Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Campings tijdens de Hemelvaarttocht - Forum Wereldfietser

Campings tijdens de Hemelvaarttocht

Campings tijdens de Hemelvaarttocht

De campings tijdens de Hemelvaarttocht door de Eifel en de Ardennen over o.a. het fietspad op de voormalige spoorbaan VennBahn zijn zijn nu vastgelegd. We hebben gezocht naar geschikte campings voor een groep fietsers met kleine tentjes. Deze campings zijn rustig gelegen.

Thema van de tocht wordt: oude spoorbanen. Op een paar plaatsen liggen indrukwekkende spoorwegviaducten in het landschap.

Woensdag 16 mei
Camping De Bosrand
Op de weg van Eijsden naar Sint Geertruid. Op ongeveer 10 km van station Maastricht.
http://www.campingdebosrand.nl
Onderhand een klassieker bij De Wereldfietser.
Een terrassencamping met eetcafé. De Wereldfietser staat op de bovenweide.
6 Euro per persoon en 2,70 Euro per tent.
Automobielen kunnen tijdens de tocht gestald worden op het terrein van de camping. Dit kost 2,70 Euro per nacht.
In Eijsden is op ca 3 km van de camping een supermarkt.

Donderdag 17 mei
Camping Perlenau
Monschau
http://www.monschau-perlenau.de
Wij hebben een leuke tentenweide in het groen aan de beek. Op ongeveer 1½ km van het stadje met het operettedecor.
De prijs is 8 Euro per persoon
De camping heeft een “Kneipe”, terras, restaurant en kiosk
In Monschau zijn op Hemelvaartsdag wat kleine winkels open.
Er zijn ruimschoots mogelijkheden om uit eten te gaan. Monschau stroomt overdag vol met dagjesmensen, maar ’s avonds is het een stuk rustiger.

Vrijdag 18 mei
Camping Oos Heem
Deze camping ligt aan de Fietsroute VennBahn bij Amel
www.campingoosheem.be
we hebben een bivakveld.
De prijs is 8 Euro per persoon
De camping heeft een cafetaria.
Er kan een ontbijtbuffet besteld worden à 7,50 per persoon. We zullen voor de tocht vragen of deelnemers zich hiervoor willen opgeven.
In Sankt Vith op 8 km voor de camping zijn supermarkten

Zaterdag 19 mei
Natuurcamping Hammerbrücke
De camping ligt op een verborgen plek in het Geuldal bij Hergenrath
http://www.natur-aachen.de/camping.html
In Hergenrath is eenvoudige horeca en een klein winkeltje, maar dat stelt niet veel voor.
In Eupen op 15 km voor de camping zijn supermarkten.
In Kelmis op ruim 3 km voorbij de camping is ook een supermarkt. Deze is ook op zondagmorgen open. Deze supermarkt is op ongeveer 500 meter van de route op zondag.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

Aanmelden bij: jimvdberg@gmail.com

Zie ook de activiteitenkalender van De Wereldfietser.
Als de deelnemers zich nou bekend maken hier, dan weten wie er alvast meegaat.

Bij deze ben ik de 1e die mededeelt dat ik meega op deze trip, ik zie er al echt naar uit!

Ikzelf ga ook fietsen naar de bosrand, de route die ik globaal ga fietsen is Bloemendaal - Uithoorn - Woerden -Leerdam - 's Hertogenbosch - Helmond - (langs) Weert - Sittard - Sint Geertruid.
Hier ga ik 3 dagen over doen wie aansluiting of precieze route wil weten stuur maar een PB
Wij zijn ook van plan mee te gaan.

Wim & Marjan
Ik heb me net aangemeld bij Jim. Wordt wel een lange reis vanuit Groningen. en moet woensdag nog werken. Ben er dus zeer waarschijnlijk pas erg laat op de avond. Cilia
Ik ga ook mee.

Ik fiets van uit Den haag naar de camping.

Mario
Ik denk dat ik dan ergens in het noorden van Spanje of in zuiden van Frankrijk zit. Ik ben er dus niet bij :)
Ik ga mee.
Voor mij wordt het de eerste keer dat ik meer dan 2 dagen achter elkaar ga fietsen en ook de eerste keer in het buitenland. Ik ben dus erg benieuwd hoe het gaat. Ik heb ook nog niet eerder gekampeerd, dus voor die tijd ga ik dat eerst maar eens uittesten.

Ik kom woensdag met de trein vanuit Elst (tussen Arnhem en Nijmegen). Mijn plan tot nu toe is om uit te stappen in Maastricht CS en dan met de fiets verder naar de camping. Mocht er iemand zijn die ook opstapt in Arnhem of Nijmegen, dan is het misschien wel gezellig om samen te reizen.... Ik wil om 16.00 uur aankomen in Maastricht omdat je na die tijd niet meer met de fiets in de trein mag.

