaap fietsen.

Omdat de houding misschien een beetje (te) ver naar voren is, zou het misschien wat vermoeiender kunnen zijn op langere afstanden. Daarom zat ik eraan te denken er een verstelbare stuurpen op te zetten.
Cannondale maakt erg stijve frames, hoewel ik met dit type geen ervaring heb.
De kans op een zwabberende Cannondale lijkt me eigenlijk zo goed als uitgesloten.
Zelf heb ik zo'n 7 duizend km een F500 mountainbike gebruikt met bagage. Geen enkel probleem. O.a. met 60 km/u de berg af (in dit geval met Bob-trailer).
Het zal best wel gaan met deze fiets, maar eenmaal opgebouwd kost deze vast net zoveel als een Fahrradmanufaktur T 400, en die is echt veel geschikter.
Wim