Additionally, paste this code immediately after the opening tag: elastieke net - Forum Wereldfietser

elastieke net

Hoi,

Ben opzoek naar een winkel waar ze een elastieke net verkopen. Inmiddels al meerdere fietsspeciaal zaken bezocht en bouwmarkt etc helaas zonder resultaat. Ik bedoel zo'n net waar je makkelijk je tent mee aan de achterdrager bevestigt en waar je dan nog fijn van alles tussen kan stoppen, zoals boodschappen aan het einde van de dag etc.
rewind schreef:Ben opzoek naar een winkel waar ze een elastieke net verkopen.
Dan moet je even langs bij Eric, dé Vakantiefietser, in de Westerstraat in Amsterdam.
Ik mijn "netje" gekocht bij een motorzaak in Rotterdam.
Kijk hier eens.

Of hier
oke, dank.
Die van de vakantiefietser is precies op maat gemaakt voor je bagagedrager, dus die past perfect achterop en duur is hij ook niet.

Andere netjes zijn vaak toch net weer wat groter / te groot.
Is dat netje ook online te bestellen? Ik zag het niet zou gauw op hun website. En niet iedereen woont in Amsterdam...
Rob's Bikecenter maasland.
Kijk hier eens

groet,
Wijnand
Of hier, ook goedkope kanotassen..
rewind schreef:Hoi,
Ben opzoek naar een winkel waar ze een elastieke net verkopen. Inmiddels al meerdere fietsspeciaal zaken bezocht en bouwmarkt etc helaas zonder resultaat. Ik bedoel zo'n net waar je makkelijk je tent mee aan de achterdrager bevestigt en waar je dan nog fijn van alles tussen kan stoppen, zoals boodschappen aan het einde van de dag etc.
Die dingen zijn bij elke motorzaak te verkrijgen onder de naam helmnetje.
Die van Eric vind ik te klein. Daarnaast heb er liever een met metalen haken, de plastieken breken af als het even tegenzit.
Leon
Leon schreef:
rewind schreef:Hoi,
Ben opzoek naar een winkel waar ze een elastieke net verkopen. Inmiddels al meerdere fietsspeciaal zaken bezocht en bouwmarkt etc helaas zonder resultaat. Ik bedoel zo'n net waar je makkelijk je tent mee aan de achterdrager bevestigt en waar je dan nog fijn van alles tussen kan stoppen, zoals boodschappen aan het einde van de dag etc.
Die dingen zijn bij elke motorzaak te verkrijgen onder de naam helmnetje.
Die van Eric vind ik te klein. Daarnaast heb er liever een met metalen haken, de plastieken breken af als het even tegenzit.
Leon
De netjes met metalen haken haal je vervelend gemakkelijk je broek aan open.
De betere netjes hebben kunststof haken die vrijwel onbreekbaar zijn.
Hoi Leon,

ik heb het nog nooit meegemaakt dat 'onze' plastieke haken zijn gebroken als het even tegenzit (net zo min als de Ortlieb plastieke haken :lol:)

Maar jij blijkbaar wel? Had het even laten weten dan had je meteen een nieuw netje gekregen, al is het alleen maar omdat je de eerste bent die dat overkomt. Hoe groot zou je het netje overigens willen hebben?

Ik laat ze in het Verre Oosten maken, omdat de andere netjes die ik ken inderdaad net te groot of te klein zijn. Of de haken deugen niet. Bij onze versie heb ik een aantal haken over laten komen en getest. Van de metalen haken ben ik heel bewust afgestapt want na een aantal jaar ging de coating stuk. In eerste instantie bij het uiteinde, later ook op andere plekken. En dan heb je metaal op metaal en de coating van een Tubus drager is daar niet zo dol op :roll: Vandaar deze geweldig sterke plastieke haken.

En euh, wij hebben geen internetwinkel, maar als iemand een mailtje stuurt met de vraag om een netje, krijgt hij of zij altijd antwoord terug en dan sturen we hem op.
Eric Schuijt schreef: En euh, wij hebben geen internetwinkel, maar als iemand een mailtje stuurt met de vraag om een netje, krijgt hij of zij altijd antwoord terug en dan sturen we hem op.
Kan ik persoonlijk bevestigen. Ik wilde niet van Baflo naar Amsterdam rijden om een netje op te halen maar na wat email contact werd het netje netjes opgestuurd. En het is een van mijn handigste gadgets tijdens de fietsvakantie. Er kan altijd nog wat extra's onder.
Eric Schuijt schreef:Hoi Leon,

ik heb het nog nooit meegemaakt dat 'onze' plastieke haken zijn gebroken als het even tegenzit (net zo min als de Ortlieb plastieke haken :lol:)

Maar jij blijkbaar wel? Had het even laten weten dan had je meteen een nieuw netje gekregen, al is het alleen maar omdat je de eerste bent die dat overkomt. Hoe groot zou je het netje overigens willen hebben?

Ik laat ze in het Verre Oosten maken, omdat de andere netjes die ik ken inderdaad net te groot of te klein zijn. Of de haken deugen niet. Bij onze versie heb ik een aantal haken over laten komen en getest. Van de metalen haken ben ik heel bewust afgestapt want na een aantal jaar ging de coating stuk. In eerste instantie bij het uiteinde, later ook op andere plekken. En dan heb je metaal op metaal en de coating van een Tubus drager is daar niet zo dol op :roll: Vandaar deze geweldig sterke plastieke haken.

En euh, wij hebben geen internetwinkel, maar als iemand een mailtje stuurt met de vraag om een netje, krijgt hij of zij altijd antwoord terug en dan sturen we hem op.
Hallo Eric,
Het netje met de kapotte haak is - uiteraard :) - niet van jou afkomstig, maar van de motorzaak hier vlakbij. Zo'n plastic haak is vrij groot en bleef steken tussen tassen en drager en daar was hij niet tegen bestand.
De metalen haken gaan na verloop van tijd inderdaad kuren vertonen die jij beschrijft.
Ik vind de maat van het netje wat ik heb voor mijn doel goed: tubus cargo met 2 dikke tassen eraan en dan op de drager onder het netje in de lengte een vrij dikke maar kort opgerolde kanotas waarin slaapzak en wat volumineuze spullen. Dan blijft er links en recht wat lucht voor het boodschappenrugzakje en kleding die onderweg uit kan en een pak sap en een fles wijn etc.
Helma's helmnetje, dat met die plastic haken, komt meer overeenkom met de maat netje dat ik dit jaar of vorig jaar op jou RAI-stand zag. Het is te klein voor dat doel: het staat al berestrak als je het over de twee tassen hebt gespannen, ik vind er dus te weinig onder passen.
Een keer een praktijktest? Ik doe mee!
Groet,
Leon