Maar als iemand nog een plekje over heeft in de auto en op de fietsendrager dan houd ik mij aanbevolen :wink:

Coby
ah jammer ik zit dan net met 15 man in de ardennen voor een meerdaagse ATB rit die ik heb georaganiseerd, ben wel van plan deze route in juni te rijden dan is ht traject helemaal klaar
Ik kom misschien. Ben nog aan het plannen met routes. Wil de donderdag na dat weekend al fietsend in Assen aankomen en ga uitpluizen welke mooie routes er zijn van deze tocht naar Assen. En hoe haalbaar het is om de hele afstand in 3 dagen per fiets te doen (excl een rustdag tussendoor).
Janneke V schreef:Ik kom misschien. Ben nog aan het plannen met routes. Wil de donderdag na dat weekend al fietsend in Assen aankomen en ga uitpluizen welke mooie routes er zijn van deze tocht naar Assen. En hoe haalbaar het is om de hele afstand in 3 dagen per fiets te doen (excl een rustdag tussendoor).
Je kunt de LF-3 volgen van Maastricht tot Zwolle en daar overstappen op de LF-9.Ter hoogte van Appelscha kun je overstappen op de knooppunten naar Assen.
Ik weet niet wat voor afstanden je zo dagelijks doet, maar drie dagen lijkt mij wel kort. Op zondag 21 mei is de eerste groep al vrij vroeg terug bij Maastricht. Mogelijk kun je dan nog een flink stuk van de LF-3 doen. Wellicht zijn er meer deelnemers die zondag nog een langer stuk willen fietsen richting noorden. Tot morgen in Bussum.
De LF3 is het eerste stuk vervelend vanwege werkzaamheden aan de Maas tot 2025, daarna zitten er heel veel onverklaarbare bochten in. De enige route naar en van Maastricht naar de rest van Nederland die een beetje leuk is en opschiet gaat via België. Knooppunten langs kanaal en Maas. Er staan overal borden met kaarten.
Leon
Janneke V schreef:Ik kom misschien. Ben nog aan het plannen met routes. Wil de donderdag na dat weekend al fietsend in Assen aankomen en ga uitpluizen welke mooie routes er zijn van deze tocht naar Assen. En hoe haalbaar het is om de hele afstand in 3 dagen per fiets te doen (excl een rustdag tussendoor).
Als je de laatste route overslaat en vanuit Hergenrath noordwaarts gaat kan je veel besparen qua tijd en afstand. Je hebt dan vier of vijf dagen om ca 300km af te leggen. Snelste route gaat dan door Duitsland naar de brug bij Emmerich en dan door de Achterhoek en Twente.
cornelese schreef:
Janneke V schreef:Ik kom misschien. Ben nog aan het plannen met routes. Wil de donderdag na dat weekend al fietsend in Assen aankomen en ga uitpluizen welke mooie routes er zijn van deze tocht naar Assen. En hoe haalbaar het is om de hele afstand in 3 dagen per fiets te doen (excl een rustdag tussendoor).
Als je de laatste route overslaat en vanuit Hergenrath noordwaarts gaat kan je veel besparen qua tijd en afstand. Je hebt dan vier of vijf dagen om ca 300km af te leggen. Snelste route gaat dan door Duitsland naar de brug bij Emmerich en dan door de Achterhoek en Twente.
Kom je dan langs het geboortehuis van Guus Hiddink?
Wij gaan voor het eerst mee met een tocht van de wereldfietsers, dus we zijn erg benieuwd hoe dit zal bevallen. Dit is gelijk training en de laatste puntjes op de i zetten voor een week later als wij naar Albenga en vanuit daar naar Nice vertrekken via routes van Benjaminse.

Judith en John
Het is wel van belang dat deelnemers zich tijdig opgeven bij Jim van den Berg in verband met het aantal plaatsen op de campings. Zo is de natuurcamping Hammerbrücke niet groot en de capaciteit van het sanitair is beperkt. We kunnen daar echt niet met een te grote groep terecht. Bij 50 aanmeldingen moeten we helaas de inschrijving stoppen.

Aanmelden dus bij: jimvdberg@gmail.com
Na het fantastische paasweekend, ga ik zeker okk met hemelvaart weer mee.
Ik weet nog niet of ik al in den Haag op de fiets stap, of eerst met de trein naar bv. Den Bosch of Eindhoven ga.
Ook ik ga mee, dit word ook mijn eerste keer. Ik ben dus zeer benieuwd :)

Tent, slaapmat, pannetje en brander al ingeslagen...
Morgen maar is gaan proefrijden met bepakking door de duinen in Zeeland.

Groeten Richard
Zier er uit als een mooie route. Wij gaan ook mee.
Weet iemand de dagafstanden?

Tim & Marly
Leuk!
ik ga mee.

Gr.
Betty
Er is een vraag over de dagafstanden.
Donderdag, van Eijsden-Sint Geertruid naar Monschau, 82 km.
Vrijdag, van Monschau naar Amel, 74 of 100 km.
Zaterdag van Amel naar Hergenrath-Hauset 60 km (extra lus via de knooppunten is mogelijk).
Zondag van Hergenrath naar Maastricht, 46 km (extra stuk doorfietsen naar het noorden, of een stukje Zuid-Limburg naar Heerlen is mogelijk).

Graag opgeven bij bestuurslid Jim van den Berg: jimvdberg@gmail.com