Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gestolen fiets Nederlander in Pakistan na dag weer terecht - Forum Wereldfietser

Gestolen fiets Nederlander in Pakistan na dag weer terecht

Tja, zo kan het ook:



Telegraaf, ma 26 apr 2010, 11:17

Gestolen fiets Nederlander in Pakistan na een dag weer terecht

HYDERABAD (Pakistan) - De diefstal van de fiets van de Nederlander Koen Roovers bracht heel Pakistan in rep en roer. Er werden vier televisie-interviews aan de diefstal gewijd. Een Pakistaanse minister maakte zich openlijk boos over de zaak en er volgde een massale klopjacht op de fietsendieven.

*****
Foto verwijderd, ze hadden een foto van de verkeerde persoon geplaatst. Ter promotie maar zijn eigen blog: http://cyclebeast.blogspot.com Dan heb je de berichten uit de eerste hand. URL met dank aan Jan Eleveld.
*****



De 29-jarige Koen Roovers, die vanuit Weert op de fiets van Nederland naar China aan het fietsen is, is er zelf nog wat beduusd van. “Het is ongelooflijk”, zo laat een enthousiaste Koen vanuit de Pakistaanse stad Hyderabad weten. “Afgelopen vrijdag werd mijn fiets in Hyderabad gestolen. Ik baalde natuurlijk enorm van die diefstal, ” vertelt Roovers. “Ik ging er eigenlijk al een beetje vanuit dat ik mijn fiets nooit meer terug zou zien.”

Zijn fiets werd vrijdag gejat voor een school in Hyderabad waar Koen een tijdje vrijwilligerswerk voor verricht.

Pakistanen die van de diefstal hoorden schaamden zich allemaal diep en Pakistaanse kennissen van Koen adviseerden hem de media erbij te betrekken. Dat lukte en binnen een dag stond het verhaal van Koen op de voorpagina’s van een groot aantal Pakistaanse kranten.

Vervolgens zonden vier nationale televisiezenders in Pakistan interviews met Roovers uit. De teneur van al die verhalen was: Pakistan schaamt zich.

Het bleef hier echter niet bij. Toen de minister van binnenlandse zaken van de provincie Sindh, waarin Hyderabad ligt het verhaal op de televisie zag, eiste hij van het hoofd van politie in de provincie dat de gestolen fiets binnen 24 uur weer moest worden terugbezorgd bij Koen.

Op zaterdag hielden honderden Pakistaanse politie-agenten een grootschalige klopjacht in wijken waar veel criminelen wonen. En dat bleef niet zonder succes, want de fiets werd teruggevonden en kon kort daarna door de trotse Pakistaanse functionarissen weer aan zijn rechtmatige eigenaar, die zelf inmiddels een soort nationale bekendheid was geworden in Pakistan worden overhandigd.

Koen Roovers zelf is maar wat blij met deze goede afloop. Hij kan nu in ieder geval zijn fietstocht met zijn vertrouwde tweewieler weer vervolgen.
Geweldig! Je zou het maar meemaken. :P
Deze Koen moet wel de tweelingbroer zijn van "Zadelpret" Kristiaan:

http://zadelpret.blogspot.com/2009_08_01_archive.html


Gerrit
Wat een heerlijk bericht!
Ben wel nog effe benieuwd of de (vermeende) dader ook gepakt is en wat voor straf hem (of haar) boven het hoofd hangt.
De foto lijkt niet de juiste te zijn, of Koen is erg veranderd sinds die foto. Kijk maar op zijn blog: http://cyclebeast.blogspot.com/.
Mooi verhaal inderdaad. In Islamitische landen is een diefstal nog iets bijzonders. Kom daar eens om in onze westerse wereld.
If I understood it correctly, the bicycle was stolen by a junkie who then sold it to a guy for 7200 rupees. About 60 euro's.
Als er daar junkies zijn dan wordt er vast nog wel meer gestolen dan fietsen alleen!
Jan Eleveld schreef:De foto lijkt niet de juiste te zijn, of Koen is erg veranderd sinds die foto. Kijk maar op zijn blog:
Ja, de foto bij de televaag is ook aangepast. Daar staat nu deze:
Afbeelding
Op het Marokkoperrad.de forum staat een soortgelijk verhaal te lezen van Ronald.
Hier werden geen media ingezet maar ging alles via de dorpssjeik en tamtam. Ook hij had na veel thee en eten zijn fiets na een dag terug.
Inderdaad zag ik eerst Kristiaan op de foto staan, dus ik vond het al vreemd. Want Kristiaan is inmiddels al weer terug.

Blijkbaar had de Telegraaf de verkeerde foto erin gezet.
Eric Schuijt schreef:Blijkbaar had de Telegraaf de verkeerde foto erin gezet.
Dat zie je wel vaker bij de Telegraaf: dat het enige feit van het artikel dat je zelf kunt controleren niet klopt. :roll:
Leon
Leon schreef:
Eric Schuijt schreef:Blijkbaar had de Telegraaf de verkeerde foto erin gezet.
Dat zie je wel vaker bij de Telegraaf: dat het enige feit van het artikel dat je zelf kunt controleren niet klopt. :roll:
Leon
Als je een andere krant zou lezen zal je merken dat dat de Telegraaf niet de enige is ;)
m-gineering schreef:
Leon schreef:
Eric Schuijt schreef:Blijkbaar had de Telegraaf de verkeerde foto erin gezet.
Dat zie je wel vaker bij de Telegraaf: dat het enige feit van het artikel dat je zelf kunt controleren niet klopt. :roll:
Leon
Als je een andere krant zou lezen zal je merken dat dat de Telegraaf niet de enige is ;)
Het enige wat meestal klopt in kranten is de datum, althans meestal, want de typiste kans zich ook weleens vergissen. Journalistiek is niet meer wat het geweest is. Vroeger werd het nog weleens getypeerd als de ogen van de democratie, maar dat is met de sensatiepers wel achterhaald.
Dit zijn over het algemeen van die charme offensieven van regimes. Dit raakt iedereen: massaal achter de dader aan van zo'n ongelukkige en bestolen gast(fietser). Wie valt daar niet voor? De foto is bijzaak.
Trouwens deze schrijver is blij dat Koen, Theo or whatever, zijn fiets weer heeft en ongestoord verder kan!
Mooi verhaal inderdaad. In Islamitische landen is een diefstal nog iets bijzonders. Kom daar eens om in onze westerse wereld.
Diefstal van een fiets van een westerse toerist dan...diefstal van vrouwenrechten daar doet men in sommige kringen in Pakistan dan weer veel minder moeilijk over!
Vandaag las ik in de krant een artikel over zijn fietstocht door Pakistan. Hij kan vooralsnog zijn tocht voortzetten. Het natuurgeweld heeft er wel voor gezorgd dat bruggen zijn verdwenen, maar de lokale bevolking heeft dan gelukkig al een boomstam om of loopplanken over de rivier aangelegd. Hopelijk kan hij zijn tocht blijven vervolgen.